Câștigătorii Festivalului Anonimul
https://www.ziarulmetropolis.ro/castigatorii-festivalului-anonimul/

Publicul Festivalului Internaţional de Film Independent Anonimul a decis sâmbătă, 15 august, prin vot electronic, câştigătorii celei de-a 17-a ediţii.

Un articol de Liliana Matei|17 august 2020

Premiul Publicului pentru Cel mai bun scurtmetraj românesc, în valoare de 1.000 de Euro, oferit de DACIN-SARA, a fost acordat filmului „În noapte”, regizat de Ana Pasti, în timp ce Premiul Publicului pentru Cel mai bun scurtmetraj străin, în valoare de 1.000 de Euro oferit de UCIN, a mers către „Leave of absence”, regizat de Anton Sazonov (Rusia).

„Kaimos”, regizat de Sarra Tsorakidis, este scurtmetrajul căruia anul acesta Fundația ANONIMUL i-a acordat Premiul Ovidiu Bose Paștină, în valoare de 1.000 de Euro.

Cea de-a 17-a ediție a Festivalului Internațional de Film Independent ANONIMUL, care a avut loc în perioada 12 – 16 august la Sfântu Gheorghe, Delta Dunării, a reunit în selecția competiției de scurmetrametraj românesc 9 titluri, iar competiția de scurtmetraj internațional 10 filme din Iran, SUA, Danemarca, Vietnam, Polonia, Rusia, Singapore, Spania şi Lituania. Selecția ambelor competiții a fost realizată de criticul de film Ionuț Mareș.

Programul festivalului a fost completat cu cele mai noi lungmetraje de ficțiune și documentare românești, filme care încă nu au fost lansate în cinematografe, cum sunt „Malmkrog” al lui Cristi Puiu și „Acasă”, în regia lui Radu Ciorniciuc, filme ale căror premiere au fost amânate la instaurarea stării de urgență din primăvara acestui an, precum „5 minute”, în regia lui Dan Chișu și „Ivana cea groaznică”, în regia Ivanei Mladenović, sau filme apreciate de public și în marile festivaluri internaționale precum „Colectiv”, documentarul lui Alexander Nanau.

Spectatorii ANONIMUL IIFF au putut vedea în premiră națională, în deschiderea festivalului, „The Father”, debutul în lungmetraj al dramaturgului Florian Zeller, cu Anthony Hopkins și Olivia Colman, care a beneficiat doar de premiera internațională la Sundance, și care urmează să intre în cinematografele din întreaga lume atunci când acestea se vor redeschide.

Ediția din acest an a festivalului s-a desfășurat în condiții speciale, impuse de pandemie, cu un număr restrâns de spectatori la fiecare proiecție, și măsuri de distanțare fizică. Printre invitații speciali ai evenimentului s-au numărat regizorul Dan Chișu, actrița Diana Cavallioti, producătoarea Anamaria Antoci, jurnalista de investigație Mirela Neag, precum și realizatorii scurtmetrajelor românești: Alina Șerban, Ana Pasti, Andrei Răuțu, Claudiu Mitcu, Lucia Chicoș, Sarra Tsorakidis, și actorul Cristian Robe. Prezentatorul celei de-a 17-a ediții ANONIMUL IIFF a fost actorul și muzicianul Alex Ștefănescu.

26
/11
/21

INTERVIU „Cu fiecare film am impresia că învăţ ceva nou despre meseria de actor”, afirmă într-un interviu cunoscutul actor franco-algerian Kad Merad, progatonist în comedia „Succes de public” („Un triomphe”, 2020), regizată de Emmanuel Courcol şi disponibilă în prezent în cinematografele din România.

22
/11
/21

„Titane”, cel mai șocant film al anului, ajunge în cinematografele din România din 3 decembrie, distribuit de Independența Film. Catalogat drept thriller psycho-sexy, „Titane” a stârnit valuri de șoc la Cannes, mai mulți spectatori pierzându-și cunoștința în timpul proiecției.

22
/11
/21

Primele trei filme din seria „Matrix” vor fi difuzate de Warner TV în luna decembrie, în așteptarea celui de-al patrulea lungmetraj, „Renașterea/ Resurrections”, care va fi lansat în preajma Crăciunului.

22
/11
/21

Viaţa grea din Gaza, violenţele asupra palestinienilor din teritoriile ocupate, agresiunile asupra femeilor în lumea arabă sau problema refugiaţilor se numără printre subiectele tratate de o serie de documentare care completează programul ediţiei din acest a Festivalului Filmului Palestinian.

17
/11
/21

Regizat de britanicul Edgar Wright, „Last Night in Soho” (2021) stă pe o idee grozavă. Ia un reflex des întâlnit al multora dintre noi, idealizarea unei anumite perioade, şi îl aruncă în aer cu stil.

10
/11
/21

CRONICĂ DE FILM Mi-e neaşteptat de greu să scriu despre „La civil” (2021), deşi e un film pe care am fost nerăbădător să îl văd. „Waiting for August” (2014), documentarul cu care a debutat Teodora Mihai, regizoare din Belgia, dar de origine română, m-a impresionat când l-am văzut şi încă îi port o amintire puternică.