Câștigătorii Bucharest International Dance Film Festival 2017
https://www.ziarulmetropolis.ro/castigatorii-bucharest-international-dance-film-festival-2017/

Bucharest International Dance Film Festival 2017 şi-a desemnat, duminică seară, câştigătorii, la finalul a patru zile de proiecţii, performance-uri şi întâlniri. În competiţia internaţională, cel mai bun film a fost desemnat ”The Line” – regia Adrien Ouaki şi Nathan Cahen, coregrafia Adrien Ouaki. Scurtmetrajul a fost premiat ”pentru complexitatea expunerii cinematografice, dublată de un limbaj de mişcare puternic care susţine ideea filmului”.

Un articol de Petre Ivan|11 septembrie 2017

Juriul ediției de anul acesta, a treia a evenimentului, a fost format din Tomer Heymann, regizor, Mayo Rodriguez, directoarea festivalului Bestias Danzantes din Chile, şi Florin Fieroiu, unul dintre cei mai cunoscuţi coregrafi români.

O mențiune a revenit peliculei ”2-28”, realizată de Florent Schwartz, regizor și coregraf, care scoate la iveală efectele instaurării cultului personalităţii generalului Chang în Taiwan.

Scurtmetrajul a fost premiat ”pentru explorarea unui subiect sensibil din punct de vedere politico-social, într-o manieră inteligentă și, pe alocuri, ironică”.

Premiul pentru inovație, în valoare de 500 de euro, a fost acordat peliculei ”To the Ends of the Fingertips”, regizată de Roswitha Chesher. Filmul ”reușește să creeze situații inedite, corpuri și atmosfere noi, cinematografia și mișcarea conlucrând la generarea unor momente de stranietate și suspans”, potrivit juriului.

BIDFF 2017

Mențiunea pentru inovație a fost oferită scurtmetrajului ”We no longer wait for barbarians”, regizat de Alain El Sakhawi, care a semnat coregrafia alături de Collettivo QBR.

Filmul crează o poveste ”jovială și tensionată, prin modalitatea de jonglare cu spațiul, mișcarea camerei de filmat și montaj”.

Preferatul publicului a fost ”Mourning”, de regizorul și coregraful Réka Szabó, film care a primit și un premiu de 500 de euro.

Titlul de cel mai bun film românesc și un premiu în valoare de 1.000 euro oferit de Institutul Cultural Român au fost acordate peliculei ”Golden Boi”, regizate de Corina Andrian, la care au colaborat coregrafele Maria Beatrice Tudor și Mariana Gavriciuc.

”Golden Boi” a fost premiat pentru ”modalitatea în care elementele cinematografice crează un spațiu intim între corpuri și reușesc să schimbe perspectiva asupra spațiului”.

În plus, juriul a acordat o mențiune pentru cel mai bun film românesc. Ea a revenit peliculei ”Fly on”, de Dragoș Istvan Roșu, Luiza Comșa și Tudor Panduru, coregrafi – Dragoș Istvan Roșu și Luiza Comșa, ”pentru aportul pe care cinematografia îl aduce dansului”.

Proiectul ”Never Ending”, de Laura Andrei, a câștigat pitch-ul [CO]LAB, datorită potențialului ideii sale ”de a se transforma într-un film de dans care întâlnește criteriile genului”.

Bucharest International Dance Film Festival este un proiect cultural organizat de Asociația Tangaj Dance, finanțat de Primăria Municipiului București prin ARCUB – în cadrul programului cultural “București Oraș participativ”, cofinanțat de AFCN – Administrația Fondului Cultural Național, cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei și al Institutului Cultural Român.

Foto: Bucharest International Dance Film Festival – facebook

26
/11
/21

INTERVIU „Cu fiecare film am impresia că învăţ ceva nou despre meseria de actor”, afirmă într-un interviu cunoscutul actor franco-algerian Kad Merad, progatonist în comedia „Succes de public” („Un triomphe”, 2020), regizată de Emmanuel Courcol şi disponibilă în prezent în cinematografele din România.

22
/11
/21

„Titane”, cel mai șocant film al anului, ajunge în cinematografele din România din 3 decembrie, distribuit de Independența Film. Catalogat drept thriller psycho-sexy, „Titane” a stârnit valuri de șoc la Cannes, mai mulți spectatori pierzându-și cunoștința în timpul proiecției.

22
/11
/21

Primele trei filme din seria „Matrix” vor fi difuzate de Warner TV în luna decembrie, în așteptarea celui de-al patrulea lungmetraj, „Renașterea/ Resurrections”, care va fi lansat în preajma Crăciunului.

22
/11
/21

Viaţa grea din Gaza, violenţele asupra palestinienilor din teritoriile ocupate, agresiunile asupra femeilor în lumea arabă sau problema refugiaţilor se numără printre subiectele tratate de o serie de documentare care completează programul ediţiei din acest a Festivalului Filmului Palestinian.

17
/11
/21

Regizat de britanicul Edgar Wright, „Last Night in Soho” (2021) stă pe o idee grozavă. Ia un reflex des întâlnit al multora dintre noi, idealizarea unei anumite perioade, şi îl aruncă în aer cu stil.

10
/11
/21

CRONICĂ DE FILM Mi-e neaşteptat de greu să scriu despre „La civil” (2021), deşi e un film pe care am fost nerăbădător să îl văd. „Waiting for August” (2014), documentarul cu care a debutat Teodora Mihai, regizoare din Belgia, dar de origine română, m-a impresionat când l-am văzut şi încă îi port o amintire puternică.

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.