“British Documentary” vine la Targu Mureș
https://www.ziarulmetropolis.ro/british-documentary-vine-la-targu-mures/

BRITISH COUNCIL ROMÂNIA şi Asociaţia K’ARTE prezintă cea de a doua ediţie a proiectului “British Documentary” la Targu Mureş, începând cu data de 2 martie 2013. Seria de filme documentare de anul acesta de la  “British Documentary”  include opt proiecţii care vor avea loc  în perioada 02-24 martie, în zilele de sâmbătă şi duminică, începând cu ora 18.30, la Cinematograful […]

Un articol de Andrada Văsii|26 februarie 2013

BRITISH COUNCIL ROMÂNIA și Asociația K’ARTE prezintă cea de a doua ediţie a proiectului “British Documentary” la Targu Mureș, începând cu data de 2 martie 2013.
Seria de filme documentare de anul acesta de la  “British Documentary”  include opt proiecții care vor avea loc  în perioada 02-24 martie, în zilele de sâmbătă și duminică, începând cu ora 18.30, la Cinematograful Arta, în Sala Flora.
Ca şi la ediţia anterioară “British Documentary” , filmele care vor fi prezentate au fost nominalizate sau câştigătoare ale premiilor acordate la Festivalul de film documentar Grierson, din Marea Britanie, în 2011.
Diversitatea temelor abordate la  este şi anul acesta o caracteristică a „British Documentary”: probleme ale lumii contemporane – războaiele din ultimii ani, escaladarea extremismului religios, manipularea mediatică, literatura de larg consum , subiecte ştiinţifice – statistica şi aplicabilitatea ei în cele mai neaşteptate domenii, arta – două filme dedicate lui Leonard Cohen şi, respectiv, marelului compozitor britanic Edward Elgar.
Intrarea la  “British Documentary” este liberă, în limita locurilor disponibile.
PROGRAM
2 martie, ora 18:30 – „Războiul invizibil”
3 martie, ora 18:30 – „Micul maratonist”
9 martie, ora 18:30  – „Bucuria statisticii”
10  martie, ora 18:30  – „Fratele meu, islamistul”
16 martie, ora 18:30  – „Elgar – omul din spatele măştii”
17 martie, ora 18:30  – „Plăceri vinovate”
23  martie, ora 18:30  – „Leonard Cohen”
24 martie, ora 18:30  – „Între viaţă şi moarte”

15
/10
/13

Uniunea Cineastilor din România (UCIN) sărbătoreşte împlinirea a 50 de ani de la înfiinţare prin proiecţii de filme clasice, care vor avea loc de luni până joi, la cinema Studio, precum şi printr-o gală de premiere organizată pe 28 octombrie.

15
/10
/13

CRONICĂ DE FILM Roxanne, debutul lui Vali Hotea, este un film onest care, în pofida lipsei valenţelor cinematografice, reuşeşte să se achite onorabil de sarcina angajată. Din păcate, lungmetrajul nu străluceşte şi nu lasă aproape deloc spectatorului oportunitatea de a broda singur semnificaţii.

14
/10
/13

Jim Jarmusch și filmele cu vampiri – două alăturări care păreau improbabile până la Only Lovers Left Alive, pelicula proiectată anul acesta în competiția Festivalului de la Cannes. Pelicula va fi proiectată în premieră în România la Les Films de Cannes à Bucarest.

14
/10
/13

Cineastul Pedro Almodovar acuză într-un articol guvernul conservator spaniol de ,,exterminarea" cinematografiei din ţara sa, după ce s-a anunţat că acest sector, deja slăbit de creşterea TVA-ului şi de criza economică, va fi afectat de noi reduceri bugetare în 2014, informează AFP.

13
/10
/13

Astăzi începe Astra film festival Sibiu, ediţia aniversară de 20 de ani. În deschidere, de la ora 19.00 va fi proiectat, în premieră în România, filmul „Google şi creierul mondial'' (foto sus), în prezenţa regizorului Ben Lewis, o privire în detaliu asupra modului necunoscut în care funcţionează cea mai puternică corporaţie din mediul online.

13
/10
/13

Gala de decernare a premiilor celei de-a opta ediții a Festivalului Internațional de Film de Animație Animest a avut loc sâmbătă, 12 octombrie, la Cinema Elvira Popescu.

11
/10
/13

CRONICĂ DE FILM „Câinele japonez“, debutul foarte tânărului regizor Tudor Cristian Jurgiu, este un melanj îndrăzneţ de mai multe stiluri şi influenţe. Un film care se bazează pe o poveste simplă, o distribuţie rarefiată dar solidă şi un strop de melodramă într-un ambalaj minimalist.

08
/10
/13

CRONICĂ DE FILM Malavita: O familie criminală, noua joacă postmodernă a francezului americanizat Luc Besson, este un film tarantinesc ceva mai puţin sângeros şi cu un umor negru al cărui principal defect este că nu-şi testează propriile limite.