Canarul albastru pe scena de la Masca
https://www.ziarulmetropolis.ro/canarul-albastru-pe-scena-de-la-masca/

Canarul albastru poposeşte pe scena teatrului Masca.  Spectacolul premiat la festivalul Internaṭional Studenṭesc de Teatru, Film şi Fotografie ,, Hyperion Stud Fest 2012’’ , deṭinãtor al Trofeului Hyperion pentru cel mai bun spectacol şi al premiului Pãcalã pentru cel mai bun rol de comedie Sebastian Gita pentru rolul Dottore, promite sã impresioneze spectatorii prin dinamismul […]

Un articol de Andrada Văsii|12 decembrie 2012

Canarul albastru poposeşte pe scena teatrului Masca. 

Spectacolul premiat la festivalul Internaṭional Studenṭesc de Teatru, Film şi Fotografie ,, Hyperion Stud Fest 2012’’ , deṭinãtor al Trofeului Hyperion pentru cel mai bun spectacol şi al premiului Pãcalã pentru cel mai bun rol de comedie Sebastian Gita pentru rolul Dottore, promite sã impresioneze spectatorii prin dinamismul şi prospeṭimea specifice vârstei actorilor. In plus,  datoritã succesului avut în trecut, piesa va beneficia de reprezentaṭii în Sala Mare şi se va bucura de o nouã distribuṭie.

 

Având regia şi scenariul semnate de cãtre Mihai Mãlaimare, piesa aminteşte de faimoasa Commedia dell’arte în cadrul cãreia orice miracol este posibil. Actriṭa Isabela Andreini îşi aminteşte cele mai frumoase momente din viaṭã, când a putut sã fie alãturi de colegii de breaslã şi a pregãtit scene încãrcate de emoṭie.

 

Din distribuṭie fac parte :

 

Signora, Pantalone, Colombina – Georgiana Vrațiu

Brighella – Anamaria Iordache

Cicinetta, Capitano Cocodrillo – Mihaela  Albu

Pulcinellina – Liana Pecican

Arlechino, Francesco – Mihai Hurduc

Capitano Matamores – Alexandru Floroiu

Pulcinella – Antonio Tadeus Mincă

Dottore – Sebastian Ghiță

 

19
/02
/24

Crime Scene Press vă propune o lectură perfectă pentru luna februarie: romanul proaspăt ieșit de sub tipar Stăpânul Muntelui, de Anders de la Motte (trad. Daniela Ionescu), unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori suedezi de crime. Acest mistery care dă dependență, cu o atmosferă care te va bântui, te prinde de la prima pagină, urmărind o detectivă talentată care investighează una dintre cele mai întunecate laturi ale psihicului omenesc.

19
/02
/24

Peste 100 de producții românești sunt înscrise pentru nominalizările la Premiile Gopo. În total, 107 de filme românești - lungmetraje de ficțiune, documentare și scurtmetraje, lansate în cinematografe, la festivaluri naționale și internaționale sau pe platformele de streaming în 2023, intră în cursa pentru nominalizările la cea de-a 18-a ediție a Premiilor Gopo, care va avea loc în 29 aprilie la Teatrul Național ,,I.L. Caragiale” din București.

19
/02
/24

„Dumnezeu m-a atins cu degetul său mic și a spus: compune pentru teatru, doar pentru teatru.” – mărturisea Puccini într-o scrisoare adresată unui prieten. Și, într-adevăr, Puccini a îndeplinit porunca divină pe care simțea că a primit-o la nașterea sa, dedicându-și întreaga sa viață de creație operei, fără a se „irosi” prea mult spre alte genuri muzicale.

19
/02
/24

Actorul Pavel Bartoș va juca pentru prima dată rolul lui Decebal Necșulescu din piesa „...Escu” de Tudor Mușatescu, într-o coproducție care va avea reprezentații la București și Chișinău. Spectacolul va fi pus în scenă de echipe artistice reunite ale Teatrului „Stela Popescu” din București și Teatrului Național Satiricus Ion Luca Caragiale din Chișinău, într-o colaborare unică în peisajul teatral autohton.

19
/02
/24

Ca în fiecare an, artistul vizual M.C. Donici propune EXPOZIȚIA DE O ORĂ: o întâlnire fără coroane, fasoane, discursuri sau festivisme, de ZIUA BRÂNCUȘI. Ajuns la a VIII-a ediție, evenimentul produs de Asociația Culturală Arte-Factum va avea loc luni, 19.02.2024, între orele 14:00- 15:00, în spațiul din fața  Bustului  Brâncuși  din proximitatea Facultății de Arte a Universității de Vest, Timișoara.

18
/02
/24

CRONICĂ DE FILM Cu premiera mondială în secţiunea Forum, necompetiţională, a Festivalului de la Berlin, "Săptămâna Mare", scris şi regizat de Andrei Cohn şi inspirat din nuvela "O făclie de Paşte" a lui I. L. Caragiale, este un film care gravitează în jurul unei întrebări fundamentale: Cum se ajunge ca un om să-i ia viaţa celui de lângă el?