Bucharest International Dance Film Festival lansează înscrierile pentru cea de-a șasea ediție
https://www.ziarulmetropolis.ro/bucharest-international-dance-film-festival-lanseaza-inscrierile-pentru-cea-de-a-sasea-editie/

Tema ediţiei din acest an a festivalului este „Utopie/ Distopie”. Bucharest International Dance Film Festival, unica manifestare cinematografică din România dedicată filmelor de dans, deschide sesiunea de înscrieri pe 4 mai 2020. Datele limită la care se pot trimite aplicaţiile sunt 31 mai (Early bird), 14 iunie (Regular), respectiv 5 iulie (Late).

Un articol de Liliana Matei|5 mai 2020

BIDFF privește anul acesta înspre viitor și propune o reflecție asupra acestuia, folosind impulsul utopic|distopic ca instrument și filmul scurt de dans ca mediu de expresie. Printr-o coincidență semnificativă, în contextul pandemiei mondiale pe care o traversăm, utopia și distopia, teme ale festivalului în 2020, devin strategii creative sau critice de a privi și explora lumea prezentă sau viitoare. Viziunea curatorială a BIDFF își propune să descifreze, modeleze, transforme sau revoluționeze aceste concepte.

Organizatorii invită regizori, coregrafi, artiști vizuali, animatori și muzicieni să-și înscrie scurtmetrajele pentru cea de-a șasea ediție a festivalului, care va avea loc în perioada 3 – 6 septembrie, la București, și care va cuprinde atât cele două secțiuni competiționale dedicate scurtmetrajelor de dans (competiția internațională și competiția românească), precum și secțiunea introdusă anul trecut a musical-urilor. Creatorii de animații, filme de ficțiune, experimentale sau documentare sunt încurajați să aplice cu filme scurte care au teme sau subiecte în conexiune cu tema festivalului.

„Ne propunem ca filmele și evenimentele programate în festival să se înscrie în această linie a inovației și experimentului artistic, care nu doar dizolvă granițele dintre genuri dar oferă în același timp variante de înțelegere a unui viitor posibil/probabil. Ele sunt baze și premise care ne ajută să imaginăm direcții posibile înspre care acest viitor se poate îndrepta.

Adresăm și o provocare publicului: de a privi filmul de dans ca un sistem deschis, o formă de artă concentrată pe proces și progres”, a declarat Simona Deaconescu, Director Artistic.

BIDFF recunoaște excelența, noutatea și discursul artistic curajos, oferind premii în valoare de 2000 de Euro pentru Cel Mai Bun Film Internațional, Cel Mai Bun Film Românesc și Cel Mai Bun Musical.

CONDIȚII ȘI MODALITĂȚI DE PARTICIPARE

Competiția de scurtmetraje

Deadline-uri: Early bird – 31 mai, Regular – 14 iunie,  Late – 5 iulie

Vor fi luate în considerare:

  • Scurtmetraje cu durata de maximum 20 de minute, produse în ultimii 2 ani, în genul film de dans (ficțiune, animație, experiment vizual, documentar);
  • Musicaluri scurte cu durata de maximum 20 de minute, produse în ultimii 2 ani;
  • Cu o calitate minimă Full HD (1920 x 1080).

Nu vor fi luate în considerare: videoclipuri muzicale, trailere sau înregistrări ale unor spectacole, filme care au fost deja înscrise în edițiile anterioare ale festivalului, filme de 1 minut sau reclame la diverse brand-uri.

Despre aplicație:

  • Datele limită la care poate fi trimisă aplicația sunt 31 mai (Early bird), 14 iunie (regular), 5 iulie (late);
  • Aplicanții vor primi răspuns referitor la selecția filmului înscris până pe 1 august 2020;
  • Fiecare regizor poate înscrie maximum 2 filme în competiție;
  • Înscrierea filmelor se face prin intermediul platformei Film Freeway https://filmfreeway.com/bidff2020 ;
  • Înainte de a face aplicația, trebuie verificate taxele aferente fiecărui deadline.

BIDFF își propune în 2020 un program care să includă proiecții speciale, conferințe, ateliere ce explorează teoretic și practic utopia|distopia, prin intermediul filmului de ficțiune, artei video, animației, musicalului și documentarului.

„În 2019, când am început să lucrăm la cea de-a șasea ediție a Bucharest International Dance Film Festival, nu ne-am imaginat că tematica aleasă atunci va reflecta atât de fidel realitățile timpului. În contextul pandemiei globale pe care o traversăm, prezentul și viitorul ridică întrebări importante și urgente, iar obiceiurilor noastre se transformă odată cu limitările impuse de distanțarea socială. Sălile de spectacole și de cinema sunt închise pe termen nedefinit, iar activitatea noastră se desfășoară mai ales în mediul online. În aceste circumstanțe, legătura dintre corp, dans și camera de filmat devine cu atât mai utilă și mai relevantă.”, spune Andreea Novac, co-curator

Cea de-a șasea ediție a festivalului este programată în perioada 3 – 6 septembrie 2020 și va avea loc în București, respectând regulile și restricțiile impuse de autorități în contextul evoluției pandemiei de coronavirus, pentru siguranța tuturor participanților și a echipei de organizare.

19
/11
/20

Care sunt teritoriile acceptate pentru luptă? Sexul? Clasa socială? Statulul? Spectatorii sunt invitați de regizoarea Ioana Păun să găsească propriile răspunsuri într-o experiență video în direct, Corporéal, care vorbește despre dominare, manipulare și abuz.

19
/11
/20

Din 18 noiembrie și până în 14 februarie 2021, Muzeul Municipiului București prezintă la Palatul Suțu (Bd. Ion C. Brătianu, nr. 2) expoziția „Moda în Bucureștiul interbelic”.

19
/11
/20

Explorată, reconstruită din amintiri și închipuiri vârsta de aur rămâne un timp la care te întorci în gând, ca să scapi de prezent. Dar și ca să-l înțelegi. Ziarul Metropolis vă invită la o întoarcere în copilăria scriitorului portughez, recompensat în 1998 cu Premiul Nobel pentru Literatură.

19
/11
/20

Una dintre cele mai de succes producţii teatrale ARCUB, spectacolul-recital „Ȋnsemnările unui nebun”, în regia lui Felix Alexa, ce îi aduce pe aceeași scenă pe actorul Marius Manole și compozitorul şi interpretul Alexandru Bălănescu, a fost inclus în selecţia celei de-a 30-a ediţii a Festivalului Naţional de Teatru și va fi disponibil pentru vizionare în perioada 25 noiembrie, de la ora 21.30 - 27 noiembrie, până la ora 21.30, pe www.fnt.ro.

19
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Premiat pentru regie în secțiunea „Encounters” a Festivalului de la Berlin și cu lansarea în cinematografe compromisă de pandemie, „Malmkrog” (2020) este cel mai controversat, dar și cel mai îndrăzneț film românesc al anului. Cum ne provoacă de data asta Cristi Puiu?

18
/11
/20

Prin combinații inedite de mijloace vizuale și tehnici narative, scurtmetrajele incluse în acest an în Competiția Internațională BIEFF propun perspective alternative asupra unor subiecte care marchează realitatea cotidiană. O invitație deschisă la reflecție, dezbatere și dialog, evenimentul dedicat noilor forme de explorare a limbajului cinematografic va reprezenta, la această ediție, un punct de intersecție al diferitelor viziuni asupra violenței și a justificării ei morale, dar și asupra ideii de graniță și a locurilor de care aparținem.

18
/11
/20

Miercuri, 18 noiembrie, ora 19.30 vă invităm să vizionați lansarea romanului Trenul de Erlingen sau Metamorfoza lui Dumnezeu de Boualem Sansal, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“, traducere din franceză semnată de Mădălina Ghiu. O distopie virulentă, luxuriantă, lumea ei semănând din ce în ce mai mult cu a noastră, noul roman al lui Boualem Sansal avertizează asupra proliferării extremismului religios în zonele fragile ale societății actuale.

17
/11
/20

Fotografii Adriana Lucaciu și Răzvan Voiculescu semnează primul ghid multimedia al Bărăganului, în cadrul proiectului Itinerama – „Explorator în Bărăgan”. Special pentru Ziarul Metropolis, Adriana Lucaciu trece în revistă trei spații pe care nu se aștepta să le găsească în Bărăgan.

17
/11
/20

Cu toții suntem de acord că experiența de la cinema este inegalabilă, însă cum momentan nu mai este posibilă în contextul pandemic actual, din pasiune și dor de emoția trăită în fața marelui ecran, Cineplexx a oferit în weekend porții de popcorn cald tuturor iubitorilor de filme.

16
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Lansat recent în România direct online, pe pagina de Vimeo a distribuitorului Independenţa Film, „Beanpole” (2019) este al doilea film al lui Kantemir Balagov, considerat de unii cel mai bun tânăr regizor rus, educat la şcoala de cinema a lui Alexander Sokurov. O poveste despre traumele post-război, stilizată însă aproape până la academism.

Pagina 3 din 93212345...102030...Ultima »