Ce citim în noiembrie: recomandările scriitoarei Lavinia Bălulescu
https://www.ziarulmetropolis.ro/ce-citim-in-noiembrie-recomandarile-scriitoarei-lavinia-balulescu/

Lavinia Bălulescu tocmai a publicat două cărţi. Una de poezie (scrisă împreună cu tatăl său, distinsul domn Constantin Bălulescu), „Zmeii sunt de treabă”, la editura Paralela 45. Și una de proză – „Terasa Fericirii” (editura Polirom). Iată ce ne propune spre lectură!

Un articol de Andrei Crăciun|13 noiembrie 2018

Ryan Holiday, „Ego is the Enemy“ (Penguin Random House)

Nu prea citesc cărți motivaționale, dar asta mi-a prins tare bine. Am văzut mai demult o recomandare pe Facebook, era cineva despre care mi se părea că are aceleași gusturi ca mine în ceea ce privește cărțile, așa că mi-am comandat-o de pe net (pentru că nu cred să fie tradusă în română). Cartea conține cazurile unor oameni care au supraviețuit eșecurilor (dar și oameni care s-au lăsat definitiv învinși), plus un mic îndreptar pentru domolirea „autosuficienței” care ne distruge, pentru anularea sentimentului de „buricul pământului”. E un volum care te pune pe gânduri oricine ai fi și orice așteptări ai avea de la univers.

Burhan Sönmez, „Istanbul Istanbul“ (Editura Polirom)

Pe Burhan Sönmez l-am ratat recent la Festivalul Internațional de Literatură de la Timișoara, dar i-am citit cartea „Istanbul Istanbul“, care mi-a plăcut tare. E povestea a patru prizonieri care stau închiși într-o celulă a unui centru de tortură și care, atunci când nu sunt maltratați, își spun unii altora povești. Unele sunt inventate, altele conțin adevăruri din viețile lor, dar toate se învârt în jurul unui personaj central, Istanbulul, orașul în ale cărui pântece sunt sechestrați.


Două volume de poezie: Robert Șerban, „Tehnici de camuflaj“ (Editura Tracus Arte), și Daniela Rațiu, „Staniol“ (Editura Charmides), ambele apari
ții din acest an.

Aici e mai greu de explicat, pentru că nu-i simplu de spus ce face poezia cu tine. Trebuie încercat pe propria piele. Cert e că eu dorm cu poezie la cap, multă poezie, pentru că e singura la care din timp în timp pot să mă întorc.

Pe Lavinia Bălulescu o puteți întâlni în aceste zile la Gaudeamus!



25
/02
/21

Festivalul Despre lumea în care trăim, seria anuală de conferințe și dialoguri culturale şi ştiinţifice pe teme de actualitate organizată de Fundaţia Humanitas Aqua Forte, în parteneriat cu Editura Humanitas și Asociația ARCCA, a ajuns la a patra ediție și va aduce și anul acesta în fața publicului subiecte importante, care descriu vremurile prin care trecem, neuitând de contextul care ne-a adus aici, și invitați care propun perspective noi, foarte bine documentate.

24
/02
/21

„Apeirogon”, romanul irlandezului Colum McCann, este fără îndoială una dintre cele mai bune scrieri în limba engleză din 2020 și poate cea mai frumoasă carte despre Israel și Palestina din mileniul III.

18
/02
/21

Colecția „Top 10+”, unul dintre cele mai de succes proiecte editoriale Polirom, a împlinit zece ani de existență.

15
/02
/21

Autoarea bestselerurilor internaționale „Miniaturista” și „Muza” revine cu un roman luminos, puternic și emoționant despre secretele scrisului, ale maternității și prieteniei, despre cum ne pierdem și ne regăsim pe noi înșine. Vă invităm să parcurgeți un fragment din „Confesiunea” (Editura Humanitas Fiction).

10
/02
/21

Polirom deschide anul 2021 cu o ofertă bogată de literatură română contemporană, una dintre principalele sale misiuni editoriale, marcată prin lansarea colecției „Ego. Proză” în anul 2004 și continuată de colecții prestigioase și serii de autor dedicate cîtorva dintre numele de prim rang ale literaturii autohtone.

10
/02
/21

Ziarul Metropolis vă invită să descoperiți cea mai nouă carte semnată de scriitorul Vasile Ernu, „Sălbaticii copii dingo”, recent apărută la Editura Polirom, în colecția „Ego-grafii”, cu ilustraţii de Roman Tolici. Volumul, din care vă oferim un fragment, este o fascinantă incursiune în anii ’80.

09
/02
/21

Întâlnirea lui Cioran cu Camus, care a avut loc chiar înainte ca filozoful plecat din România să debuteze în Franţa, l-a marcat profund pe autorul lui „Précis de décomposition”. Îndemnul intelectualului francez de a intra în „circulaţia ideilor” l-a umilit pe Cioran: „Îmi dădea mie lecţii. Avea o cultură de învăţător”.