Cantareata de operă Lisa Della Casa a murit la varsta de 93 de ani
https://www.ziarulmetropolis.ro/cantareata-de-opera-lisa-della-casa-a-murit-la-varsta-de-93-de-ani/

Cântăreaţa elveţiană de operă Lisa Della Casa, una dintre cele mai mari interprete ale operei lui W. A. Mozart din cea de-a doua jumătate a secolului al XX-lea, a murit, luni, la vârsta de 93 de ani, a anunţat marţi Opera din Viena (Staatsoper) într-un comunicat, citat de AFP.   Născută pe 2 februarie, la […]

Un articol de Andrada Văsii|12 decembrie 2012

Cântăreaţa elveţiană de operă Lisa Della Casa, una dintre cele mai mari interprete ale operei lui W. A. Mozart din cea de-a doua jumătate a secolului al XX-lea, a murit, luni, la vârsta de 93 de ani, a anunţat marţi Opera din Viena (Staatsoper) într-un comunicat, citat de AFP.

 

Născută pe 2 februarie, la Burgdorf, în Elveţia, Lisa Della Casa a murit la Münsterlingen, un oraş situat pe malul lacului Constanţa din Munţii Alpi.

Pe lângă interpretările operelor compozitorului austriac Wolfgang Amadeus Mozart, soprana elveţiană, care era o femeie considerată foarte frumoasă, s-a remarcat şi în calitate de interpretă a unor arii şi opere ale compozitorului german Richard Strauss.

Elevă a Margarethei Haeser, la Zürich, Lisa Della Casa a debutat pe scenă în 1941, cu rolul Cio-Cio-San din opera „Madame Butterfly”, de Giacomo Puccini, la Opera din Solothurn-Biel. În 1947 şi-a făcut debutul pe plan internaţională la prestigiosul Festival de la Salzbourg, în Austria, cu rolul Zdenka din „Arabella” de Richard Strauss.

Lisa Della Casa a debutat la Staatsoper în 1947, unde a susţinut 411 reprezentaţii, în 27 de roluri. Cel din urmă rol interpretat pe această scenă, pe 25 octombrie 1973, este cel din opera „Arabella”.

Interpreta elveţiană a cântat apoi pe scenele celor mai mari companii de operă din lume, de la Staatsoper din Viena la Metropolitan Opera din New York, trecând prin Scala din Milano şi Covent Garden din Londra.

Principalele sale roluri au fost cel al contesei din „Nunta lui Figaro”, la Maréchale din „Chevalier à la Rose”, Pamina din „Flautul fermecat”, Donna Elvira din „Don Giovanni” şi rolurile principale din „Ariane à Naxos” şi „Arabella”.

Lisa Della Casa a realizat, totodată, zeci de înregistrări de referinţă, atât din operele lui Mozart, cât şi din cele compuse de Richard Strauss.

 

Sursa: Mediafax

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.