Caramitru cere Comisiei de cultură să nu abroge legea timbrului cultural
https://www.ziarulmetropolis.ro/caramitru-cere-comisiei-de-cultura-sa-nu-abroge-legea-timbrului-cultural/

Prezent la deschiderea celei de-a XVIII-a ediţii a Galei Tânărului Actor – HOP, preşedintele UNITER, Ion Caramitru, director al TNB, a declarat că, alături de conducătorii celorlalte uniuni de creaţie din România, respinge proiectul deputatului PSD Mihai Sturzu, prin care se cere abrogarea legii timbrului cultural, proiect aflat în dezbaterea Comisiei de cultură din Senat.

Un articol de Petre Ivan|11 septembrie 2015

“Sunteți primii auditori a unui moment cvasiistoric, aș spune eu, pentru că vin din Senatul României, de la Comisia de cultură care a dezbătut cu președinții uniunilor de creatori inițiativa legislativă a unui deputat, pe numele lui Mihai Sturzu, care cere, în mod imperios, anularea, abrogarea legii timbrului cultural, votată în Parlament acum 21 de ani și din care trăiesc uniunile de creatori”, a afirmat marți seară Ion Caramitru în deschiderea evenimentului.

El a subliniat că abrogarea acestei legi ar avea efecte negative și asupra galei, care este finanțată cu fonduri asigurate și din această taxă.

Susținându-și această teză, absolut dementă, pe care toți cei prezenți, inclusiv majoritatea, dacă nu toți cei care erau de față din comisia respectivă, i-au criticat-o ca fiind o aberație, omul a spus “dacă veți accepta legea mea și dacă această lege pe care o inițiez va abroga legea timbrului cultural vom da o lovitură de moarte comunismului” – Ion  Caramitru, președintele UNITER

Caramitru a menționat, în context, că i-a spus președintelui Comisiei de cultură din Senat, Georgică Severin, că tinerii artiști nu au locuri de muncă în condițiile în care în Teatrul Național București nu s-au mai organizat de nouă ani concursuri pentru angajarea de tineri actori.

Directorul TNB a afirmat că este nevoie de “o lege care să permită accesul pe contracte determinate în teatre”.

“Teatrul Național are patru săli care trebuie să joace seară de seară și noi nu avem actori”, a mai spus Ion Caramitru.

Foto: Ion Caramitru – uniter.ro

07
/02
/21

Într-o lume artistică din ce în ce mai fragmentată, în care ideea de trupă devine aproape o formă de rezistență, „Trupa fără nume” a însemnat coagularea unui grup de artiști remarcabili, INDEPENDENȚI, care au creat în zece ani de la înființare spectacole ce vor rămâne, fără dubiu, în istoria teatrului acestui deceniu.

05
/02
/21

Zilele acestea, a plecat către librăriile fizice și online din întreaga țară ediția în limba română a uneia dintre cele mai așteptate traduceri ale anului. Este vorba despre romanul „Hamnet”, semnat de prozatoarea britanică Maggie O’Farrell, apărut în traducere în colecția Anansi. World Fiction de la Editura Pandora M.

05
/02
/21

CARTE DE CINEMA În 2020 s-au implinit 100 de ani de la premiera primului film românesc de animaţie. Prilej pentru apariţia unui volum care analizează evoluţia acestui gen pe parcursul unui secol, „Istoria filmului românesc de animaţie – 1920-2020”, scris de criticul Dana Duma.

04
/02
/21

10 idei despre globalizare și criza acesteia, oferite de israelianul Nadav Eyal în cartea sa „Revolta. În tranșeele luptei împotriva globalizării” (Editura Polirom, 2020), o lectură esențială pentru omul de azi.

03
/02
/21

La Editura Seneca, în colecția „Noi” (dedicată mediului și ecologiei), apare, zilele acestea, volumul „Omenirea în pericol. Reconfigurare de traseu!“ de Fred Vargas (traducere din limba franceză de Alina Marc-Ciulacu; ilustrația de copertă este semnată de Dan Perjovschi: You are here, 2017).

03
/02
/21

Undeva, într-o fundătură din Bucureşti, din cartierul Rahova-Ferentari, „acolo unde întorceau tramvaiele 7 și 15, a treia stație de la Sebastian” se năștea acum 80 de ani, Ștefan Iordache. Era ziua de 3 februarie. „Ai mei erau din Calafat, unde amândoi locuiau pe aceeaşi stradă. S-au căsătorit şi, tineri şi fericiţi, au pornit-o în lumea largă”. Era anul 1941.

02
/02
/21

Film O'Clock International Festival a apărut ca un parteneriat între țări care împărtășesc același fus orar și dragostea pentru cinema, ce își propune să fie mai mult decât un festival de film – o adevărată mișcare culturală ce folosește ca mijloace meridianul și fusul orar pentru a transforma Terra într-o citadelă cinematografică.