Camera 0001 – un spectacol fără culise
https://www.ziarulmetropolis.ro/camera-0001-un-spectacol-fara-culise/

După o premieră furtunoasă la început de lună, Camera 0001|FABRICA DE VISE revine cu două reprezentaţii sâmbătă şi duminică, pe 26 şi 27 octombrie, de la ora 20.00 la Centrul Naţional al Dansului, Sala Stere Popescu (Bd. Mărăşeşti 80-82).

Un articol de Andrada Văsii|23 octombrie 2013

După o premieră furtunoasă la început de lună, Camera 0001|FABRICA DE VISE revine cu două reprezentaţii sâmbătă şi duminică, pe 26 şi 27 octombrie, de la ora 20.00, la Centrul Naţional al Dansului, Sala Stere Popescu (Bd. Mărăşeşti 80-82).

Proiectul este un laborator interdisciplinar care implică dans, videografică și muzică electronică într-un spectacol fără culise.

Camera 0001 a apărut în urma unui laborator de cercetare realizat la Centrul Naţional al Dansului de coregraful Simona Deaconescu, alături de alți artiști.

Un spectacol complet, la Camera 0001

Maria Comandaşu nota pentru postmodern.ro: „Fericirea și-a schimbat domiciliul – nu mai e de găsit în Strada Speranţei, la parter. Poate stătea acolo doar cu viză de flotant sau poate așa e ea, nestatornică. În Camera 0001[ …] fericirea își alege singură rolurile. Prinși într-un miraj al propriilor iluzii, dansatorii oscilează constant între vis și realitate, călcând adesea în «pătratul fericirii», bucată a unui șotron imaginar în care cercurile și toate recurenţele au fost anihilate. Tot ce a rămas e liniar, cursiv și singurele sinusoide aparţin trupurilor mercenare.”

Conform Mariei  Comandaşu, la Camera 0001, dansatorii acoperă spaţiul, îl înţeleg, îl cuceresc prin mișcare și energia se transmite în public, iar trupurile dansatorilor respiră eliberate ca dintr-un coșmar.

Camera 0001

Imagine din spectacolul Camera 0001

Camera 0001 are mulți muncitori mici, dar care trișează din când în când și introduc, în lotul zilnic, visul lor cel mai intim. Proiectul este finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional, derulat în cadrul programului curatorial Cartierul de Dans al Asociaţiei Secţia de Coregrafie, în parteneriat cu Centrul Naţional al Dansului București

Info:

Biletele se pun în vânzare cu o oră înainte de începerea spectacolelor. Preţul unui bilet este de 20 lei.

Foto credit: Camera 0001

02
/07
/14

Tabloul "The Fake Rothko", al pictorului Adrian Ghenie, reprezentant al noului val al artei vizuale româneşti, a fost vândut pentru 1.426.500 de lire sterline (1.778.422 de euro), la o licitaţie organizată de casa Sotheby's luni, la Londra, potrivit site-ului sothebys.com.

29
/05
/14

Deşi anii pe care Constantin Brâncuşi i-a petrecut în ţară, formându-se ca sculptor, au fost cu acribie reconstituiţi în ediţiile succesive ale catalogului Brâncuşi în România², întocmit de Barbu Brezianu, cât şi într-un studiu pe care acelaşi autor îl consacră începuturilor sculptorului, o analiză de detaliu ar putea conduce la evidenţierea influenţei amintitei perioade asupra ansamblului creaţiei.

22
/05
/14

Cunoscută fiind „vocaţia” pretimpurie, prin care Brauner acţiona ca artist suprarealist încă înainte de a şti că suprarealismul există – de vreme ce picturi expuse în 1924 la Bucureşti erau considerate a fi „introviziuni” –, poate părea surprinzător ca o imagine „integral suprarealistă”, cum „Passivité courtoise“ pare a fi, să se limiteze la a reconstitui iconografia şi, prin extensie, semnificaţia operei lui Duchamp, „La Mariée mise à nu par ses célibataires, même“.

14
/05
/14

În cadrul seriei de evenimente aniversare ARCUB 18 ani, în foaierul clădirii din Batiște 14 poate fi vizitată expoziția fotografică „Silent Places“, realizată de Oleg Mutu. Aceasta face parte dintr-un proiect format din trei produse culturale: un spectacol interdisciplinar (fără culise) care implică dans, muzică electronică și videografică; un film de dans; o expoziție foto semnată de Oleg Mutu (fotografiile sunt realizate analog și imprimate pe hârtie fotografică).

Page 41 of 52« First...102030...3940414243...50...Last »