Călătoria fantastică a Maronei, de Anca Damian, în deschiderea ANIMEST.14
https://www.ziarulmetropolis.ro/calatoria-fantastica-a-maronei-de-anca-damian-in-deschiderea-animest-14/

O lecţie de iubire necondiţionată, oferită cu măiestrie şi multă emoţie, Călătoria fantastică a Maronei deschide cea de-a 14-a ediţie a Festivalului Internaţional de Animaţie Animest (4-13 octombrie, Bucureşti) printr-o proiecţie-eveniment, programată pe 4 octombrie.

Un articol de |29 august 2019

Aventura cățelușei cu nasul în formă de inimă va rula pe marele ecran, în versiunea originală, în limba franceză, pentru prima dată în România,  la Cinema City, în Afi Cotroceni.

De la ora 19:30, publicul de toate vârstele este invitat să cunoască fabuloasa poveste a Maronei, în prezența regizoarei Anca Damian, a co-producătorul francez Ron Dyens și a echipei filmului.

Biletele au fost puse în vânzare și sunt disponibile pe: http://tiny.cc/4dnwbz

Cel de-al treilea lungmetraj de animație semnat de Anca Damian a avut premiera internațională în luna iunie, la Annecy, cel mai mare Festival de Film de Animație din lume, unde filmul a fost inclus în competiția oficială.

Criticii nu au întârziat să reacționeze și s-au declarat impresionați nu numai de stilurile de animație îmbinate într-o manieră inedită, ci și de povestea captivantă a protagonistei, o cățelușă născută în urma unei povești de iubire dintre un dog argentinian și o metisă atrăgătoare,  ce lasă urme profunde în viețile stăpânilor care, rând pe rând, o primesc în familiile lor.

Călătoria fantastică a Maronei

După un accident, ea își amintește de fiecare dintre ei și de iubirea necondiționată pe care le-a purtat-o, indiferent de confortul pe care l-a găsit în căminele lor sau de multele nume pe care i le-au dat.

“Povestit cu șarm, înțelepciune și imaginație, acest film de familie aduce un farmec aparte care poate traversa generații întregi”, remarcă publicația Screendaily, în timp ce Hollywood Reporter apreciază ,,imaginile care se transformă constant prin noi forme și culori.

Filmul este o producție Belgia – Franța – România,  iar scenariul poveștii este semnat de Anghel Damian, după o idee a Ancăi Damian. Talentatul ilustrator belgian Brecht Evens este creatorul personajelor și cel care a reușit, prin imagini 2D și 3D să redea lumea magică și plină de aventuri a Maronei, incluzând casele temporare, zonele întunecate, aleile, fricile și  visele cățelușei.

În România, filmul este distribuit de Aparte Film și va intra în cinematografe din 4 octombrie, odată cu lansarea din deschiderea Animest.

***

Festivalul este cofinanțat prin programul Europa Creativă al Uniunii Europene și

Administrația Fondului Cultural Național, Centrul Național al Cinematografiei, Institutul Cultural Român, Uniunea Cineaștilor din România.

Cu sprijinul: Institutul Francez, Forumul Cultural Austriac, British Council, Institutul Cervantes, Estonian Film Institute, Muzeul de Artă Recentă, KUBE by Musette, Groupama Asigurări, Cinema City

Foto: ANIMEST, Călătoria fantastică a Maronei – facebook

 

 

13
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Realizator de seriale TV şi de filme, Rodrigo Sorogoyen este unul dintre noile talente din cinematografia spaniolă. Distribuit în sălile din România de Transilvania Film, „El reino” („Jocuri de putere”, 2018), deja penultimul său lungmetraj (între timp a lansat în 2019 şi „Madre”), este un impunător thriller politic.

10
/11
/19

PREVIEW A 13-a ediţie a Săptămânii Filmului Maghiar (SFM) are loc între 10 şi 18 noiembrie la Bucureşti şi propune mai multe secţiuni atractive, printre care una dedicată câtorva filme clasice restaurate şi o alta pentru marcarea a 30 de ani de la căderea comunismului, în afara obişnuitului program de producţii noi.

08
/11
/19

„The Romanians: 30 Years of Cinema Revolution”, cel mai amplu program dedicat vreodată cinematografiei românești în Statele Unite ale Americii, care celebrează în 30 de filme trei decenii de cinema de după căderea regimului comunist, va avea loc la Film Forum din New York între 15 și 26 noiembrie 2019.

07
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Pentru spectatorul român, filmul "Maria, Regina României" (2019), de Alexis Sweet Cahill, vine ca o ciudăţenie. E egal diferit de Noul Val şi de fostele filme pretins istorice de tip Sergiu Nicolaescu şi arată mai degrabă ca o producţie britanică de televiziune, doar că se vorbeşte şi româneşte.

07
/11
/19

Proiecțiile de film continuă la Centrul Ceh, iar zilele de luni și marți, 11 și 12 noiembrie, nu fac excepție. Documentary Mondays aduce „Citizen Václav Havel Goes on Vacation”, pe când „My Sweet Little Village” se vede la Fiction Tuesdays.

07
/11
/19

ICON production anunță premiera în cinematografe a documentarului PALAT PENTRU POPOR regizat de Boris Missirkov și Georgi Bogdanov, ce va avea loc pe 15 noiembrie. Selectat în competiția oficială DOK Liepzig anul trecut, filmul spune poveștile a cinci dintre cele mai emblematice și mai reprezentative clădiri ale fostului bloc socialist.

06
/11
/19

CRONICĂ DE FILM În documentarul "Rebeli cu o cauză" (2019), de Dobrivoie Kerpenisan, prezentat în premieră la Astra, români de diferite categorii sociale vorbesc despre singurul lucru ce îi mai uneşte: Revoluţia la care au participat în decembrie 1989 în comuna lor bănăţeană, Sânpetru Mare, când au fost fotografiaţi de viitorul cineast.

04
/11
/19

Noiembrie este luna în care se decernează Premiul LUX al Parlamentului European. Se premiază cel mai bun film european, așa cum se vede el dinspre Bruxelles și Strasbourg. Anul acesta, finalistele sunt: „Cold Case Hammarskjöld”, „Dumnezeu există și numele Său este Petrunija” și „Jocuri de putere”.

04
/11
/19

Cele mai noi producții germane vin la București la cea de-a 14-a ediție a ZILELOR FILMULUI GERMAN. Organizat de Goethe-Institut, evenimentul va avea loc între 21 și 27 noiembrie la București și va fi găzduit, pentru al doilea an consecutiv, de Cinema Elvire Popesco din cadrul Institutului Francez.

03
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Premiat cu Palme d`Or la Cannes, „Parasite” (2019), cel mai nou film al sud-coreeanului Bong Joon Ho, este o satiră de o virtuozitate scenaristică şi regizorală care transformă premisa simplă a inegalităţilor sociale într-un discurs deopotrivă comic şi perturbator, distractiv şi caustic, despre lumea de astăzi.