Caravana Docuart 2016, 6-7 mai, la Cluj
https://www.ziarulmetropolis.ro/caravana-docuart-2016-6-7-mai-la-cluj/

Caravana Docuart se întoarce pentru a 3-a oară consecutiv la Cluj-Napoca, cu proiecţii de film documentar românesc, la Cinema Mărăşti, în zilele de 6 şi 7 mai.

Un articol de Liliana Matei|4 mai 2016

A 3-a ediție a Caravanei aduce un element de noutate la Cluj-Napoca, unde cinefilii vor putea viziona pe lânga filmele selecționate și câştigătoare la Bucureşti Docuart Fest 2015 şi documentare de(spre) artă, un segment aproape inexistent şi neexploatat în cinematografia autohtonă.

 
Vineri, 6 mai, programul Caravanei debutează la ora 18:00 cu documentarul “Rețeaua”, realizat de Claudiu Mitcu, o anchetă jurnalistică despre lipsa medicamentelor citostatice în România. De la 19:15, va fi proiectat “Pașaport de Germania”, în regia lui Răzvan Georgescu. Filmul prezintă aranjamentul secret dintre Germania de Vest și securitatea din România comunistă în urma căruia Ceaușescu a vândut aproximativ 250.000 de etnici germani. Seara se încheie cu proiecția documentarului “Roboțelul de Aur” realizat de Mihai Dragolea și Radu Mocanu, film ce prezintă povestea multiplei campioane europene și mondiale la box, Steluța Duța, câștigătorul marelui premiu București Docuart Fest 2015.

 
Sâmbătă, 7 mai, este ziua dedicată documentarului de(spre) artă. Eseul cinematografic selecționat în competiţia oficială International Festival of Films on Art (FIFA), Montreal, 2014,  “Inima mea de lut… Ion Nicodim”, în regia lui Laurenţiu Damian va fi proiectat la ora 18:00.  Cornel Mihalache semnează proiecția de la 18:45, “Brâncuși”, un film care urmărește firul cronologic al celor mai importante momente din viața artistului român, folosindu-se de amintirile existenței sale: fotografii, notițe, locuri. Proiecția va fi urmată de o sesiune interactivă de întrebări și răspunsuri cu publicul, care îl va avea protagonist pe realizatorul filmului.

Caravana se încheie cu “Pădurea”, în regia lui Sinisa Dragin, film premiat la Visions du Reel, Festivalul Internațional de Film de la Sarajevo și la UCIN. Coproducţia sârbo-română “Pădurea” porneşte de la un fapt real: în 1947, Preşedintele Iugoslaviei, Iosip Broz Tito, a vizitat pentru prima dată România. Regimul comunist i-a făcut cadou un tablou al pictorului român Ion Andreescu, anume “Crângul desfrunzit”.
Caravana Docuart este o extensie a singurului festival dedicat exclusiv filmului documentar românesc, Bucureşti Docuart Fest 2016, şi are ca scop promovarea filmelor câştigătoare din cadrul acestuia, regizorii romani şi acest gen cinematografic totodată. Caravana se bucură de sprijinul Primăriei Cluj-Napoca. Evenimentul este organizat de Docuart, co-finanțat de CNC (Centrul Național al Cinematografiei).
Programul caravanei
6 mai

18:00 Reţeaua de Claudiu Mitcu (2015, 62 min)

19:15 Pașaport de Germania de Răzvan Georgescu (2014, 88 min)

21:00 Roboţelul de aur de Mihai Dragolea şi Radu Mocanu (2015, 75 min)
7 mai

18:00 Inima mea de lut… Ion Nicodim  de Laurențiu Damian (2013, 37 min)

18:45 Brâncuşi  de Cornel Mihalache (1996, 77 min) (Q&A)

20:30 Pădurea  de Siniša Dragin (2014, 74 min)

04
/10
/21

Până la 14 octombrie, în cadrul Cineclubului One World Romania, pot fi vizionate gratuit pe site-ul Sahia Vintage câteva din filmele documentare, aflate la granița dintre funcția utilitară și vena experimentală, ale lui Mircea Săucan, dar și ale lui Radu Gabrea, Tudor Eliad sau Sergiu Nicolaescu.

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.