Caravana Docuart 2016, 6-7 mai, la Cluj
https://www.ziarulmetropolis.ro/caravana-docuart-2016-6-7-mai-la-cluj/

Caravana Docuart se întoarce pentru a 3-a oară consecutiv la Cluj-Napoca, cu proiecţii de film documentar românesc, la Cinema Mărăşti, în zilele de 6 şi 7 mai.

Un articol de Liliana Matei|4 mai 2016

A 3-a ediție a Caravanei aduce un element de noutate la Cluj-Napoca, unde cinefilii vor putea viziona pe lânga filmele selecționate și câştigătoare la Bucureşti Docuart Fest 2015 şi documentare de(spre) artă, un segment aproape inexistent şi neexploatat în cinematografia autohtonă.

 
Vineri, 6 mai, programul Caravanei debutează la ora 18:00 cu documentarul “Rețeaua”, realizat de Claudiu Mitcu, o anchetă jurnalistică despre lipsa medicamentelor citostatice în România. De la 19:15, va fi proiectat “Pașaport de Germania”, în regia lui Răzvan Georgescu. Filmul prezintă aranjamentul secret dintre Germania de Vest și securitatea din România comunistă în urma căruia Ceaușescu a vândut aproximativ 250.000 de etnici germani. Seara se încheie cu proiecția documentarului “Roboțelul de Aur” realizat de Mihai Dragolea și Radu Mocanu, film ce prezintă povestea multiplei campioane europene și mondiale la box, Steluța Duța, câștigătorul marelui premiu București Docuart Fest 2015.

 
Sâmbătă, 7 mai, este ziua dedicată documentarului de(spre) artă. Eseul cinematografic selecționat în competiţia oficială International Festival of Films on Art (FIFA), Montreal, 2014,  “Inima mea de lut… Ion Nicodim”, în regia lui Laurenţiu Damian va fi proiectat la ora 18:00.  Cornel Mihalache semnează proiecția de la 18:45, “Brâncuși”, un film care urmărește firul cronologic al celor mai importante momente din viața artistului român, folosindu-se de amintirile existenței sale: fotografii, notițe, locuri. Proiecția va fi urmată de o sesiune interactivă de întrebări și răspunsuri cu publicul, care îl va avea protagonist pe realizatorul filmului.

Caravana se încheie cu “Pădurea”, în regia lui Sinisa Dragin, film premiat la Visions du Reel, Festivalul Internațional de Film de la Sarajevo și la UCIN. Coproducţia sârbo-română “Pădurea” porneşte de la un fapt real: în 1947, Preşedintele Iugoslaviei, Iosip Broz Tito, a vizitat pentru prima dată România. Regimul comunist i-a făcut cadou un tablou al pictorului român Ion Andreescu, anume “Crângul desfrunzit”.
Caravana Docuart este o extensie a singurului festival dedicat exclusiv filmului documentar românesc, Bucureşti Docuart Fest 2016, şi are ca scop promovarea filmelor câştigătoare din cadrul acestuia, regizorii romani şi acest gen cinematografic totodată. Caravana se bucură de sprijinul Primăriei Cluj-Napoca. Evenimentul este organizat de Docuart, co-finanțat de CNC (Centrul Național al Cinematografiei).
Programul caravanei
6 mai

18:00 Reţeaua de Claudiu Mitcu (2015, 62 min)

19:15 Pașaport de Germania de Răzvan Georgescu (2014, 88 min)

21:00 Roboţelul de aur de Mihai Dragolea şi Radu Mocanu (2015, 75 min)
7 mai

18:00 Inima mea de lut… Ion Nicodim  de Laurențiu Damian (2013, 37 min)

18:45 Brâncuşi  de Cornel Mihalache (1996, 77 min) (Q&A)

20:30 Pădurea  de Siniša Dragin (2014, 74 min)

03
/12
/20

TOP Într-un an în care realitatea a făcut concurență scenariilor apocaliptice, documentarele românești s-au remarcat mai mult ca oricând. Sunt multiple explicații, însă e o certitudine că 2020 a fost un moment de vârf, care ar putea fi încununat chiar cu o nominalizare la Oscar pentru „colectiv”, de Alexander Nanau.

02
/12
/20

O coincidență recentă înspăimântătoare m-a făcut să caut mai multe despre un actor uitat, Horia Căciulescu. Am descoperit un destin teribil în care succesul de pe scenă, de la televizor și de pe marele ecran a alternat cu tragismul din viață – trecerea pe la Canal și moartea în haosul de la Revoluție.

01
/12
/20

CRONICĂ DE FILM Difuzat în premieră de PRO TV de 1 Decembrie și realizat la inițiativa și cu finanțarea unei bănci, documentarul „3 mm” (2020), despre Simona Halep, m-a interesat nu doar datorită numelui protagonistei, dar și din curiozitatea de a vedea ce iese dintr-o astfel de „comandă” atunci când regia aparține unui autor de cinema, în acest caz Radu Muntean.

01
/12
/20

Conrad Mericoffer, actorul român care interpretează personajul principal din filmul CÂMP DE MACI/POPPY FIELD (r. Eugen Jebeleanu) a câștigat Premiul pentru cel mai bun actor în secțiunea oficială Retueyos la Festivalul Internațional de Film Gijón din Spania. De asemenea, și juriul Festivalului de Film de la Torino a decis să-l premieze pe Conrad Mericoffer cu Best Actor în cadrul ediției cu numărul 38 a evenimentului din Italia.

30
/11
/20

Insula 42 are plăcerea de a vă invita să participați astăzi, luni, 30 noiembrie, ora 16:00, live pe pagina oficială de Facebook, la un nou „Salon Insula 42”.

24
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Lansat în România de Transilvania Film pe platforma TIFF Unlimited, filmul „Dama de cupă” („Queen of Hearts”, 2019), al regizoarei daneze cu origini egiptene May el-Toukhy, impresionează prin interpretarea actriţei Trine Dyrholm, care joacă o avocată ce începe o aventură cu fiul său vitreg de nici 18 ani.

23
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Primul episod din miniseria „Bani negri (pentru zile albe)”, scrisă și regizată de Daniel Sandu (autorul filmului „Un pas în urma serafimilor”), a avut premiera pe HBO și e disponibil pe HBO GO. Cât de bun a acest nou serial românesc?

19
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Premiat pentru regie în secțiunea „Encounters” a Festivalului de la Berlin și cu lansarea în cinematografe compromisă de pandemie, „Malmkrog” (2020) este cel mai controversat, dar și cel mai îndrăzneț film românesc al anului. Cum ne provoacă de data asta Cristi Puiu?

18
/11
/20

Prin combinații inedite de mijloace vizuale și tehnici narative, scurtmetrajele incluse în acest an în Competiția Internațională BIEFF propun perspective alternative asupra unor subiecte care marchează realitatea cotidiană. O invitație deschisă la reflecție, dezbatere și dialog, evenimentul dedicat noilor forme de explorare a limbajului cinematografic va reprezenta, la această ediție, un punct de intersecție al diferitelor viziuni asupra violenței și a justificării ei morale, dar și asupra ideii de graniță și a locurilor de care aparținem.