Bucharest Fashion Film Festival 2019: iată câștigătorii!
https://www.ziarulmetropolis.ro/bucharest-fashion-film-festival-2019-iata-castigatorii/

Cea de-a treia ediţie a Bucharest Fashion Film Festival, primul eveniment din România plasat la intersecţia dintre fashion, film şi advertising, şi-a desemnat duminică seară câştigătorii.

Un articol de Liliana Matei|16 aprilie 2019

Premiul pentru Cel mai Bun Fashion Film a fost câștigat de Things must separate in order to appear (foto), regizat de Georgia Tribuiani. Plasat într-o galerie de artă în care legile fizicii și ale logicii sunt perpetuu sfidate, filmul înfățișează o serie de instalații conceptuale care au un numitor comun — fiecare are ceva eminamente „greșit” care îl face frustrant de urmărit.

Videoclipul rapperului belgian de origine congoleză BALOJI, Peau de chagrin – Bleu de nuit / The Skin of Sorrow – The Blue of the Night, a fost și el remarcat de juriu care i-a acordat o mențiune specială la această ediție a festivalului, notând că „este un film sofisticat, cu o perspectivă unică, ce implică și impresionează deopotrivă spectatorul.“

Premiul Fresh Perspective, rezervat unui fashion film cu buget redus, a fost câștigat de Transformable Wardrobe, al Mariei Sloth Rousing, proaspăt absolventă a Academiei Regale de Arte Frumoase din Copenhaga, Danemarca. Proiectul ei explorează așteptările pe care le avem de la hainele pe care le purtăm, propunând un experiment interesant: acela de a incorpora obiecte de zi cu zi în opt piese vestimentare distincte.

Debandada, proiectul de diplomă al Andradei Moruțan, absolventă a Universității de Arte și Design din Cluj, secția Design Vestimentar, a fost desemnat câștigător al premiului pentru Cea mai bună Producţie Locală la această ediție a festivalului, juriul apreciind „experiența imersivă și coerența artistică a filmului“.

120 de filme din întreaga lume, dintre care 10 producții românești s-au înscris anul acesta în competiția Bucharest Fashion Film Festival, iar 45 dintre ele au intrat în selecția oficială. Câștigătorii au fost desemnați de un juriu format din Nick Rees-Roberts (profesor la Sorbonne Nouvelle University din Paris și autor al volumului Fashion Film: Art and Advertising in the Digital Age), Katie Metcalfe (video commissioner al platformei NOWNESS și programator al Festivalului de Film Sundance), Marketa Uhlirova (istoric de artă și directorul festivalului Fashion in Film din Londra), Lil Bulgac (fashion director Harper’s Bazaar România), Andrei Iovu (redactor-șef Harper’s Bazaar România) și Alina Gavrilă-Borțun (founder & creative director Gavrilă&Asociații, founder Gavrilă Fashion Tellers).

Bucharest Fashion Film Festival își propune cu fiecare ediție să încurajeze noile talente din lumea modei, iar anul acesta, în parteneriat cu Promenada, a fost demarată o competiție specială. Premiul: un pop-up shop de o lună în Promenada Mall pentru un designer tânăr, talentat și pus pe treabă. Câștigătorul, desemnat în urma votului online pe site-ul festivalului, a fost brandul Gnana Studio.

Bucharest Fashion Film Festival 2019 a avut loc între 11 și 14 aprilie la Cinema Elvire Popesco, Teatrul Odeon, Promenada, Fix | Botanical Bar și a adus publicului o selecție curajoasă de filme cult cu scenografie și costume spectaculoase (cum este filmul regizoarei cehe Věra Chytilová, interzis în anii ’60, Daisies (1966) și o serie de documentare despre personaje marcante din istoria modei — Love, Cecil (2017) sau Celebration (2018). Lor li s-a adăugat documentarul McQueen (2018), o privire personală asupra vieţii și carierei regretatului designer Alexander McQueen, proiectat în premieră în România la Bucharest Fashion Film Festival.

Highlight-ul ediției l-a reprezentat cine-concertul The Inferno Unseen, o variantă reconstruită a unuia dintre cele mai intrigante proiecte din istoria cinematografiei: The Inferno (1964), filmul neterminat al lui Henri-Georges Clouzot. Proiectul Marketei Uhlirova, cercetătoare și fondatoare a Festivalului Fashion in Film din Londra și a compozitorului de muzică electronică Rollo Smallcombe (care performează live la fiecare proiecţie), The Inferno Unseen a mai fost prezentat până acum la Barbican Center în Londra, Museum of the Moving Image în New York și Pallazzo Grassi din Veneţia.

Pe tot parcursul festivalului, publicul a putut vizita, la Teatrul Odeon expoziția multimedia A Fashion Film Lexicon, un demers de identificare și exemplificare a conceptului de fashion film, un gen emergent, aflat la interferența dintre video art, scurtmetraj și spot publicitar, care explorează tensiunea dintre artistic și comercial. Alături de expoziția multimedia A Fashion Film Lexicon, Bucharest Fashion Film Festival 2019 a inclus și un colţ de Virtual Reality, găzduit de Promenada Mall, un pretext pentru iniţierea unei discuţii despre folosirea noilor media și tehnologii în film și în procesul creativ.

A Fashion Film Lexicon

Cu fiecare ediție Bucharest Fashion Film Festival își dorește să pună bazele unui forum de discuţii despre relaţia dintre film și modă iar anul acesta nu a făcut excepție. În cadrul celor trei mese rotunde, la care au participat profesioniști internaționali și locali din lumea filmului și a modei, s-a atins un spectru larg de subiecte, de la problemele cu care se confruntă tinerii designeri în drumul de la prototip la afacere (Scurt ghid pentru antreprenoriat în modă), la rolul costumului în cinema (Fashion in Film: Costume as Visual Language, EN) și până la viitorul fashion film-ului și noi forme de brand narration (On Branded Content and New Storytelling Devices, EN). 

Bucharest Fashion Film Festival | 11-14 aprilie 2019 | Cinema Elvire Popesco, Teatrul Odeon, Promenada, Fix | Botanical Bar

bucharestfashionfilm.ro

Facebook: @BucharestFashionFilmFestival

Instagram: @bucharestfashionfilmfest

15
/05
/14

Ziarul Metropolis şi MediaPro Distribution te trimit la cinema! Participă la concurs şi poţi câştiga 3 invitaţii duble pentru filmul „#selfie”, la Cinema City Sun Plaza din Bucureşti.

15
/05
/14

Filmul "Grace of Monaco", cu Nicole Kidman, a fost proiectat în deschiderea Festivalului de la Cannes, în afara competiţiei oficiale, şi a fost primit cu râsete, ironii şi critici de jurnaliştii din presa de specialitate, prezenţi la proiecţia care a avut loc miercuri.

14
/05
/14

10 actori talentați din teatrele din România vor avea parte de expunere, de întâlniri cu publicul, presa și specialiștii din industria filmului la Festivalul Internaţional de Film Transilvania (30 mai – 8 iunie), în cea de-a treia ediție a programului 10 pentru FILM.

13
/05
/14

Cu ocazia celei de 67-a ediții a Festivalului Internațional de Film de la Cannes (14 – 25 mai 2014), TV5MONDE va avea un program special, pe toată durata prestigiosului eveniment cinematografic.

12
/05
/14

22 de povești românești, 14 lungmetraje și 8 scurtmetraje, unele prezentate în premieră absolută, se regăsesc în mult-așteptata secțiune Zilele Filmului Românesc, la cea de-a 13-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania (30 mai – 8 iunie).

12
/05
/14

Borgman este un thriller horror cu tentă de umor negru, regizat de olandezul Alex van Warmerdam (The Northerners, The Dress), despre un vagabond care intră în viaţa unei familii din partea superioară a societăţii, transformând-o imediat într-un adevărat coşmar.

12
/05
/14

CRONICĂ DE FILM. Documentarul ”Bucureşti, unde eşti?”, al fotografului şi cineastului Vlad Petri, surprinde protestele din 2012 din Capitală, oferind nu doar o perspectivă empatică şi cu o certă valoare sociologică şi istorică, dar şi o încercare, mai subtilă, de chestionare a realităţii.

09
/05
/14

Ar fi putut concura cu marile actriţe de la Hollywood, dar a ales să uimească Parisul. A devenit o stea în cinematografia franceză a anilor ’30. „Cea mai aristocratică dintre actriţe“, „regina teatrului din Paris“, „unica“, „extraordinara“, „inimitabila Elvira“, aşa cum o alinta presa, Elvira Popescu a cucerit publicul francez, îmblânzindu-i pe cei mai exigenţi critici. Cei mai renumiţi dramaturgi ai vremii au scris pentru ea.

09
/05
/14

Ioana Flora a primit Premiul pentru interpretare feminină din partea Uniunii Cineaștilor din România, pentru rolul Tania din Déjà Vu (2013), producție independentă în regia lui Dan Chișu.

08
/05
/14

CRONICĂ DE FILM „#Selfie”, debutul în lungmetraj al Cristinei Iacob, este ca o postare stridentă pe Facebook care se vrea spiritual-amuzantă şi ţipă din toţi rărunchii după like-uri, deşi e superficială şi nepăsătoare că ar putea fi considerată pueril-banală.

07
/05
/14

Sâmbătă, 10 mai și duminică, 11 mai, la Noul Cinematograf Al Regizorului Român, sunteţi invitaţi la un eveniment de marcă: proiecția trilogiei "Paradise" - semnată de austriacul Ulrich Seidl -, deliciul criticii internaționale

06
/05
/14

Filmele europene și independente se bucură de un public mai numeros în 2014, datorita ediției a IV-a a proiectului cultural Cinema-Edu, dedicat liceeniilor din București și din alte 10 localități din România.