Caravana Metropolis – filme de autor, la malul Mării Negre
https://www.ziarulmetropolis.ro/caravana-metropolis-filme-de-autor-la-malul-marii-negre/

Caravana Metropolis – “Cinema în aer liber” ajunge între 29 iulie şi 3 august în Constanţa, unde va instala cel mai frumos şi performant cinematograf de vară de pe litoral. Filmele, multipremiate şi aclamate de critici la festivaluri importante, precum Cannes sau Berlinale, vor putea fi vizionate de către constănţeni în aer liber, în curtea din spatele complexului City Park Mall.

Un articol de Liliana Matei|23 iulie 2014

Ajunsă la cea de-a treia ediție, după două sezoane în care a strâns peste 130 000 spectatori, Caravana Metropolis – ‘Cinema în aer liber’, cel mai mare festival nomad de film din ţară, aduce la Constanța cel mai performant echipament de proiecție în aer liber din România. Ecranul gonflabil de 120 m² și singurul proiector digital mobil din țară, de 17.000 lumeni, permit urmărirea filmelor la o calitate înaltă, întâlnită în marile cinematografe ale lumii.

Pentru rezervări, vă stă la dispoziție site-ul caravana.metropolisfilm.ro

PROGRAM CARAVANA METROPOLIS

Marţi, 29 iulie, 21.30, DOMNIȘOARA POPULARĂ/ POPULAIRE, r. Regis Roinsard, cu Romain Duris, Deborah Francois. 1958, Rose este o secretară îngrozitoare, dar o dactilografă pasionată. Chipeșul ei șef își propune să o transforme în cea mai rapidă dactilografă din lume, în această comedie savuroasă.

Miercuri, 30 iulie, 21.30, #SELFIE, o comedie în regia Cristinei Iacob, cu Olimpia Melinte, Crina Semciuc, Vlad Logigan. În loc să stea acasă și să învețe pentru BAC, trei proaspăt absolvente de liceu decid să plece la mare și să își termine adolescența în stil rebel! Ele vor libertate, adrenalină și dragoste de-o vară. #Selfie este considerat filmul românesc al verii.

Joi, 31 iulie, 21:30, PUZZLE CHINEZESC/ CASSE-TETE CHINOIS, r. Cedric Klapisch, comedie, cu Romain Duris, Audrey Tautou, în premieră națională! Xavier încearcă să își găsească locul, ca bărbat și ca tată. Când mama copiilor săi se mută la New York, nu suportă gândul că va trăi departe de ei, și se mută și el acolo, sperând să rezolve puzzle-ul chinezesc, care este chiar viața lui.

Vineri, 1 august, 21:30, MAREA FRUMUSEȚE/ LA GRANDE BELLEZZA în regia lui Paolo Sorrentino (Oscar pentru Cel mai bun film străin 2014, EFA pentru Cel mai bun film european, în competiție la Cannes 2013). Jep Gambardella își rememorează tinereţea plină cândva de pasiuni, priveşte oraşul Roma ca pe un melanj de figuri politice, artişti, femei din înalta societate, intelectuali și delicvenți.

Sâmbătă, 2 august, 21:30, KON-TIKI (propunerea Norvegiei la Oscar şi Globurile de Aur pentru cel mai bun film străin, nominalizat la European Film Awards 2013).

kon-tiki

 

În regia lui Joachim Ronning şi Espen Sandberg, producţia relatează epopeea exploratorului norvegian Thor Heyerdahl, care a traversat Oceanul Pacific timp de 101 zile cu o plută din lemn de balsa în 1947, împreună cu cinci oameni, pentru a dovedi că sud-americanii în epoca pre-columbiană ar fi traversat oceanul pentru a se stabili în insulele polineziene.

Duminică, 3 august, 21:30, Adâncul/ The Deep, considerat cel mai apreciat film islandez al tuturor timpurilor (în regia lui Baltasar Kormakur, nominalizat la European Film Awards în 2013, laureat cu 11 premii la EDDA Awards Islanda). Povestea filmului este bazată pe accidentul incredibil care a avut loc în mările Islandei în anul 1984. Un pescar încearcă să supraviețuiască înotând kilometri până la mal prin apele reci, după ce barca de pescuit se scufundă.

INFO

Preţ bilete: 10 RON/adulţi, 5 RON/copii, elevi, studenţi.

Biletele se pot achiziţiona din locaţia evenimentului, în fiecare zi, înainte de proiecţie. Rezervările biletelor se fac prin intermediul unui formular pe care trebuie să-l completaţi pe site-ul http://www.caravana.metropolisfilm.ro/, la categoria „Rezervă”. Rezervările sunt onorate până la ora 21.00.

07
/07
/20

Mai bogată ca niciodată în premiere, selecția de filme românești de la cea de-a 19-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania cuprinde un număr record de 21 de lungmetraje și 16 scurtmetraje, care vor fi proiectate, în prezența realizatorilor, între 31 iulie și 9 august, la Cluj-Napoca.

05
/07
/20

CRONICĂ DE FILM Scris și regizat de Nicolas Bedos, „La Belle Époque” (2019), prezentat anul trecut la Cannes în afara competiției și programat să deschidă ediția amânată din acest a TIFF-ului clujean, este o comedie tipic franceză cu vedete. Eternul subiect al cuplurilor în criză este ambalat puțin diferit, însă fără nimic memorabil.

04
/07
/20

S-a deschis Grădina cu Filme – Cinema & More: film românesc, documentare despre mari coregrafi, muzicieni sau creatori de modă, concerte, teatru, spectacole de improvizație și dezbateri, într-un program special în aer liber.

01
/07
/20

O incursiune în lumea lui Ingmar Bergman, creionată de scriitoarea norvegiană Linn Ullmann, fiica regizorului, în romanul „Neliniște”, publicat în 2015 și apărut recent și în limba română, la Editura Polirom.

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.