Bucharest International Dance Film Festival lansează înscrierile pentru cea de-a șasea ediție
https://www.ziarulmetropolis.ro/bucharest-international-dance-film-festival-lanseaza-inscrierile-pentru-cea-de-a-sasea-editie/

Tema ediţiei din acest an a festivalului este „Utopie/ Distopie”. Bucharest International Dance Film Festival, unica manifestare cinematografică din România dedicată filmelor de dans, deschide sesiunea de înscrieri pe 4 mai 2020. Datele limită la care se pot trimite aplicaţiile sunt 31 mai (Early bird), 14 iunie (Regular), respectiv 5 iulie (Late).

Un articol de Liliana Matei|5 mai 2020

BIDFF privește anul acesta înspre viitor și propune o reflecție asupra acestuia, folosind impulsul utopic|distopic ca instrument și filmul scurt de dans ca mediu de expresie. Printr-o coincidență semnificativă, în contextul pandemiei mondiale pe care o traversăm, utopia și distopia, teme ale festivalului în 2020, devin strategii creative sau critice de a privi și explora lumea prezentă sau viitoare. Viziunea curatorială a BIDFF își propune să descifreze, modeleze, transforme sau revoluționeze aceste concepte.

Organizatorii invită regizori, coregrafi, artiști vizuali, animatori și muzicieni să-și înscrie scurtmetrajele pentru cea de-a șasea ediție a festivalului, care va avea loc în perioada 3 – 6 septembrie, la București, și care va cuprinde atât cele două secțiuni competiționale dedicate scurtmetrajelor de dans (competiția internațională și competiția românească), precum și secțiunea introdusă anul trecut a musical-urilor. Creatorii de animații, filme de ficțiune, experimentale sau documentare sunt încurajați să aplice cu filme scurte care au teme sau subiecte în conexiune cu tema festivalului.

„Ne propunem ca filmele și evenimentele programate în festival să se înscrie în această linie a inovației și experimentului artistic, care nu doar dizolvă granițele dintre genuri dar oferă în același timp variante de înțelegere a unui viitor posibil/probabil. Ele sunt baze și premise care ne ajută să imaginăm direcții posibile înspre care acest viitor se poate îndrepta.

Adresăm și o provocare publicului: de a privi filmul de dans ca un sistem deschis, o formă de artă concentrată pe proces și progres”, a declarat Simona Deaconescu, Director Artistic.

BIDFF recunoaște excelența, noutatea și discursul artistic curajos, oferind premii în valoare de 2000 de Euro pentru Cel Mai Bun Film Internațional, Cel Mai Bun Film Românesc și Cel Mai Bun Musical.

CONDIȚII ȘI MODALITĂȚI DE PARTICIPARE

Competiția de scurtmetraje

Deadline-uri: Early bird – 31 mai, Regular – 14 iunie,  Late – 5 iulie

Vor fi luate în considerare:

  • Scurtmetraje cu durata de maximum 20 de minute, produse în ultimii 2 ani, în genul film de dans (ficțiune, animație, experiment vizual, documentar);
  • Musicaluri scurte cu durata de maximum 20 de minute, produse în ultimii 2 ani;
  • Cu o calitate minimă Full HD (1920 x 1080).

Nu vor fi luate în considerare: videoclipuri muzicale, trailere sau înregistrări ale unor spectacole, filme care au fost deja înscrise în edițiile anterioare ale festivalului, filme de 1 minut sau reclame la diverse brand-uri.

Despre aplicație:

  • Datele limită la care poate fi trimisă aplicația sunt 31 mai (Early bird), 14 iunie (regular), 5 iulie (late);
  • Aplicanții vor primi răspuns referitor la selecția filmului înscris până pe 1 august 2020;
  • Fiecare regizor poate înscrie maximum 2 filme în competiție;
  • Înscrierea filmelor se face prin intermediul platformei Film Freeway https://filmfreeway.com/bidff2020 ;
  • Înainte de a face aplicația, trebuie verificate taxele aferente fiecărui deadline.

BIDFF își propune în 2020 un program care să includă proiecții speciale, conferințe, ateliere ce explorează teoretic și practic utopia|distopia, prin intermediul filmului de ficțiune, artei video, animației, musicalului și documentarului.

„În 2019, când am început să lucrăm la cea de-a șasea ediție a Bucharest International Dance Film Festival, nu ne-am imaginat că tematica aleasă atunci va reflecta atât de fidel realitățile timpului. În contextul pandemiei globale pe care o traversăm, prezentul și viitorul ridică întrebări importante și urgente, iar obiceiurilor noastre se transformă odată cu limitările impuse de distanțarea socială. Sălile de spectacole și de cinema sunt închise pe termen nedefinit, iar activitatea noastră se desfășoară mai ales în mediul online. În aceste circumstanțe, legătura dintre corp, dans și camera de filmat devine cu atât mai utilă și mai relevantă.”, spune Andreea Novac, co-curator

Cea de-a șasea ediție a festivalului este programată în perioada 3 – 6 septembrie 2020 și va avea loc în București, respectând regulile și restricțiile impuse de autorități în contextul evoluției pandemiei de coronavirus, pentru siguranța tuturor participanților și a echipei de organizare.

08
/01
/15

CRONICĂ DE FILM Scris de Bogdan Mirică și regizat de Igor Cobileanski, „Umbre”, noul serial produs și difuzat de HBO România, încearcă să altoiască pe sol românesc un format străin, însă eșuează undeva la mijloc.

08
/01
/15

Primăria Municipiului Bucureşti, prin Centrul Cultural Palatele Brâncoveneşti, Asociaţia Culturală “Pro Valores”, Radio România Cultural, Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti şi ExcesMusic îi invită pe tinerii muzicieni născuţi între 1 ianuarie 1990, dar nu mai târziu de data de 31 decembrie 2000 să se înscrie la cea de-a VI a ediţie a Concursului “Drumul spre celebritate”, singura competiţie muzicală din România în care rolul tinerilor spectatori – juraţi este determinant.

08
/01
/15

„De ce eu?”, în regia lui Tudor Giurgiu, unul dintre cele mai așteptate filme românești din 2015, inspirat de un caz real care a zguduit România la începutul anilor 2000, cel al sinuciderii procurorului Cristian Panait, va fi lansat pe 27 februarie 2015 în cinematografele din toată țara.

07
/01
/15

„La traviata” a fost o curtezană fermecătoare, care a existat cu adevărat. Rossini a scris o operă în doar două săptămâni. Fără muzica lui Wagner n-ar fi existat „Stăpânul Inelelor”... Sunt doar câteva amănunte fascinante din culisele Operei.

07
/01
/15

Sediul ziarului satiric Charlie Hebdo din Paris a fost vizat miercuri de un atac cu arme automate, comis de persoane mascate şi soldat cu victime. Cel puţin 12 persoane, dintre care doi poliţişti, au fost ucise şi alte patru persoane au fost rănite în atacul de inspiraţie islamistă şi fără precedent, denunţat de preşedintele Francois Hollande drept un "atentat terorist".

07
/01
/15

Primele zile din 2015 marchează un nou început pentru ,,În Culise” (Str. Hristo Botev nr. 25) – trei ani de teatru celebrați prin 12 zile ,,păcătoase” de spectacol, între 9 și 20 ianuarie.

07
/01
/15

Teatrele de pe Broadway, New York, au înregistrat cel mai mare număr de spectatori şi cele mai mari încasări din istorie în 2014, când 13,1 milioane de persoane au asistat la spectacolele de pe scena dramatică americană, generând vânzări de bilete de 1,36 miliarde de dolari.