Butterfly effect – un concert-performance cu lucrări de Ravel, Stavinski și Olah
https://www.ziarulmetropolis.ro/butterfly-effect-un-concert-performance-cu-lucrari-de-ravel-stavinski-si-olah/

Sub marca celui mai important festival dedicat artiştilor contemporani din România, Festivalul InnerSound, la clubul InSpayer din Capitală are loc marţi, 25 noiembrie, un concert-performance şi vernisajul unei expoziţii de fotografie jurizate de cunoscutul Cosmin Bumbuţ. Intraea este liberă.

Un articol de Petre Ivan|20 noiembrie 2014

Fotografi contemporani, artiști de performance, muzicieni și compozitori se reunesc într-un eveniment care aduce în Capitală un mix unic de arte: “Butterfly effect”, expoziție de fotografie, urmat de un concert-performance are loc marți, 25 noiembrie, de la ora 19.00, la clubul InSpayer din Capitală (Str. Batiștei nr. 24A).

Evenimentul aduce publicului fotografiile premiate la cea de-a treia ediție a Festivalului de Arte Noi InnerSound care a avut loc în luna septembrie.

În cadrul expoziției, intitulate “Finisaj VORTEX”, expun: Alin Bittel, Cornel Brad, Karmen Ramona Bakos, Andrei Conțiu, Iuliana Dumitru, Razvan Dima, Dragos Radu Dumitrescu, Marius Encher (Premiul InnerSound pentru cea mai îndrăzneață abordare fotografică), Ciprian Hord, Teodora Maftei, Ionuț Maga, Anton Marinescu, Marian Mihai, Lucian Muntean, Ștefan Neagu, Corneliu Sarion, Simona Săvulescu, Lucia Simion, Anda Stăncescu, Anamaria Tatu (Premiul InnerSound Vortex) și Sabina Ulubeanu.

„E frumos că un festival de muzică contemporană adună în jurul său atâtea arte și promovează tinerii talentați din mai multe domenii, de aceea amButterfly effect acceptat cu bucurie propunerea de a juriza concursul de fotografie din cadrul InnerSound” – Cosmin Bumbuț, președintele juriului.

“Am dorit să premiez în primul rând autencititatea, simțirea și acele fotografii care se încadrează cel mai bine în linia generală a întregului festival, care reușesc să miște, să transforme ceva în privitor, la fel cum o poate face și muzica.”, a mai spus Bumbuț.

“Alegem să fim efectul sau cauza vieții noastre?”

Vernisajul va fi urmat de un concert-performance inedit al Ansamblului de muzică nouă SonoMania: Mihai Pintenaru (clarinet), Raluca Stratulat (vioară) și Eugen-Bogdan Popa (violoncel). Vor fi interpretate lucrări de Tiberiu Olah – Sonata pentru clarinet solo, Adrian Pop – „Gordun” pentru violoncel solo, Maurice Ravel – Sonata pentru ă și violoncel, partea a-II-a, Igor Stravinski – Trei piese pentru clarinet solo și Sabina Ulubeanu – “Cadenza lirică” pentru vioară solo.

Pentru a ajunge să asculte muzica, publicul va trece mai întâi printr-o “cameră de așteptare”, unde va avea loc un performance al artistei Irina Anghel, o invitație la experiență interactivă neobișnuită, o aventură atât pentru muzicieni, cât și pentru spectatori: „Butterfly-effect”.

Organizat în toamna fiecărui an de Asociația Opus, Festivalul Internațional de Arte Noi InnerSound oferă o nouă perspectivă asupra muzicii contemporane.

Foto: Butterfly effect – innersoundfestival.webs.com

05
/02
/16

Cea dintâi premieră a anului 2016, "Hapciu în RE major", adaptare după celebra operetă "Mam'zelle Nitouche" (de F.R. Hervé, libret de Henri Meilhac și Albert Millaud), marchează un moment unic în istoria Operei Comice pentru Copii: este pentru prima dată când pe scena instituției se montează un spectacol de operetă. Premiera are loc sâmbătă, 20 februarie, de la ora 17.00, și duminică, 21 februarie, de la ora 11.00.

05
/02
/16

Un frumos recital conceput în jurul a doi mari compozitori ai repertoriului german – Beethoven și Brahms – este ceea ce ne propun miercuri, 10 februarie (19.00) la Sala Radio violonista Cristina Anghelescu (solistă a Orchestrelor și Corurilor Radio) și pianistul Daniel Goiţi.

05
/02
/16

„Aphonopelma johnnycashi” se va numi păianjenul care a împrumutat numele cântăreţului Johnny Cash. Creatura cu opt picioare este neagră în întregime, așa cum se îmbrăca regretatul artist, decedat în 2003 și care cânta cu chitara sa mai ales "Man in Black", unul din hiturile sale.

02
/02
/16

Filarmonica “George Enescu”  şi  asociaţia “Clasic e fantastic” anunţă cel de-al doilea concert al anului 2016, din ciclul educativ „Clasic e fantastic. Cum să înţelegem muzica”. Duminică, 21 februarie, la orele 10 şi 12.30, copiii sunt invitaţi să afle povestea Bărbierului din Sevilia, capodopera de teatru muzical semnată  de compozitorul Italian Gioacchino Rossini.

01
/02
/16

Așa cum și-a obișnuit publicul și în stagiunile precedente, Orchestra de Cameră Radio îi aduce în fața publicului pe câțiva dintre tinerii muzicieni români care vor „scrie” mai departe istoria scenelor de concert din țară și din străinătate: laureaţii competiţiei naţionale anuale „DRUMUL SPRE CELEBRITATE”. 

23
/01
/16

Mai este loc de noi interpretări pentru Brahms și Beethoven? Mi-am pus întrebarea înainte de a asculta două discuri apărute recent pe piață, semnate de nume importante ale artei interpretative contemporane: violonista olandeză Janine Jansen și dirijorul austriac Manfred Honeck, directorul muzical al Orchestrei Simfonice din Pittsburgh. Și am descoperit, nu neapărat cu surprindere, ci cu încântare, că Brahms și Beethoven au încă (foarte) multe de spus.

22
/01
/16

Super! Pet Shop Boys lansează un nou album, cel de-al 13-lea al grupului care a cunoscut gloria cu hituri ca "West end girls", "It's a sin", "Domino Dancing" sau "Go west". Noul album, ce urmează să apară pe piaţă pe 1 aprilie, se numeşte, desigur, "Super".

20
/01
/16

Vineri, 22 ianuarie (19.00), Orchestra Națională Radio îi invită pe iubitorii muzicii la un concert MOZART / BEETHOVEN, eveniment ce se va desfășura la Sala Radio sub bagheta dirijorală a lui MĂDĂLIN VOICU - fiul marelui violonist Ion Voicu - și cu participarea apreciatului violonist ALEXANDRU TOMESCU, care se bucură de privilegiul de interpreta pe vioara Stradivarius, instrument pe care a cântat și Ion Voicu.

15
/01
/16

„Muzică, prin fond şi prin formă, poezia lui Eminescu nu mai are nevoie de nici o altă melodie”, spunea criticul şi istoricul literar Garabet Ibrăileanu, încercând să sublinieze ideea, adevăratră în fond, că muzicalitatea poeziei eminesciene, excepţională, îşi este suficientă sieşi. Cu toate acestea, nu puţini au fost artiştii români care, de-a lungul anilor, au pus pe muzică câteva dintre cele mai cunoscute poezii eminesciene.