„Captain America: Război Civil”, filmul care divizează super eroii
https://www.ziarulmetropolis.ro/captain-america-razboi-civil-filmul-care-divizeaza-super-eroii/

În cel de-al treilea film al francizei Marvel „Captain America” super eroii se văd nevoiţi să aleagă o tabără şi să lupte unii împotriva altora, încercând să înţeleagă de ce parte stă binele şi care e, de fapt, miza conflictului. 

Un articol de Liliana Matei|13 mai 2016

Filmul „Captain America: Civil War / Căpitanul America: Război Civil” este distribuit de Forum Film România şi rulează în cinematografe din 6 mai 2016, în format 3D, IMAX 3D, 4DX 3D şi Dolby Atmos.
Potrivit regizorilor Anthony & Joe Russo, noua peliculă Marvel îşi propune să spună povestea Răzbunătorilor în aşa fel încât cauza ambelor părţi să se susţină. „Şi Tony Stark şi Steve Rogers sunt personaje cu crezuri foarte solide. Ne-am dorit ca oamenii să fie încurcaţi, să le fie greu să aleagă o parte”, spun regizorii.
Războiul Civil din noul film produce o fractură între Răzbunători, care are drept rezultat împărţirea în două tabere – una condusă de Steve Rogers şi de dorinţa sa ca Răzbunătorii să rămână liberi pentru a apăra umanitatea fără amestecul guvernului, iar cealaltă condusă de Tony Stark şi decizia sa surprinzătoare de a sprijini coordonarea echipei de către guvern. Cele două tabere de Răzbunători arată astfel: Sam Wilson, Bucky Barnes, Hawkeye, Ant-Man şi Scarlet Witch alături de Captain America şi Black Widow, War Machine, Vision şi Black Panther la trena lui Tony Stark. Deşi are o distribuţie impresionantă, „Captain America: Război Civil” începe şi se încheie alegoric cu acelaşi personaj cheie: Steve Rogers, adică Captain America.

Captain American vs Iron Man

Pentru a cincea oară în rolul iconic care l-a consacrat, Chris Evans îl întruchipează din nou pe Captain America. „Ce mi se pare interesant la direcţia în care merge personajul e că, pentru prima dată, nici el nu ştie care e răspunsul corect”, spune Chris Evans. „În mod normal, Captain America ştie mereu ce să aleagă, dar acest conflict e mult mai greu de gestionat pentru că este genul de luptă în care nu există o graniţă clară între bine şi rău”, mai spune actorul, explicând că, de data aceasta, super eroului îi este extrem de greu să îşi dea seama care e poziţia corectă în conflictul care îi rupe pe Răzbunători în două.
La polul opus, conducând cealaltă tabără, se află Tony Stark, adică Iron Man, interpretat de Robert Downey Jr. „Nu vrei să vezi o fisură în relaţia acestor doi giganţi (Captain America şi Iron Man) pentru că ştii ce efecte ar putea avea”, spune actorul. „Mi-a plăcut mereu ideea asta: cum îţi revii dintr-o astfel de ruptură?”, completează el.
Fiecare tabără cu apărarea sa

Însă, în timp ce Răzbunătorii sunt prinşi între cele două facţiuni, misteriorul Zemo interpretat de Daniel Bruhl are propria agendă de lucru. Zemo nu numai că are propriile interese care îl motivează să se implice în conflictul dintre Captain America şi Iron Man, dar e şi un personaj dubios, ale cărui acţiuni te pun pe gânduri.


Chris Evans crede că fix asta e contrapunctul de care filmul avea nevoie şi afirmă că marele merit al celor doi regizori este că au reuşit să umanizeze povestea super eroilor. „La urma urmei, asta e o poveste despre un conflict familial, ceea ce o face minunată. Nu există bine clar conturat, la fel cum nu există nici rău clar conturat, nu poţi spune de care parte e binele şi de care e răul. E pur şi simplu o chestiune de a empatiza cu o tabără sau alta”, mai spune actorul.
„Conflictul dintre cele două părţi e exact scânteia care va aprinde conversaţiile din rândul fanilor şi spectatorilor”, afirmă actriţa Scarlett Johansson. „Când ies de la film, cu siguranţă vor continua să apere tabăra cu care ţin. Fiecare va construi o apărare pentru facţiunea cu care empatizează, iar miza va fi din în ce mai mare în discuţiile despre film”.
Iar Anthony Russo concluzionează: „Filmul e şi surprinzător şi înfricoşător în acelaşi timp. Cred că oamenii vor aprecia că nu pot prezice desfăşurarea acţiunii. Iar la un nivel mai simplu rămâne plăcerea de a urmări filmul preferat cu super eroi care se bat între ei, ceea ce e foarte distractiv”.

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.

15
/11
/19

“The Romanians: 30 Years of Cinema Revolution”, cel mai amplu program dedicat vreodată cinematografiei românești în Statele Unite ale Americii, care celebrează în 30 de filme trei decenii de cinema de după căderea regimului comunist, are loc la Film Forum din New York între 15 și 26 noiembrie 2019.

15
/11
/19

Serile de film de la Centrul Ceh se apropie de sfârșit, iar pe 18 noiembrie va fi proiectat penultimul documentar al ediției de toamnă, „Year Without Magor: Genius Cannot Be Faked” și în ziua următoare, pe 19 noiembrie, la Fiction Tuesdays, va rula „The Inheritance or Fuckoffguysgoodday”.

Page 5 of 257« First...34567...102030...Last »