Ce vedem la BIDFF 2017?
https://www.ziarulmetropolis.ro/ce-vedem-la-bidff-2017/

Bucharest International Dance Film Festival începe joi, 7 septembrie, cu proiecţia lungmetrajului ”La Danseuse/ Dansatoarea”, în regia lui Stéphanie di Giusto, şi se va încheia pe 10 septembrie, cu prezentarea documentarului ”WIM”, de Lut Vandekeybus.

Un articol de Liliana Matei|6 septembrie 2017

BIDFF 2017 va avea loc la Cinema Elvire Popesco, Centrul Naţional al Dansului Bucureşti şi Muzeul Naţional de Artă Contemporană, iar mai multe evenimente vor fi organizate la Point Cultural Hub, Gallery şi Deschis Gastrobar.

Tema ediţiei BIDFF din acest an, ”The Age of the Strange”, îşi propune o întoarcere la starea de natural, căutând modalităţi de expunere “tehno-surealiste”, îmbrăţişând contradicţia şi fragilitatea.

În competițiile de scurtmetraj ale festivalului au fost selectate douăzeci de pelicule din 14 ţări şi şapte producţii româneşti.

Anul acesta este organizată pentru prima dată o secţiune competiţională dedicată exclusiv filmelor de dans româneşti. Producţiile vor rula pe 8 septembrie, de la ora 21.00, la Muzeul Naţional de Artă Contemporană.

Titlurile străine au fost alese din peste 300 de aplicaţii, iar ele vor fi proiectate la Cinema „Elvire Popesco”, pe 9 septembrie, începând cu ora 18.30. Proiecţiile vor fi urmate de sesiuni de întrebări şi răspunsuri la care vor participa o parte dintre creatorii filmelor.

Juriul de anul acesta este format din Tomer Heymann, regizorul filmului „Mr. Gaga”, care s-a bucurat de un succes internaţional remarcabil şi a fost prezentat la ediţia de anul trecut a BIDFF, Mayo Rodriguez, directoarea festivalului Bestias Danzantes din Chile, şi Florin Fieroiu, unul dintre cei mai cunoscuţi coregrafi români.

Premiile vor fi acordate pentru cel mai bun film (1.000 euro), cel mai bun film românesc (1.000 euro, oferit de Institutul Cultural Român), inovaţie (500 euro) şi pentru favoritul publicului (500 euro).

Tomer Heymann va susține un masterclass pe 8 septembrie, de la ora 13.00, la Gallery.

Artistul Alex Mirutziu va prezenta, tot pe 8 septembrie, între orele 19.00 şi 22.00, la Muzeul Naţional de Artă Contemporană, expoziţia personală ”No blood bank included” şi performance-ul ”Dignity to the unsaid”.

Sharon Fridman, celebru coregraf israelian stabilit în Spania, este invitatul special al celei de-a treia ediții a Bucharest International Dance Film Festival.

El va aduce pe scena singurului festival de film de dans experimental din România, pe 9 septembrie, performance-ul „Hasta Donde”, la care accesul publicului este gratuit, iar pe 10 septembrie, la Centrul Naţional al Dansului Bucureşti, în sala „Stere Popescu”, spectacolul care l-a consacrat – „Cădere liberă/ Caida Libre”. Biletele pentru acest spectacol sunt epuizate.

Documentarul ”WIM”, de Lut Vandekeybus, va fi proiectat în ultima zi a festivalului, de la ora 17.00, la POINT. Pornind de la spectacole, repetiții, interviuri și arhive familiale, Lut Vandekeybus explorează creativitatea neliniștită a fratelui ei – performerul, coregraful și regizorul Wim Vandekeybus – și felul în care cercurile de familie se interconectează, se inspiră și, uneori, se ciocnesc/lovesc cu/de opera sa.

Lut Vandekeybus și-a construit reputația cu documentarele observaționale „Bletzi, Bletzi” (1997), ”Nu tot ce face «Lumea» este bine pentru un menonit/ Not All That «The World» Does Is Good for a Mennonite” (1998) și multi-premiatul „Linda & Ali: Două lumi între patru pereți/ Two Worlds Within Four Walls” (2005). Scurtmetrajul ei „Câinele chinezesc/ The Chinese Dog” (2001) a câștigat mai multe premii. După o lungă perioadă petrecută în Orientul Mijlociu, concentrându-se pe contextul local, s-a întors la filmul documentar cu ”WIM” (2016).

Bucharest International Dance Film Festival este un proiect cultural organizat de Asociația Tangaj Dance, finanțat de Primăria Municipiului București prin ARCUB – în cadrul programului cultural „București Oraș participativ”, cofinanțat de AFCN – Administrația Fondului Cultural Național, cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei și al Institutului Cultural Român.

19
/04
/19

Realizarea unui film necesită timp și mulți bani. Doar o nevoie interioară de nestăpânit ar trebui să împingă pe cineva la un efort atât de mare. Însă două filme românești recente, lansate într-un trist anonimat, arată că nu trebuie să ai talent şi nici măcar meșteșug pentru a te pretinde cineast.

18
/04
/19

„La Gomera / The Whistlers”, cel mai recent lungmetraj semnat de regizorul Corneliu Porumboiu, va avea premiera mondială în cadrul celei de-a 72-a ediții a Festivalului Internațional de Film de la Cannes. Filmul a fost inclus în competiția oficială a prestigiosului eveniment care se va desfășura luna viitoare, în perioada 14-25 mai 2019.

16
/04
/19

"Nu sunt nostalgică, obişnuiesc să privesc înainte, dar îmi e dor de momentele magice petrecute cu Visconti şi Fellini." - Claudia Cardinale. Celebra actriţă italiană a împlinit 81 de ani.

15
/04
/19

Independența Film anunță lansarea în cinematografele din România, din 26 aprilie, a neo-noir-lui regizat de David Robert Mitchell: Under the Silver Lake. Filmul a fost prezentat în competiția oficială a Festivalului de la Cannes 2018, unde a atras atenția criticilor de film și cinefililor prin originalitatea sa, regie, soundtrack și imagine.

14
/04
/19

CRONICĂ DE FILM Vara anului 1981, URSS – un cântăreț de rock consacrat și îndrăgit, Mike Naumenko, și soția sa Natalia îl întâlnesc pe Viktor Țoi, care va deveni o vedetă a muzicii underground sovietice din anii `80. Este punctul de pornire din „Leto” (2018), noul film al regizorului rus Kirill Serebrennikov.

12
/04
/19

Competiția celei de-a opta ediții a Festivalului Internațional de Film Cinepolitica (18 – 21 aprilie, București) reunește cele mai noi și premiate filme cu temă politică. Printre ele și Omul Roșu - regizat de Mugur Vărzariu - ce spune povestea lui Petre Ignatencu, canoist de performanță și șofer de taxi în anii ‘60, care crede cu tărie că prăbușirea comunismului în decembrie ‘89 a fost o uriașă greșeală a istoriei. 

12
/04
/19

A treia ediție a American Independent Film Festival începe vineri 12 aprilie la Cinema PRO cu Gala de deschiderea a festivalului, urmată de proiecția în premieră, de la ora 20:00 a filmului The Sisters Brothers, în prezența regizorului Jacques Audiard, unul dintre invitații speciali ai festivalului.

11
/04
/19

INTERVIU „Nu a existat o singură direcție „autoritară” în selecție. Ne-am ghidat după anumite titluri pe care am simțit nevoia să le arătăm, titluri care ne-au plăcut foarte mult și reprezentau mai multe fațete al cinema-ului american contemporan”, spune Andrei Tănăsescu, curatorul AIFF (12-18 aprilie).

11
/04
/19

Proiecțiile de film din cadrul Documentary Mondays și Fiction Tuesdays continuă, zilele de luni şi marţi stând sub semnul imaginației ca refugiu și mijloc de evadare dintr-o realitate opresivă. Pe 15 aprilie, de la ora 20:00, veţi putea vedea documentarul Soviet Hippies, care ilustrează subcultura hippie din Uniunea Sovietică, iar pe 16 aprilie, de la aceeași oră, filmul Baron Prášil, care ne propune o călătorie fantastică prin timp și spațiu.

10
/04
/19

Șapte dintre cele mai noi și apreciate filme cu temă politică se regăsesc în competiția Festivalului Internațional de Film Cinepolitica 2019, care va avea loc între 18 – 21 aprilie, la Cinema Elvire Popesco. Campania electorală din Franța, activismul social, justiția oarbă și deportările în URSS sunt temele abordate în patru dintre cele șapte filme din competiție.

09
/04
/19

Documentarul „Pavarotti: Genius Is Forever”, realizat de cineastul Ron Howard (Oscar pentru „A Beautiful Mind”), va fi lansat în cinematografe pe 7 iunie. Trailerul oficial, lansat astăzi (marţi), prezintă scurte secvențe din interviuri, înregistrări din concerte şi imagini din arhiva familiei.

08
/04
/19

Regizorul de teatru şi film Kirill Serebrennikov a fost eliberat după un an şi jumătate din arestul la domiciliu, potrivit presei ruse. O curte de justiţie din Moscova a decis eliberarea lui Serebrennikov şi a doi asociaţi ai lui, de asemenea, arestaţi la domiciliu. Cei trei sunt acuzaţi într-un proces de delapidare, despre care spun că este motivat politic.