”Borg McEnroe”, Premiului Publicului la Festivalul de Film de la Roma
https://www.ziarulmetropolis.ro/borg-mcenroe-premiului-publicului-la-festivalul-de-film-de-la-roma/

Lungmetrajul ”Borg McEnroe”, al realizatorului danez Janus Metz Pedersen, a obţinut duminică la Festivalul de Film de la Roma Premiul Publicului – BNL cea mai importantă distincţie a acestui festival cinematografic. În cadrul evenimentului, regizorul american David Lynch a primit premiul pentru întreaga carieră.

Un articol de Petre Ivan|6 noiembrie 2017

Filmul prezintă legendara rivalitate dintre tenismanii suedez Björn Borg și american John McEnroe și parcurge respectivele lor vieți și ambiții în afara și în interiorul terenului de tenis până la memorabila finală pe care cei doi sportivi au disputat-o la Wimbledon în 1980.

Janus Metz (1974), care a deschis cu această producție recenta ediție a Festivalului Internațional de Film de la Toronto, este cunoscut pentru a fi realizat ”Armadillo”, care a obținut Marele Premiu al Săptămânii Criticii de la Cannes în 2010 și pentru a fi regizat un episod al popularului serial al HBO ”True Detective”.

]n cadrul evenimentului de la Roma a fost acordat un premiu pentru întreaga carieră regizorului american David Lynch, celebrul creator al serialului ”Twin Peaks”.

La Secțiunea Oficială a concursului au participat în total 39 de filme și documentare, printre care și coproducția Germania-Ungaria-România ”Toto and His Sisters” (“Toto și surorile lui”, 2015), semnată de Alexander Nanau, regizor și scenarist de film de naționalitate germană născut în România.

Foto: Borg McEnroe – facebook

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.