Cartea Astazi este mainele de care te-ai temut ieri de Radu Paraschivescu, lansata la libraria Humanitas Cismigiu
https://www.ziarulmetropolis.ro/cartea-astazi-este-mainele-de-care-te-ai-temut-ieri-de-radu-paraschivescu-lansata-la-libraria-humanitas-cismigiu/

Marti, 4 decembrie, la Libraria Humanitas de la Cismigiu, Radu Paraschivescu isi lanseaza noul sau roman Astazi este mainele de care te-ai temut ieri, aparut recent la editura Humanitas. La eveniment vor vorbi despre carte impreuna cu autorul, Andi Moisescu, Catalin Stefanescu si Denisa Comanescu. O balada irlandeza strabate veacuri si continente, schimbandu-si mesajul si […]

Un articol de Andrada Văsii|4 decembrie 2012

Marti, 4 decembrie, la Libraria Humanitas de la Cismigiu, Radu Paraschivescu isi lanseaza noul sau roman Astazi este mainele de care te-ai temut ieri, aparut recent la editura Humanitas. La eveniment vor vorbi despre carte impreuna cu autorul, Andi Moisescu, Catalin Stefanescu si Denisa Comanescu.

O balada irlandeza strabate veacuri si continente, schimbandu-si mesajul si menirea. Din cantec cu accente sociale, ea devine cantec de ocna si mai apoi refren al unei galerii engleze de fotbal. Potrivit editurii, Astazi este mainele de care te-ai temut ieri este o poveste despre suferinta si solidaritate, despre spaima si vinovatie. Dar in primul rand este o poveste despre foamea de libertate pe care o simtim indiferent daca suntem inclusi in celula unei inchisori sau intre zidurile conventiilor si prejudecatilor.

Cei care pornesc la drum sunt de obicei exploratori, emigranti sau turisti. In Astazi este mainele de care te-ai temut ieri, cel care-si croieste drum prin lume, strabatand veacuri, vremuri si continente, este un cantec. El se aude pentru prima data in timpul foametei din Irlanda secolului al nouasprezecelea, unde versurile lui exprima compasiune pentru un detinut inchis pentru furt de porumb. Pe urma, cuibarit in memoria detinutului, cantecul ia calea coloniei din Macquarie, Tasmania, unde se transforma in protest impotriva abuzurilor penitenciare. Un jurnal de detentie tinut atunci este publicat in zilele noastre de un editor englez si intra in atentia unui anticar. In acest fel, cantecul se intoarce in Europa, unde devine, prin stradaniile unui fan, talismanul coral care-o insoteste pe Liverpool intr-o finala de Liga Campionilor.

 

Sursa: Hotnews

26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.