Câștigătoarele festivalurilor de la Berlin, Cannes și Veneția se văd în Ziua de Aur la Les Films de Cannes à Bucarest
https://www.ziarulmetropolis.ro/castigatoarele-festivalurilor-de-la-berlin-cannes-si-venetia-se-vad-in-ziua-de-aur-la-les-films-de-cannes-a-bucarest/

Ziua de Aur, devenită tradiţie la Les Films de Cannes à Bucarest,oferă spectatorilor bucureşteni ocazia unică de a urmări în aceeaşi zi, unul după celălalt, filmele care au câştigat marile premii în competiţiile celor mai prestigioase festivaluri de film din lume: Berlin, Cannes şi Veneţia.

Un articol de Petre Ivan|28 septembrie 2018

Ziua de Aur va avea loc duminică, 28 octombrie, când vor fi proiectate, în această ordine, filmele: Touch Me Not, de Adina Pintilie, câștigătorul Ursului de Aur la Berlin, Shoplifters, de Hirokazu Kore-eda, câștigătorul Palme d’Or la Cannes și Roma, de Alfonso Cuarón, câștigătorul Leului de Aur la Veneția.

Proiecțiile vor avea loc la Cinema PRO -Touch Me Not,la Cinema Elvire Popesco -Shoplifters și la Băneasa Grand Cinema & More -Roma.

Filmul realizat de Alfonso Cuarón a fost filmat pepeliculă de 65 mm, în format 4K și mixat în condiții tehnologice Dolby Atmos, și este dorința regizorului ca filmul să fie proiectat doar în acest format. Prin urmare, va fi prezentat în cea mai performantă sală de acest fel din România, sala Grand Ultrade la Băneasa Grand Cinema & More.

Roma marchează întoarcerea lui Alfonso Cuarón acasă, în Mexic, și este totodată văzut ca cel mai personal film al regizorului, fiind inspirat de poveștile femeilor din copilăria sa. Filmul nu va ajunge pe marile ecrane din România, proiecția din cadrul festivalului fiind un eveniment unic, realizat cu permisiunea expresă a realizatorului și producătorilor, în semn de respect pentru Les Films de Cannes à Bucarest.

„Un film care te inundă cu unele dintre cele mai frumoase imagini alb-negru pe care le-ai văzut vreodată”, a scris The Hollywood Reporter în cronica realizată după proiecția venețiană.

Un cineast extrem de versatil, cu o filmografie de 27 de ani în care a reușit să semneze în egală măsură filme art-house și blockbustere, Cuarón are la activ peste 100 de premii în festivaluri din toată lumea și două premii Oscar primite în 2013 pentru filmul Gravity (cu Sandra Bullock și George Clooney în rolurile principale).

Oscarul acordat lui Alfonso Cuarón pentru cea mai bună regie a fost primul premiu de acest fel care a mers către un regizor mexican în toată istoria Academiei Americane de Film.

Prima nominalizare la Premiile Academiei venise însă pentru Cuarón în 2001, pentru filmul Y Tu Mamá También, film care i-a propulsat pe actorii Diego Luna și Gael García Bernal în atenția criticilor și care i-a făcut intrarea regizorului la Hollywood.

Roma face cronica unui an furtunos din viața unei familii de condiție medie care trăiește în Mexico City, în anul 1970. Cuarón construiește o odă matriarhatului care i-a conturat lumea și o face filmând în locurile unde s-au petrecut lucrurile, împrumutând mobilă si obiecte direct de la rudele lui (70% din mobila din film aparține familiei regizorului, aflăm dintr-un interviu pentru Vanity Fair) și căutând actori care semănau cât mai mult cu personajele reale.

„Roma este un portret intimist al femeilor care m-au crescut în ideea că dragostea este un mister mai presus de spațiu, memorie sau timp.” a declarat regizorul la Veneția.

Filmul a câștigat la Veneția și premiul juriului ecumenic SIGNIS.

În competiția pentru marele premiu, Roma a concurat cu titluri sonore caThe Ballad of Buster Scruggs, ultimul film semnat frații Coen, First Man, de Damien Chazelle, remake-ul Suspiria, semnat Luca Guadagnino sau Peterloo, ultimul film al lui Mike Leigh.

Shoplifters

„Un film care îți pătrunde pe nesimțite în suflet și te cucerește” (The Telegraph), Shoplifters, cel mai recent film alregizorului coreean Kore-eda, câștigătorul Palme d’Or de anul acesta, este povestea unei familii de hoți mărunți care găsesc o fetiță abandonată și decid să o crească ca și cum ar fi copilul lor.

„Cine altul decât Kore-era, un regizor care șoptește în loc să strige, ar fi capabil să scoată la lumină contradicții și probleme sociale într-un mod atât de subtil?” citim pe The Hollywood Reporter despre regizorul prezent anul acesta la Cannes pentru a șaptea oară. Shoplifters va intra în cinematografe pe 26 octombrie, distribuit de Independența Film.

La granița fluidă dintre realitate și ficțiune, Touch Me Not, debutul în lungmetraj al Adinei Pintilie, câștigător al Ursului de Aur și al premiului pentru cel mai bun debut la Berlin, vorbește despre nevoia de contact uman și teama de intimitate, despre cum putem iubi fără să ne pierdem pe noi înșine.

Touch Me Not-film still

Laura, Tomas şi Christian pornesc într-o aventură terapeutică de combatere a mecanismelor de autoapărare și înfruntare a tabuurilor. The Hollywood Reporter a numit filmul: „Un tur de forță captivant. O explorare deschizătoare de orizonturi a sexualității. Frapant prin inteligență, siguranță de sine și originalitate.

“Touch Me Notva fi distribuit în peste 30 de țări din Europa, America de Nord și Asia. În România filmul va fi lansat în cinematografe începând cu ianuarie 2019, proiecțiade la Les Films de Cannes à Bucarest fiind o ocazie specială de a vedea filmul pe marile ecrane anul acesta.

Ediția 2018 a Les Films de Cannes à Bucarest va avea loc între 19 și 28 octombrie la Cinema PRO, Cinema Elvire Popesco, Cinema Muzeul Țăranului, Cinemateca Union și Băneasa Grand Cinema & More.

Foto: Les Films de Cannes à Bucarest – facebook

06
/02
/20

Dacă credeai că mai știi câte ceva despre cinematografia mondială a momentului, o participare la Festivalul de la Rotterdam îți dă peste cap cam toate cunoștințele – un program cu sute de filme neconvenționale, majoritatea realizate de regizori la început de drum, iar o bună parte dintre ele, forme hibrid de limbaj cinematografic.

02
/02
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Marius Th. Barna și cu un comentariu scris de Bogdan Ficeac, documentarul „Nostalgia dictaturii” (2020), disponibil în câteva proiecții răzlețe, este o colecție de truisme despre comunism, a cărei concluzie ar putea fi banalitatea că „s-au făcut și lucruri bune, dar au fost și lucruri rele”.

30
/01
/20

CRONICĂ DE FILM În „Uncut Gems” (2019), fraţii Benny şi Josh Safdie transformă prin stilul lor inconfundabil subiectul banal al încurcăturilor unui bijutier newyorkez (Adam Sandler) într-o experienţă hipnotică, într-un film despre viaţa trăită mereu la limită.

30
/01
/20

„colectiv” spune povestea primului an de după incendiul din clubul cu același nume și urmărește cu egal interes autorități și jurnaliști, într-o interacțiune permanentă de căutare și expunere a adevărului. Este un film despre sistem versus oameni, despre adevăr versus manipulare, despre interes personal versus interes public, despre curaj și responsabilitate individuală.

30
/01
/20

În luna februarie, cinefilii români vor putea urmări “Little Women” / “Fiicele doctorului March”, producție Sony Pictures distinsă cu șase nominalizări la premiile Oscar, inclusiv pentru Cel mai bun film, Cel mai bun scenariu adaptat, Cea mai bună actriță principală și Cea mai bună actriță secundară.

30
/01
/20

Parazit/ Parasite, filmul fenomen al cineastului coreean Bong Joon-Ho, scrie istorie la Oscar, devenind prima producție din Coreea de Sud nominalizată atât la categoria Cel mai bun film străin, cât și la categoria Cel mai bun film. A doborât recorduri de box-office în întreaga lume, a câștigat Palme d’Or la Cannes 2019, iar din 31 ianuarie rulează în 26 de cinematografe Cinema City din întreaga țară, în cadrul unui eveniment dedicat Oscarurilor.

24
/01
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Sam Mendes, "1917" (2019) este în primul rând o demonstraţie de virtuozitate tehnică. Un film care trivializează tragedia teribilă a războiului şi o transformă într-o cursă contracronometru cu obstacole, ca un joc pe calculator. Spectaculos, dar sărac în idei.

21
/01
/20

În marginea filmului de cinema "Dolor y gloria" (nominalizat la Oscar pentru cel mai bun film străin, și în care Antonio Banderas face un rol pentru care e, de asemenea, nominalizat).

20
/01
/20

Filmele „Tipografic” și „Ieșirea trenurilor din gară”, regizate de Radu Jude (cel de-al doilea în colaborare cu Adrian Cioflâncă, istoric de profesie, care debutează astfel ca regizor) vor avea premiera internațională în secțiunea FORUM a Festivalului de Film de la Berlin.

Pagina 20 din 275« Prima...10...1819202122...304050...Ultima »