Cannes 2015: Filmul lui Radu Muntean, lăudat de critica de specialitate

„Un etaj mai jos”, de Radu Muntean, selectat în secţiunea Un Certain Regard a Festivalului de la Cannes, beneficiază de critici elogioase, editorii The Hollywood Reporter afirmând că pelicula „este puternică, tăioasă şi revoluţionară”, în timp ce Variety spune că „este un anti-thriller captivant”.

Un articol de Petre Ivan|15 mai 2015

„O dilemă morală se îmbină cu o viaţă burgheză construită iscusit pe trei planuri în filmul lui Radu Muntean, un captivant anti-thriller”, îşi începe Variety cronica dedicată celui mai recent lungmetraj regizat de Radu Muntean.

Lupta decisivă dintre denunţarea unei crime şi tăcerea este esenţa filmului lui Radu Muntean, «Un etaj mai jos/ One Floor Below», un captivant anti-thriller. Ca şi apa unui vas care se pregăteşte să dea în clocot, drama regizată de Radu Munteanu este foarte bine măsurată asigurând un control al nivelului de tensiune, care rămâne constant şi foarte discret şi care se îmbină plăcut cu construcţia pe trei planuri a vieţii burgheze, realizată de Radu Muntean. – Variety

„Aprecierile pot varia privind Noul Val al filmului românesc, dar trebuie să le acordăm cineaştilor creditul pe care-l merită: ei sunt foarte buni atunci când vine vorba de alegerea titlurilor”, afirmă jurnaliştii de la The Hollywood Reporter.

Ei precizează că acest compliment rămâne valabil şi pentru lungmetrajul „Un etaj mai jos”, cea mai recentă dramă regizată de Radu Muntean, un film puternic şi tăios, o peliculă foarte bună sau dacă nu chiar revoluţionară despre, aşa cum indică titlul, perspectivă şi distanţă.

Secţiunea Un Certain Regard face parte din selecţia oficială a Festivalului de la Cannes, având loc în paralel cu competiţia oficială. Secţiunea a fost introdusă în 1978, de fostul preşedinte al Festivalului de la Cannes Gilles Jacob.

În fiecare an, secţiunea Un Certain Regard prezintă o serie de filme cu viziuni şi stiluri diverse, originale şi diferite, care caută recunoaştere internaţională.

Cea de-a 68-a ediţie a Festivalului de Film de la Cannes are loc în perioada 13 – 24 mai.

23
/03
/20

Ne-am întors la o carte clasică – “I.L. Caragiale despre lume, artă și neamul românesc”, antologie de Dan C. Mihăilescu, publicată la Editura Humanitas încă din 1994 (și republicată în 2012). Să vedem, deci, ce mai vedea Nenea al nostru la noi.

23
/03
/20

Din cauza epidemiei de coronavirus şi a instaurării stării de urgenţă, suntem forţaţi la suspendarea multor activităţi şi relaţii, inclusiv relaţia noastră cu teatrul, ca artă vie, este întreruptă. În aşteptarea zilelor când vom putea să  jucăm live producţiile din Repertoriul Stagiunii, vă propunem un repertoriu special, cu spectacole din arhiva Teatrului Tamási Áron, pe care le vom transmite online, în fiecare miercuri şi duminică, de la ora 20.00.

22
/03
/20

Profesorul și antropologul Vintilă Mihăilescu a încetat din viață, la vârsta de 68 de ani, după o lungă luptă cu boala. El fusese diagnosticat cu leucemie.

22
/03
/20

Teatrul Național din Cluj-Napoca va difuza online, pe site-ul instituției, o selecție dintre cele mai apreciate producții ale sale. Difuzarea reprezentațiilor va coincide cu serile tradiționale de spectacol pe scena mare a teatrului: în fiecare seară de marți, joi, sâmbătă și duminică un spectacol va putea fi urmărit online pe website-ul teatrului. Spectacolul va începe la ora 19:00 și va fi disponibil spre vizionare timp de 23 de ore.

22
/03
/20

În contextul epidemiologic COVID-19, în care prima măsură recomandată de autorități, pentru evitarea propagării virusului, este distanțarea socială, Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu, care și-a suspendat toată activitatea de spectacole în perioada stării de urgență decretată de autoritățile centrale ale statului, face un apel public pentru respectarea cu strictețe a recomandărilor autorităților și mută activitatea de pe scenă, în mediul online.

20
/03
/20

Primul festival boutique din România, AWAKE, a decis să anuleze cea de-a patra ediţie a evenimentului. Aceasta era programată între 14 şi 16 august 2020, pe spectaculosul domeniu Teleki din Gorneşti, Mureş, cu un line-up impresionant ce propunea ca headlineri artişti precum JP Cooper, Asaf Avidan, White Lies, Dubioza Kolektiv, Viţa de Vie “În Corzi”, Asian Dub Foundation, Dimension, Camo & Krooked. AWAKE va anula toate concertele stabilite pentru ediţia de anul acesta a festivalului.

20
/03
/20

Radio România Cultural sporește semnificativ difuzarea artiștilor români a căror activitate este puternic afectată de epidemia de coronavirus. Începând de astăzi, postul va promova și difuza cu prioritate creații muzicale interpretate de artiștii români, oferind astfel publicului șansa de a se întâlni cu interpreții preferați, în contextul anulării tuturor evenimentelor culturale. Întregul format muzical al postului se va axa preponderent pe muzica sau interpretarea românească.

Page 3 of 87612345...102030...Last »