„Brainstorm”, o incursiune în creierul adolescenților
https://www.ziarulmetropolis.ro/brainstorm-o-incursiune-in-creierul-adolescentilor/

Sensibilitatea tinerilor în formare, precum şi felul în care ei se raportează la realitate şi la ei înşişi sunt puse sub lupă într-un spectacol susţinut la Teatrul Metropolis de viitori actori profesionişti.

Un articol de Ziarul Metropolis|19 iunie 2022

Poate mai mult decât oricând, astăzi universul adolescenților face obiectul multor dezbateri, îmbracă diverse forme și în care se exprimă multiple puncte de vedere. Una dintre forme poate fi, ca în acest caz, un spectacol susținut pe scena unui teatru profesionist. „Brainstorm”, adaptare de Diana Mănăilă după Ned Glasier, Emily Lim și Company Three, face o incursiune în lumea încă fără repere a tinerilor care parcurg trecerea dinspre copilărie spre vârsta următoare, scop în care apelează la o creație colectivă, oferindu-i publicului o mulțime de întrebări la care să găsească răspuns și un mesaj pe care fiecare spectator îl va putea interpreta pentru sine.

În regia semnată de George Lepădatu, „Brainstorm” vine în fața publicului cu mai multe tipuri de adolescenți. Sânzi, Aron, Elisa și toți ceilalți au însă în comun o serie de trăsături tipice perioadei prin care trec: dezordinea, confuzia, sentimentul de a nu fi înțeles, nevoia pronunțată de afecțiune, dorința de independență, dar și dorința de a fi în centrul atenției etc. Scenografia realizată de Ana-Maria Mănăilă creează un cadru sigur, pentru acești adolescenți nesiguri, aflați într-o etapă greu de înțeles și pentru cei din jur, și pentru ei înșiși. Pentru adolescenți, lumea abia prinde contur, sensurile se configurează greoi și ezitant, personalitatea are, în mod clar, tendințe egocentrice. Trăind un fel de prelungire a copilăriei ce nu se lasă înlocuită de o maturitate care aduce altă perspectivă, protagoniștii ilustrează cu umor și empatice comportamentul tipic adolescenților. În cele două ore în care îi urmărim din sală pe Daniel Stănciucu, Andrei Marius Barbu, Alexandra Oiște, Adrian Ionescu, Kiki Simion, Diana Mănăilă, Irina Sibef, David Mandache, Răzvan Mîndruță, Sven Răducanu, Jawad Shahbazimoghadam, se conturează o întreagă problematică, clasică, dar deloc simplă. Și în prim-plan rămân în permanență nevoile și dorințele acestor copii mari, gata să înceapă o nouă viață: nevoia de susținere necondiționată, nevoia de a primi explicații și, poate în primul rând, nevoia de a fi liberi. Acestora li se adaugă, desigur, dorința de a hotărî singuri, de a alege singuri un drum sau altul.

Universul sonor creat de Daniel Stănciucu și coregrafia semnată de Teodora Velescu contribuie la conturarea și livrarea mesajului „de pace” către spectatori, pe care îi îndeamnă să-și pună altfel problema și să le privească cu alți ochi pe aceste ființe delicate, neliniștite, ezitante, care-și caută un loc al lor, fără să poată estima greutatea problemelor ce vor veni. Căci, uneori agresive și de multe ori timide, aceste ființe care își caută reperele și, fără să știe, își aleg valorile ce le vor ghida, se etalează în fața publicului cu defectele, cu sensibilitățile și cu vulnerabilitățile lor pentru a transmite un mesaj prin intermediul teatrului: „Aveți grijă de oamenii care vom deveni! Răspunderea este, în mare măsură, a voastră și de voi, părinți, depinde viața noastră de mâine!”

Se observă că micile lecții de psihologie practică pe care le propune „Brainstorm” se situează în zona moderației, nealunecând spre niciun fel de extremă și spre nicio zonă extremă a gândirii adolescentine. Gesturile extreme, frecvente în lumea noastră, ar presupune o explorare specială și ele nu-și au locul în spectacol, care se concentrează pe tipologia clasică a adolescentului, de oriunde și de oricând. Bun venit, deci, în lumea dezordonată și haotică a acestor băieți și fete cool, care stau tot timpul cu căștile în urechi, care-și scot din minți părinții și nu vor nicicum să facă ce trebuie!

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Pe 23 martie 2021, la 93 de ani, după aproape un secol petrecut printre lumini, umbre și culori, a părăsit această lume, lăsând în urmă o istorie a costumului, zeci de volume, nenumărate expoziții, o mulțime de obiecte adunate într-o colecție de o valoare greu de estimat, care, poate, își va găsi în timp un spațiu pentru ca muzeul visat de ea să existe.