„Captain Amazing”, un ping-pong permanent într-o lume de personaje imaginare, pe 25 februarie la Unteatru
https://www.ziarulmetropolis.ro/captain-amazing-un-ping-pong-permanent-intr-o-lume-de-personaje-imaginare-pe-25-februarie-la-unteatru/

One-man show-ul „Captain Amazing” cu Liviu Romanescu, cea mai nouă producţie a Vanner Collective, în regia lui Nicolae Constantin Tănase, se vede din nou pe 25 februarie la Unteatru.

Un articol de Liliana Matei|23 februarie 2022

Piesa de teatru a lui Alistair McDowall descrie viața unui om foarte obișnuit, care se confruntă cu problemele vieții într-un mod original, pretinzând că este un super-erou.

Regizorul Nicolae Constantin Tănase pune față în față în Captain Amazing două realități paralele, dar la fel de valide pentru personaj care, pe durata monologului său, face publicul părtaș la începerea unei povești de iubire, întemeierea unei familii dar și deteriorarea relației, nereușitele sale profesionale și stângăciile în relații, vulnerabilitatea și disperarea sa.

Liviu Romanescu aduce pe scena minimală de la unteatru o interpretare complexă, ce trece prin registrele amuzant, realist, dramatic, absurd, metamorfozându-se expresiv cu ajutorul expresivității și tehnologiei.

„Ca și grad de expunere, orice one-man show aduce o miză ridicată și exercită ceva presiune pe cel din față. Te poate bloca. Însă, atunci când găsești relaxarea, devine extrem de eliberator. Aleg să nu fiu singur acolo. Stau o oră și jumătate alături de cei din sală și echipa de la tehnic. Fără nici una din aceste părți nu am avea niciun spectacol.”, spune Liviu Romanescu.

„Captain Amazing”, este produs de Vanner Collective în parteneriat cu unteatru cu sprijinul Centrului de Tineret al Municipiului București. Spectacolul îl are în distribuție pe Liviu Romanescu, iar regia îi aparține lui Nicolae Constantin Tănase. Scenografia spectacolului este semnată de Tudor Prodan, universul sonor este creat de Adrian Piciorea, mișcarea scenică a fost coregrafiată de Teodora Velescu, iar light design-ul îi aparține lui Dragoș Mărgineanu. Spectacolul se bucură de montajul live al Ramonei Chistruga.

Vanner este un colectiv de creatori de teatru din România și Irlanda, format în Marea Britanie, în 2014. Crescând idei și proiecte artistice inovatoare, Vanner le vorbește oamenilor prin intermediul unui teatru provocator, proaspăt, actual, accesibil.

Regizorul Nicolae Constantin Tănase și-a început studiile la Şcoala de film şi televiziune a Academiei de Arte din Praga și a terminat Regie de Film în cadrul U.N.A.T.C. „I. L. Caragiale”. Scurtmetrajele sale au câștigat numeroase premii, printre care Cel mai bun scurt metraj românesc la Festivalul Internațional de Film Transilvania (TIFF), Premiul pentru Tânără Speranță la Gala Premiilor Gopo și selecții în numeroase festivaluri internaționale. Lungmetrajul de debut Lumea e a mea (2015) a avut premiera în cadrul TIFF, unde a câștigat Premiul pentru cel mai bun debut. A fost premiat la festivalurile Karlovy Vary, ANONIMUL și Cottbus. Al doilea său film, Cap și Pajură, a intrat in cinematografe în 2019, după premiera mondială la Prague International Film Festival – FebioFest.

Captain Amazing este cel de-al patrulea spectacol montat în teatru după Lungs de la Teatrul Act, Tot ce-i minunat în lume la Unteatru și Monster la Centrul de Teatru Educațional Replika.

Liviu Romanescu este actor, producător și trainer. Este absolvent al Universității de Artă Teatrală și Cinematografică ,,I.L.Caragiale’’ din București și al The Oxford School of Drama. Experiența lui în teatru include spectacole precum ,,LUNGS’’, de Duncan Macmillan (Teatrul ACT), ,,Biloxi Blues’’, de Neil Simon (Teatrul Național din București), ,,Monster’’, de Duncan Macmillan (Centrul de Teatru Educațional Replika), ,,Lemons. Lemons. Lemons. Lemons. Lemons.’’, de Sam Steiner, „Aici, Moscova” de Iulia Pespelova (unteatru). Este co-fondator al hubului artistic Româno-Britanic Vanner Collective, alături de care din 2015 organizează turnee naționale și campanii de informare prin intermediul spectacolelor de teatru, abordând subiecte precum sănătatea mentală, cenzura, empatia, fenomenul de bullying, masculinitatea toxică sau tema moștenirilor trasngeneraționale pe filiera mamă-fiică.

Scenograful Tudor Prodan a urmat cursuri în cadrul UAUIM din București, secția Design Interior, Arhitectura și Tehnologie și Arhitectura. Din 2009 profesează ca scenograf freelancer și visual artist atât în teatrul independent, cât și în cel de stat. Pe proiectele de scenografie a colaborat cu mai mulți regizori dintre care Radu Iacoban, Vlad Massaci, Florin Piersic Jr. Are la activ două expoziții de grafică ,”Borris Borsh” și „Introvert Pervert”. A semnat visual-ul mai multor spectacole dintre care „In event of Moone disaster” (unteatru), „Viața si moartea lui Richard al doilea” (Teatrul Mic București), „Creștini” (Teatrul Regina Maria Oradea). A obținut două premii pentru cea mai bună scenografie, în cadrul Maratonului de teatru independent pentru spectacolul „Menajeria de sticla” (Point) si „Bad Talks” (unteatru) în cadrul Undercloud 2019.

Adrian Piciorea (compozitor univers sonor) este absolvent al Universității de Artă Teatrală și Cinematografică “I.L. Caragiale”, București, Facultatea de Teatru, specializarea Arta actorului. La 14 ani și-a descoperit pasiunea pentru sound design. De atunci, nu s-a oprit din a învăța să compună muzică de unul singur. Datorită studiilor sale teatrale, a reușit să pătrundă cu ușurință în viziunile de spectacol ale regizorilor cu care a colaborat. Unele dintre spectacolele pentru care a realizat muzica și sound design-ul sunt MEDEAs BOYs – regia Andrei Măjeri (Apollo111), FETE – regia Andreea Ciocîrlan (Teatrul Național “Marin Sorescu”), Las Meninas – regia Andrei Măjeri (Teatrul Național Maghiar de Stat din Cluj), The Last Raid of HumanKind – regia & coregrafia Daniel Dragomir, Verde Tăiat – regia Adina Lazăr (Pro Teatru).

Teodora Velescu (mișcare scenică) este absolventă a programelor de licență (Creație coregrafică) și master (Coregrafie și Performanță în Dans) din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografie. S-a specializat în dans clasic la Liceul de Coregrafie “Floria Capsali”, iar din 2011 și până în prezent a colaborat cu instituții culturale de stat ca Opera Națională București, Teatrul Național București, Opera Comică pentru Copii și Centrul Național al Dansului București. A dansat în spectacole semnate de regizori și coregrafi precum Francisc Valkay, George Iancu, Vasily Medvedev, Simona Șomăcescu, Amalia Strinopoulou, Gigi Căciuleanu, Arcadie Rusu A participat la festivaluri naționale și internaționale, precum FNT, Undercloud, PlusDans 2017, International Fringe Fest (Israel), Altofest (Italia), Off Europa (Germania). Semnează coregrafia/mișcarea scenică a spectacolelor Brainstorm (r. George Lepădatu) și Captain Amazing (r. Nicolae Tănase).

Ramona Chistruga (montaj live) este studentă a Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L.Caragiale” București la Facultatea de Film, specializarea Multimedia: sunet-montaj. Colaborează cu Itsy Bitsy pe transmisiuni live și este intern pe parte de Ambasadori la Festivalul Internațional de Filme pentru Adolescenți „SUPER”. A lucrat pe montaj la numeroase filme și documentare, printre care La Passion de L’Absurde, care a obținut premiul I la Filmes de poche organizat de Institutul Francez, Inexorabil, Eșecul, Love your body(documentar), NIMIC ÎMPĂRȚIT LA DOI ERPS (documentar). A montat numeroase videoclipuri și reclame. Este la cea de-a treia colaborare în teatru, după spectacolele Cu fiecare atingere vom renaște și Corp Fluid.///

Proiectul „Captain Amazing” este co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național și este realizat în parteneriat cu Teatrul Unteatru, Centrul pentru Tineret al Municipiului București, FITT – Fundația Județeană pentru Tineret Timiș, FONTIS – Federația Organizațiilor Neguvernamentale de Tineret din Iași, Atlas.

Sponsor telefoane mobile: POCO

Parteneri media: Radio România Cultural, Zile și Nopți, Ziarul Metropolis, Observator Cultural, Liternet, IQads, Spotmedia, The Institute, CVLTARTES, Curatorialist, PRwave, Munteanu, SMARK.

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finanțării.

Foto: Larisa Baltă

18
/04
/24

Cea de-a XII-a ediție a Săptămânii Haferland, cel mai îndrăgit festival cultural și etnologic al sașilor din Transilvania și din diaspora, va avea loc în perioada 8-11 august 2024 sub înaltul patronaj al Alteței Sale Serenissime Prințul Philipp von und zu Liechtenstein și sub auspiciile Familiei Regale a României. Este pentru prima oară când Familia Regală a României acordă în mod oficial susținere organizării acestui eveniment cultural.

17
/04
/24

După succesul recitalurilor din Iaşi, Suceava, Botoşani şi Neamţ, elevii bucureșteni vor avea ocazia întâlnirii directe cu muzica clasică interpretată de violonistul de talie internaţională Răzvan Stoica. Împreună cu vioara Stradivarius ex-Ernst din 1729 și acompaniat de pianista Andreea Stoica, Răzvan va fi prezent la Colegiul Sfântul Sava pe 22 aprilie şi la la Colegiul Național Gheorghe Lazăr, pe 25 aprilie, în cadrul programului „Muzica Inspiră”, inițiat de Fundația Culturală Gaudium Animae.

17
/04
/24

„Experiențele depresiei” de Sidney J. Blatt este o incursiune în lumea uneia dintre cele mai răspândite boli ale epocii noastre și oferă diverse perspective asupra diferitelor chipuri ale depresiei.

12
/04
/24

Asociația Interact Projects (Proiecte Interactive), în calitate de beneficiar, anunță începerea implementării proiectului Venus iese din retrograd, proiect co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN).

12
/04
/24

„Guvernul Copiilor 2”, filmul vizionar regizat de Ioana Mischie, vine în cinematografe din 26 aprilie și prezintă publicului o lume imaginată de copiii români, cu vârste cuprinse între 7 și 12 ani, din diverse categorii sociale, care au fost intervievați cu privire la societatea ideală pe care ar clădi-o dacă ar deveni lideri.

12
/04
/24

Timpul aleargă pe lângă noi și ne impune ritmul. Presiunea este permanentă și de multe feluri. Pentru o femeie timpul curge altfel? Ceasul aleargă cu o altă viteză? Cât timp mai avem la 30 de ani?