Călin Netzer: „Îmi doresc ca publicul din România să se întoarcă din nou în sălile de cinematograf“
https://www.ziarulmetropolis.ro/calin-netzer-vorbeste-despre-pozi%e1%b9%adia-copilului/

Dupã succesul filmului ‘’Poziṭia Copilului’’, Călin Netzer a vorbit despre producṭia în sine, dar şi despre procesul creator

Un articol de Andrada Văsii|4 martie 2013

Dupã succesul răsunător pe care filmul ‘’Poziṭia Copilului’’ l-a avut la Festivalul de la Berlin, Călin Netzer a vorbit despre producṭia în sine, dar şi despre procesul creator.

Anticipând momentul 8 martie, în care filmul va intra în cinematografele româneşti, regizorul a declarat, pentru Agerpres, că este convins de primirea frumoasă de care va beneficia filmul.

Pentru Călin Netzer, filmul prezintă povestea universalã a relaṭiei dintre mamă şi fiu. În plus, regizorul este convins că mulṭi spectatori se vor regăsi, pe o parte sau alta, în povestea filmului. Vizionarea filmului se va traduce prin avantaje atât pe termen scurt, cât şi pe termen lung-psihologice, dupã cum a declarat în timpul interviului.

‘’Luminiṭa Gheorghiu a fost în mintea mea de la bun început’’  

În decursul interviului realizat de cãtre Agerpres, Calin Netzer s-a arãtat convins de faptul că un premiu precum cel de la Festivalul de la Berlin va asigura un număr mai mare de spectatori în sală. În plus, regizorul şi-a manifestat speranṭele legate de cinematografia românească : publicul să se întoarcă în sălile de cinematograf. În accepṭiunea lui Netzer, filmul depăşeşte curentul minimalist şi se adreseazã spectatorului din România.

Referitor la distribuṭia filmului, Cãlin Netzer a recunoscut cã actriṭa Luminiṭa Gheorghiu a fost atât alegerea sa, cât şi a lui Rãzvan Rãdulescu, din momentul în care a început sã scrie scenariul. Chiar dacã personajul era construit, în urma unui casting, Luminiṭa Gheorghe a confirmat aşteptările tuturor. Talentul amândurora s-a tradus prin dispute şi prin momente frumoase.

Regizorul nu a diminuat aportul actorilor la succesul filmului, declarând în interviul luat de către Agerpres, că în mare măsură reuşita li se datoreazã. Deşi improvizaṭiile au fost puṭine, iar filmarea a decurs după un program bine stabilit, munca pentru realizarea filmului a început încă din 2009.

Lobby pentru finanṭare mai bunã

Călin Netzer a mai declarat că se regăseşte în sintagma ‘’noul val al cinematografiei româneşti’’, o categorie care speră să continue şi în viitor. In ceea ce priveşte finanṭarea artei cinematografice din România, Netzer a afirmat cã îi va susṭine pe Corneliu Porumboiu, Cristian Mungiu şi Cristi Puiu în încercarea acestora de a găsi soluṭii pentru finanṭarea cinematografiei din România.

Filmul este ‘’un fel de catharsis, un fel de uşurare psihologică’’

Întrebat care este semnificaṭia filmului ‘’Poziṭia Copilului’’ pentru el, Călin Netzer a afirmat cã filmul este un fel de catharsis, o uşurare psihologică. Producṭia vine, pentru regizor, ca o revărsare a unui cumul de lucruri specifice ultimilor ani.

08
/12
/13

La doi ani de la dispariţia regizorului Andrei Blaier, TVR 2 îi dedică azi ciclul „Duminica filmului românesc”. Cinefilii români vor putea urmări în această zi două dintre filmele sale reprezentative: „Fapt divers“ (de la ora 14.10) şi „Ilustrate cu flori de câmp“ (de la ora 20.10).

06
/12
/13

12 Years a Slave, regizat de Steve McQueen, a fost desemnat filmul anului 2013 în Topul 10 al revistei Rolling Stone, după ce, marţi, cineastul american a primit, pentru aceeaşi peliculă, titlul de cel mai bun regizor din partea New York Film Critics Circle.

05
/12
/13

CRONICĂ DE FILM „Majordomul”, în regia lui Lee Daniels, este un film croit pe placul Academiei Americane, dar şi al unui public dornic de poveşti motivaţionale. Transpunerea vizuală a scenariului este, însă, cât se poate de convenţională.

04
/12
/13

Lungmetrajele „Poziţia copilului“, de Călin Peter Netzer, ,,Când se lasă seara peste Bucureşti...", de Corneliu Porumboiu, şi ,,Sunt o babă comunistă", de Stere Gulea, vor fi proiectate, în perioada 10 decembrie - ianuarie 2014, la cea de-a IV-a ediţie a Zilelor Filmului Românesc de la Madrid.

02
/12
/13

Iulia Rugină, Oana Răsuceanu și Ana Agopian inventează povești și le transformă în filme, ca de exemplu „Love Building”, o comedie romantică despre relațiile de cuplu. De ce ai nevoie ca să faci film și cum se scrie un scenariu „în trei”? Ne spun chiar ele, în cinci secvențe.