Catrinel Menghia, într-un film despre Pier Paolo Pasolini
https://www.ziarulmetropolis.ro/catrinel-menghia-intr-un-film-despre-pier-paolo-pasolini/

Actriţa şi fotomodelul de origine română Catrinel Menghia joacă în filmul „La macchinazione”, în regia lui David Grieco, pelicula fiind inspirată din viaţa cineastului italian Pier Paolo Pasolini.

Un articol de Petre Ivan|31 iulie 2014

Catrinel Menghia, care a adoptat numele de scenă Catrinel Marlon, a anunţat pe contul său oficial de Facebook că a început filmările pentru pelicula „La macchinazione”, în regia lui David Grieco.

Filmul are la bază întâmplările petrecute în vara anului 1975, când pelicula „Salo sau cele 120 de zile ale Sodomei/ Salo o Le 120 Giornate Di Sodoma”, realizată de Pier Paolo Pasolini, a fost furată din laboratorul unde era editată. Acesta este doar primul pas dintr-un plan complicat care va duce la moartea violentă a lui Pier Paolo Pasolini, conform imdb.com.

În filmul „La macchinazione”, care este programat să fie lansat în februarie 2015, Catrinel Menghia joacă alături de actorul italian Massimo Ranieri, care interpretează rolul lui Pier Paolo Pasolini.

Pier Paolo Pasolini

Pier Paolo Pasolini

Pasolini

Pier Paolo Pasolini (1922 – 1975) a fost mai întâi un redutabil scenarist, apoi a devenit un important regizor de film (recunoscut şi premiat internaţional), dar şi un poet şi scriitor italian, care a marcat literatura şi cinematografia secolului trecut.

În 1957, acesta a colaborat cu regizorul Federico Fellini la realizarea filmului „Nopţile Cabiriei/ Le Notti Di Cabiria”. A debutat ca regizor în 1961, cu filmul „Accattone!”, ecranizarea romanului său „Una Vita Violenta”, în care aborda tema prostituţiei, reluată în filmul „Mamma Roma”.

În 1964, a rescris şi regizat Evangheliile după Matei în „Evanghelia după Matei/ Il Vangelo Secondo Matteo”, pentru care a primit premiul special al juriului la Festivalul de Film de la Veneţia. A regizat apoi „Il Padre Selvaggio” (1965), „Mitinguri de amor/ Comizi D’amore” (1965), „Uccelani et Uccelini” (1966) şi „Oedip Rex” (1967).

În 1968, a regizat filmul „Teorema”, care a consacrat în cinematografia italiană realismul dur, sexul, violenţa şi sadismul.

Urmează o serie de trei ecranizări după trei capodopere ale literaturii universale, care explorează erotismul şi sexualitatea: „Decameronul/ Il Decamerone” (1971), „The Cantebury Tales” (1973), „Floarea celor o mie si una de nopţi/ Il Fiore Delle Mille E Una Notte” (1973), pentru care a scris şi scenariul.

Ultimul film realizat de acesta, „Salo sau cele 120 de zile ale Sodomei/ Salo o Le 120 Giornate Di Sodoma” (1975), care a avut la bază romanul „Cele o sută douăzeci de zile ale Sodomei” al Marchizului de Sade, avea să fie interzis pentru conţinutul sadic. Pier Paolo Pasolini a fost ucis pe 2 noiembrie 1975.

Catrinel Menghia

Catrinel Menghia, născută pe 1 octombrie 1985, a fost descoperită ca manechin la vârsta de 16 ani, pe când ieşea din incinta stadionului din Iaşi, după o sesiune de antrenament la proba de săritură în înălţime. De atunci, ea a devenit un model internaţional de succes şi a prezentat diverse creaţii vestimentare pentru mari case de modă, precum Giorgio Armani şi Lise Charmel. Ea a fost imaginea Peroni şi a apărut în paginile multor reviste de modă celebre.

Catrinel Menghia

Catrinel Menghia

În afară de cariera de fotomodel, Catrinel Menghia a avut roluri consistente în mai multe filme, atât lungmetraje, cât şi seriale. În 2011, a debutat în scurtmetrajul „La promessa”, apoi a primit un rol în lungmetrajul „Tutti i rumori del mare”, ambele semnate de Federico Brugia. Ulterior, a avut rolul principal în filmul „Città Ideale” de Luigi Lo Cascio, prezentat la Festivalul de Film de la Veneţia în 2012. Totodată, Catrinel Menghia a jucat în două episoade din serialul „CSI – Crime şi Investigaţii/ CSI: Crime Scene Investigation”, care au fost difuzate în 2013 pe reţeaua de televiziune americană CBS. În 2012, pentru a cincea oară, CSI a fost desemnat cel mai urmărit serial de televiziune din lume.

De asemenea, Catrinel Menghia şi-a făcut recent debutul în teatru, în spectacolul „Questo non è Paese”, de Massimiliano Caprara şi Francesco Apolloni – o retranspunere modernă a piesei „Richard al III-lea de William Shakespeare -, care va fi jucat până pe 18 mai la teatrul Spazio Uno din Roma.

Foto cu Pier Paolo Pasolini şi Catrinel Menghia – cinemagia

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

19
/01
/24

Warner TV dedică duminicile lunii februarie filmelor de basm, povești fantastice live action și animate, ecranizări și narațiuni originale lansate pe parcursul ultimelor nouă decenii.

19
/01
/24

Producția este adaptarea live-action a îndrăgitului serial de animație și urmărește aventurile lui Aang, tânărul avatar, în încercarea de a stăpâni cele patru elemente (Apă, Pământ, Foc, Aer), pentru a reinstaura echilibrul într-o lume amenințată de înfricoșătoarea Națiune a Focului. Serialul va avea premiera globală pe 22 februarie 2024, doar pe Netflix.

18
/01
/24

CRONICĂ DE FILM Bizară, dar şi simptomatică decizia realizatorilor filmului "Klaus & Barroso" de a semna cu "regie colectivă", nenumită. Asta ar putea sugera că toţi cei trei scenarişti - Adrian Nicolae, Cosmin "Micutzu" Nedelcu şi Bogdan Theodor Olteanu -, dintre care primii doi sunt şi actori în roluri centrale, s-au ocupat de regie.