Ce facem cu violoncelul?, de Matei Vişniec, la TVR 2
https://www.ziarulmetropolis.ro/ce-facem-cu-violoncelul-de-matei-visniec-la-tvr-2/

Casa de Producţie TVR a programat luni, 12 ianuarie, de la ora 20.10, la TVR 2, spectacolul „Ce facem cu violoncelul?”de Matei Vişniec, în regia artistică a lui Nicolae Scarlat (premiera tv: 1990). Dialogul absurdului începe într-o sală de aşteptare… Omul cu ziarul (Claudiu Istodor), Bătranul cu Baston (Gheorghe Dănilă) şi Doamna cu Voal (Camelia Zorlescu) devin vizibil deranjaţi de prestaţia de neoprit a Omului cu Violoncel (Dan Joiţoiu).

Un articol de Petre Ivan|11 ianuarie 2015

Matei Vișniec a fost primul dramaturg care a avut o premieră la Teatrul de la Televiziunea Română Liberă, în 1990. Tot Matei Vișniec a fost primul dramaturg care, cu „Angajare de clovn”, a câștigat la UNITER Premiul pentru cea mai bună piesă românească a anului 1991.

Spectacolul „Ce facem cu violoncelul?”de Matei Vişniec, regia: Nicolae Scarlat (din Arhiva de Aur TVR) este difuzat sub genericul programului „25+26” al Casei de Producţie TVR – în continuarea programului special „25+25” (1964-1989 şi 1989-2014), care a propus pentru anul 2014 proiecte de rememorare a anomaliilor unui sfert de veac de dictatură ceauşistă.

(…) Dar instrumentul rămâne în cameră ca un simbol al torturii. Întrebarea obsesiv repetată a Femeii „Ce facem acum cu violoncelul?” închide în ea frica, insinuată până în oase, nu numai față de opresor, ci și față de uneltele care rămân și după ce el pare a fi părăsit locul. Și care pot fi oricând preluate de un altul, asemănător cu cel plecat. – Valentin Silvestru

Teatru TV – Ce facem cu violoncelul? de Matei Vișniec                

Data premierei 4 mai 1990

Distribuția: Dan Joițoiu, Claudiu Istodor, Gheorghe Dănilă, Camelia Zorlescu.

Scenografie decor: Vasile Rotaru

Scenografie costume: Ruxandra Barsan

Imaginea: Laurențiu Popescu

Regia: Nicolae Scarlat

Foto: Ce facem cu violoncelul – TVR 2

19
/03
/24

Nominalizat în acest an la Women's Prize for Fiction, romanul „Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul” de Mirinae Lee, o coreeancă mutată în SUA, spune povestea teribilă a unei femei evadate din Coreea de Nord.

18
/03
/24

Proiectul „Întâlnirile Teatrul azi la Masca” iniţiat de revista Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, continuă seria de discuții profesionale cu a doua masă rotundă dedicată, de această dată, dramaturgiei românești.

18
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie.

15
/03
/24

Cea de-a cincea ediție a Festivalului Filmului Palestinian, organizată de Centrul Cultural Mahmoud Darwish, sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, se va desfășura între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie la Cluj-Napoca, cu o nouă direcție artistică și o prezentare a cinematografiei palestiniene ca un Cinema of Existence.

14
/03
/24

Unul dintre cei mai importanți regizori europeni, cunoscut pentru abordarea sa contemporană a pieselor clasice și montările provocatoare din punct de vedere politic și social, Thomas Ostermeier montează pentru prima dată un spectacol în România.

14
/03
/24

Astăzi, pe 14 martie, se împlinesc trei ani de la moartea ei, la Paris, în 2021, atunci când Covidul făcea ravagii și oprise lumea în loc. Avea aproape 90 de ani.

13
/03
/24

În perioada 12-15 martie 2024, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale” din București organizează cea de-a XXV-a ediție a Ușilor Deschise, în cele două sedii ale sale, din Str. Matei Voievod nr. 75-77 și Str. Tudor Arghezi nr. 3b.

13
/03
/24

Gabriel Bebeșelea, unul dintre cei mai bine cotați dirijori români peste hotare, aplaudat în prestigioase săli de concerte ale lumii, ca Auditorium-ul din Barcelona, Musikverein – Viena sau Sala Ceaikovski – Moscova, apreciatul violonist Alexandru Tomescu și vioara Stradivarius Elder-Voicu pe care are privilegiul de a interpreta, și un program dedicat integral lui Mozart definesc un eveniment de neratat la Sala Radio.