Catrinel Menghia, într-un film despre Pier Paolo Pasolini
https://www.ziarulmetropolis.ro/catrinel-menghia-intr-un-film-despre-pier-paolo-pasolini/

Actriţa şi fotomodelul de origine română Catrinel Menghia joacă în filmul „La macchinazione”, în regia lui David Grieco, pelicula fiind inspirată din viaţa cineastului italian Pier Paolo Pasolini.

Un articol de Petre Ivan|31 iulie 2014

Catrinel Menghia, care a adoptat numele de scenă Catrinel Marlon, a anunţat pe contul său oficial de Facebook că a început filmările pentru pelicula „La macchinazione”, în regia lui David Grieco.

Filmul are la bază întâmplările petrecute în vara anului 1975, când pelicula „Salo sau cele 120 de zile ale Sodomei/ Salo o Le 120 Giornate Di Sodoma”, realizată de Pier Paolo Pasolini, a fost furată din laboratorul unde era editată. Acesta este doar primul pas dintr-un plan complicat care va duce la moartea violentă a lui Pier Paolo Pasolini, conform imdb.com.

În filmul „La macchinazione”, care este programat să fie lansat în februarie 2015, Catrinel Menghia joacă alături de actorul italian Massimo Ranieri, care interpretează rolul lui Pier Paolo Pasolini.

Pier Paolo Pasolini

Pier Paolo Pasolini

Pasolini

Pier Paolo Pasolini (1922 – 1975) a fost mai întâi un redutabil scenarist, apoi a devenit un important regizor de film (recunoscut şi premiat internaţional), dar şi un poet şi scriitor italian, care a marcat literatura şi cinematografia secolului trecut.

În 1957, acesta a colaborat cu regizorul Federico Fellini la realizarea filmului „Nopţile Cabiriei/ Le Notti Di Cabiria”. A debutat ca regizor în 1961, cu filmul „Accattone!”, ecranizarea romanului său „Una Vita Violenta”, în care aborda tema prostituţiei, reluată în filmul „Mamma Roma”.

În 1964, a rescris şi regizat Evangheliile după Matei în „Evanghelia după Matei/ Il Vangelo Secondo Matteo”, pentru care a primit premiul special al juriului la Festivalul de Film de la Veneţia. A regizat apoi „Il Padre Selvaggio” (1965), „Mitinguri de amor/ Comizi D’amore” (1965), „Uccelani et Uccelini” (1966) şi „Oedip Rex” (1967).

În 1968, a regizat filmul „Teorema”, care a consacrat în cinematografia italiană realismul dur, sexul, violenţa şi sadismul.

Urmează o serie de trei ecranizări după trei capodopere ale literaturii universale, care explorează erotismul şi sexualitatea: „Decameronul/ Il Decamerone” (1971), „The Cantebury Tales” (1973), „Floarea celor o mie si una de nopţi/ Il Fiore Delle Mille E Una Notte” (1973), pentru care a scris şi scenariul.

Ultimul film realizat de acesta, „Salo sau cele 120 de zile ale Sodomei/ Salo o Le 120 Giornate Di Sodoma” (1975), care a avut la bază romanul „Cele o sută douăzeci de zile ale Sodomei” al Marchizului de Sade, avea să fie interzis pentru conţinutul sadic. Pier Paolo Pasolini a fost ucis pe 2 noiembrie 1975.

Catrinel Menghia

Catrinel Menghia, născută pe 1 octombrie 1985, a fost descoperită ca manechin la vârsta de 16 ani, pe când ieşea din incinta stadionului din Iaşi, după o sesiune de antrenament la proba de săritură în înălţime. De atunci, ea a devenit un model internaţional de succes şi a prezentat diverse creaţii vestimentare pentru mari case de modă, precum Giorgio Armani şi Lise Charmel. Ea a fost imaginea Peroni şi a apărut în paginile multor reviste de modă celebre.

Catrinel Menghia

Catrinel Menghia

În afară de cariera de fotomodel, Catrinel Menghia a avut roluri consistente în mai multe filme, atât lungmetraje, cât şi seriale. În 2011, a debutat în scurtmetrajul „La promessa”, apoi a primit un rol în lungmetrajul „Tutti i rumori del mare”, ambele semnate de Federico Brugia. Ulterior, a avut rolul principal în filmul „Città Ideale” de Luigi Lo Cascio, prezentat la Festivalul de Film de la Veneţia în 2012. Totodată, Catrinel Menghia a jucat în două episoade din serialul „CSI – Crime şi Investigaţii/ CSI: Crime Scene Investigation”, care au fost difuzate în 2013 pe reţeaua de televiziune americană CBS. În 2012, pentru a cincea oară, CSI a fost desemnat cel mai urmărit serial de televiziune din lume.

De asemenea, Catrinel Menghia şi-a făcut recent debutul în teatru, în spectacolul „Questo non è Paese”, de Massimiliano Caprara şi Francesco Apolloni – o retranspunere modernă a piesei „Richard al III-lea de William Shakespeare -, care va fi jucat până pe 18 mai la teatrul Spazio Uno din Roma.

Foto cu Pier Paolo Pasolini şi Catrinel Menghia – cinemagia

24
/02
/22

CARTEA DE CINEMA Cinefilii care au îndrăgit celebra autobiografie a lui Ingmar Bergman, “Lanterna magică”, apărută şi în română la Editura Meridiane în 1994, s-ar putea să fie puţin dezamăgiţi sau măcar surprinşi de continuarea volumului, lansată la noi cu titlul “Imagini. Viaţa mea în film” şi scoasă recent de Editura Nemira (în traducerea Ioanei Ghişa şi cu o prefaţă de Andrei Gorzo).

21
/02
/22

LEGENDELE DE LA METROPOLIS Arta ei a însemnat enorm pentru filmul românesc. Pe scenă, prezența ei aducea întotdeauna un adevăr puternic, ce însoțea publicul după ce spectacolul s-a terminat.

15
/02
/22

96 de filme românești, lansate în cinematografe, festivaluri naționale și internaționale sau pe platforme de video on demand în 2021, intră în cursa pentru nominalizările la cea de-a 16-a ediție a Galei Premiilor Gopo. Cel mai important eveniment care aduce anual în fața publicului și a industriei realizările cinematografiei românești va avea loc în luna aprilie.

14
/02
/22

Serile de luni din martie vor sta sub semnul comediei la Warner TV, care va difuza, după ora 20:00, filme cu peripeții amuzante pentru întreaga familie. Seria va debuta pe 7 martie, cu lungmetrajul „Cei trei Ninja lovesc din nou/ 3 Ninjas Kick Back” (1994), regizat de Charles T. Kanganis.

09
/02
/22

Regizorul și scenaristul polonez Krzysztof Kieślowski va fi celebrat la cea de-a 21-a ediție a TIFF printr-o amplă retrospectivă prilejuită de comemorarea, în 2021, a 80 de ani de la nașterea cineastului. În perioada 17-26 iunie, zece dintre cele mai apreciate opere ale sale vor putea fi revizitate în cadrul secțiunii Close-up Krzysztof Kieślowski, ca parte dintr-un program special dedicat cinematografiei din Polonia, una dintre cele două țări invitate la această ediție de festival.

08
/02
/22

OPINIE Primul lucru care mi-a atras atenţia când m-am uitat pe nominalizările din acest an la Premiile Oscar, anunţate marţi de Academia Americană de Film, a fost numărul mare de filme cu subiecte plasate în trecut.

03
/02
/22

CRONICĂ DE FILM O frumoasă animaţie japoneză, „Belle” (2021, r. Mamoru Hosoda), care a avut anul trecut premiera mondială la Cannes, ajunge acum şi în cinematografele de la noi, atât în versiunea originală şi cu subtitări, cât şi dublată în română.

01
/02
/22

CRONICĂ DE FILM Pe măsură ce treceau minutele din „The Worst Person in the World” (2021) la proiecţia de la Cinema Elvire Popesco, mă tot gândeam: juriul de la Cannes a avut la îndemână acest „mare film existenţialist contemporan” (o descriere justă pe care aveam să o citesc apoi în revista Positif) pentru a-i acorda Palme d`Or, dar a preferat în schimb, din dorinţa de a scrie istorie, să aleagă un pariu riscant ca „Titane”?