Câștigătorii Globurilor de Aur 2019
https://www.ziarulmetropolis.ro/c%c3%a2%c8%99tig%c4%83torii-globurilor-de-aur-2019/

Filmele biografice „Green Book” şi „Bohemian Rhapsody” şi drama „Roma” au fost marile câştigătoare la cea de-a 76-a ediţie a galei Globurilor de Aur, care a avut loc duminică seară la Los Angeles.

Un articol de Petre Ivan|7 ianuarie 2019

Lista completă a câştigătorilor celei de-a 76-a ediţii a galei Globurilor de Aur:

Cel mai bun film – dramă a fost ales „Bohemian Rhapsody” (r. Bryan Singer).

„Green Book” a fost desemnat „cel mai bun musical/ comedie” (r. Peter Farrelly).

Rami Malek (foto sus) a primit trofeul pentru „cel mai bun actor într-un film – dramă” pentru rolul Freddie Mercury din „Bohemian Rhapsody”.

Christian Bale a câştigat Globul de Aur la categoria „cel mai bun actor într-un musical/ comedie”, pentru rolul din „Vice” (r. Adam McKay). La această categorie au mai fost nominalizaţi Lin-Manuel Miranda pentru „Mary Poppins Returns”, Viggo Mortensen pentru „Green Book”, Robert Redford pentru „The Old Man & the Gun” şi John C. Reilly pentru „Stan & Ollie”.

Cea mai bună actriţă într-un film muzical/ comedie a fost aleasă Olivia Colman, pentru „The Favourite” (r. Yorgos Lanthimos).

Cea mai bună actriţă în rol secundar într-un lungmetraj de ficţiune a fost desemnată Regina King, pentru „If Beale Street Could Talk” (r. Barry Jenkins).

Cel mai bun actor într-un rol secundar a fost ales Mahershala Ali, pentru „Green Book”, film premiat şi la categoria „cel mai bun scenariu” (Brian Hayes Currie, Peter Farrelly şi Nick Vallelonga).

Cel mai bun film într-o limbă străină a fost desemnat „Roma” al lui Alfonso Cuaron, cineastul mexican fiind premiat şi la categoria „cel mai bun regizor”.

Cea mai bună actriţă într-un lungmetraj – dramă a fost Glenn Close, pentru „The Wife” (r. Björn Runge). Ea a fost premiată acum pentru a treia oară cu Glob de Aur (după rolurile din „The Lion in Winter” şi „Damages”).

Cea mai bună animaţie a fost desemnată „Spider-Man: Into the Spider-Verse”.

La categoria „cea mai bună muzică” a fost premiată cea compusă de Justin Hurwitz pentru „First Man” (r. Damien Chazelle).

Cât priveşte cel mai bun cântec, aici a fost desemnat câştigător „Shallow” („A Star Is Born”, Lady Gaga şi Bradley Cooper), compus de Lady Gaga, Mark Ronson, Anthony Rossomando şi Andrew Wyatt.

Televiziune

„The Americans” a câştigat premiul categoriei „cel mai bun serial – dramă”.

Cel mai bun actor într-un serial de televiziune musical/ comedie a fost desemnat Michael Douglas, pentru „The Kominsky Method”, care a fost desemnat şi „cel mai bun serial – comedie/ musical”, iar pentru rolul într-un serial dramă a fost ales Richard Madden, pentru „Bodyguard”.

La categoria „cea mai bună actriţă într-un serial de televiziune – dramă” a fost desemnată câştigătoare Sandra Oh, pentru rolul din „Killing Eve”.

Rachel Brosnahan a fost desemnată „cea mai bună actriţă într-un serial – comedie/ musical”, pentru rolul din „The Marvelous Mrs. Maisel”.

Patricia Arquette a fost premiată la categoria „cea mai bună actriţă într-o miniserie/ film de televiziune”, pentrul rolul din „Escape at Dannemora”.

Darren Criss a fost premiat la categoria „cel mai bun actor într-o miniserie/ film de televiziune”, pentru rolul din „The Assassination of Gianni Versace: American Crime Story”. Pentru acest trofeu au mai fost nominalizaţi Antonio Banderas („Genius: Picasso”), Daniel Bruhl („The Alienist”), Benedict Cumberbatch („Patrick Melrose”) şi Hugh Grant („A Very English Scandal”).

Producţia „The Assassination of Gianni Versace: American Crime Story” a fost câştigătoare şi la categoria „cea mai bună miniserie/ film de televiziune”.

Cel mai bun actor în rol secundar într-o miniserie, serial sau film de televiziune a fost ales Ben Whishaw, pentru „A Very English Scandal”.

Cea mai bună actriţă în rol secundar într-o miniserie, serial sau film de televiziune a fost desemnată Patricia Clarkson, pentru „Sharp Objects”.

05
/06
/20

În acest context ieșit din comun, cea de-a 24-a ediție a FFE se mută din sălile de cinema în spațiul online și oferă acces gratuit de pe 8 până pe 21 iunie pe două platforme: în perioada 8-16 iunie pe platforma FFE.ro, iar între 17-21 iunie pe platforma TIFF Unlimited.

01
/06
/20

RECOMANDĂRI De la documentarele lui Serghei Lozniţa şi comediile de început ale lui Nanni Moretti şi până la dramele lui Krzysztof Zanussi, excentricităţile lui Serghei Paradjanov şi o amplă retrospectivă a cinema-ului indian, arhiva MUBI, pusă la dispoziţia abonaţilor, oferă numeroase tentaţii cinefile.

28
/05
/20

CRONICĂ DE FILM La unele documentare ne uităm pentru că ne interesează mai ales un autor sau un stil. Iar pe altele le privim în primul rând pentru subiect. Din a doua categorie face parte „Becoming” (2020), de Nadia Hallgren – un film despre Michelle Obama produs şi difuzat de Netflix.

22
/05
/20

O serie de interviuri reunite sub umbrela InspiraTIFF, un proiect nou conceput de echipa Festivalului Internațional de Film Transilvania, va fi difuzată săptămânal pe platforma de streaming TIFF Unlimited, începând din 25 mai. Primul invitat al jurnalistului Mihnea Măruță este regizorul Cristi Puiu, unul dintre cei mai valoroși invitați ai TIFF, prezent la Cluj cu toate filmele sale în ultimii 20 de ani.

19
/05
/20

CRONICĂ DE FILM Pentru că încă nu putem merge la cinema şi la festivaluri, rămânem tot la platformele cu filme accesibile din fotoliul de acasă. De data asta, vă recomandăm trei scurtmetraje foarte speciale, realizate de britanicul Jonathan Glazer, thailandezul Apichatpong Weerasethakul şi americanul Jonas Mekas şi disponibile pe MUBI.

17
/05
/20

CRONICĂ DE FILM Cu premiera recentă la HBO şi disponibil pe platforma HBO GO, „Natalie Wood: Ce rămâne în urmă” (2020) este un documentar biografic realizat de Laurent Bouzereau despre una dintre cele mai cunoscute actriţe americane. Filmul are ca punct de pornire moartea suspectă a vedetei la doar 43 de ani.

13
/05
/20

CRONICĂ DE FILM Era inevitabil să apară și primele filme realizate în izolare. Radu Jude a lansat un scurt autoportret conceput la invitația Arte/ZDF. Iar Dan Chișu a încercat un lungmetraj, un simplu excercițiu autocomplezent despre un regizor care roagă actori să joace într-un film despre viața în carantină.

Page 1 of 26212345...102030...Last »