Ce vedem la FEST-FDR 2019, la început de noiembrie?
https://www.ziarulmetropolis.ro/ce-vedem-la-fest-fdr-2019-la-inceput-de-noiembrie/

Doar o lună ne mai desparte de spectacolele Festivalului European al Spectacolului Timişoara – Festivalul Dramaturgiei Româneşti. Dacă ediţia 2019 a FEST-FDR a debutat în luna iunie cu spectacolele din secţiunea FEST Outdoor, iată că prima parte a lunii noiembrie este dedicată spectacolelor indoor ale Festivalului.

Un articol de Liliana Matei|7 octombrie 2019

Ediția 2019 a Festivalului European al Spectacolului Timișoara – Festivalul Dramaturgiei Românești este organizată de Teatrul Național din Timișoara, cu sprijinul Ministerului Culturii și Identității Naționale și al Primăriei și al Consiliului Local al Municipiului Timișoara, alături de UNITER. Aflat la cea de-a XXIV-a ediție a sa, FEST-FDR2019 își consolidează poziția ca cel mai important festival dedicat dramaturgiei și teatrului românesc în context european.

Secțiunea FDR s-a construit în jurul spectacolului pe text de teatru românesc. Plecând de la această premisă, selecția realizată de teatrologul Oana Borș reflectă atenția specială pe care teatrele, companiile de teatru și, firește, publicul, o acordă dramaturgiei de maximă contemporaneitate. Totodată, selecția propusă pune în lumină emergența unor nume noi în crearea de texte de teatru și, nu în ultimul rând, descoperirea de importante filoane dramatice în literatura și eseistica românească. Astfel, alături de nume consacrate ale dramaturgiei actuale, cum ar fi Matei Vișniec, Lia Bugnar sau Elise Wilk, și de tineri dramaturgi care explorează spectacolul de teatru dincolo de text, cum ar fi Catinca Drăgănescu sau Radu Dragomirescu, regăsim în spațiul auctorial nume ale unor cunoscuți romancieri și eseiști – Gabriel Liiceanu, Adriana Bittel, Ioana Pârvulescu, Radu Paraschivescu, Ana Blandiana sau Dan Lungu, dar și regizorii Radu Afrim, Adrian Sitaru, Carmen Vidu sau Bogdan Theodor Olteanu, actorii Alina Grigore și Adrian Nicolae, teatrologii și jurnaliștii Călin Ciobotari, Ionuț Sociu, Elena Vlădăreanu, Daniel Oltean.

Secțiunea FEST Indoor propune două spectacole-reper: Pescărușul lui Cehov, în lectura lui Andrei Șerban și Pansion Eden al unui alt regizor celebru – Árpád Schilling. Nu în ultimul rând, FEST Indoor va aduce pe scena Teatrului Național un spectacol inedit, intitulat improShow, un eveniment marca Subcarpați, creat în cadrul Atelierului Identitate, un proiect al Teatrului Național dedicat anului cultural 2021.

Dezbateri interactive pe teme de mare interes și lansări de carte vor completa programul acestei ediții de festival.

Biletele se vor pune în vânzare la Agențiile de bilete ale Teatrului Național (Agenția „Mărășești”, str. Mărășești nr. 2 și Agenția „Sala 2”, Parcul Civic) începând cu data de 9.10.2019, conform tarifelor afișate. De asemenea, biletele vor putea fi achiziționate și online, pe www.tntimisoara.com.

Vă prezentăm în continuare programul de spectacole al FEST-FDR 2019:

Duminică, 3 nov.
ora 18, Sala Mare Deschiderea Festivalului

Pansion Eden, regia Arpad Schilling (ZKM Teatr, Croația / FEST)

ora 20, Sala 2 Sunt o babă comunistă după Dan Lungu, regia Antonella Cornici (Teatrul

Național Timișoara / PREMIERA FESTIVALULUI)

Luni, 4 nov.
ora 18, Sala Mare ImproShow (SUBCARPAȚI / FEST)
ora 20, Sala 2 Despre tandrețe de Matei Vișniec, regia Felix Alexa (Teatrul Dramaturgilor

Români / FDR)

ora 20,30, Sala Mare a Teatrului German Ilegitim, text colectiv de Adrian Sitaru și Alina Grigore, regia Adrian Sitaru (Teatrul Maghiar de Stat Cluj/ FDR)
Marți, 5 nov.
ora 18, Sala Mare 50 de secunde de Daniel Oltean, regia Eugen Gyemant (Teatrul Național București/FDR)
ora 20, Sala 2 Povești de dragoste la prima vedere după Gabriel Liiceanu, Adriana Bittel, Ioana Pârvulescu, Radu Paraschivescu, Ana Blandiana, regia Tudor Lucanu (Teatrul Național Cluj /FDR)
ora 21, Studio UȚU Această Sonie de Lia Bugnar, regia Lia Bugnar (Teatrul LUNI București / FDR)
Miercuri, 6 nov.
ora 18, Sala Mare Taximetriști de Bogdan Theodor Olteanu și Adrian Nicolae, regia Bogdan Theodor Olteanu (Teatrul Apollo 111, București / FDR)
ora 20, Sala 2 Legături primejdioase de Christopher Hampton după Choderlos de Laclos, regia Cristi Juncu (Teatrul Mic, București/FDR)
Joi, 7 nov.
ora 18, Sala Mare Medea’s Boy, dramaturgia Ionuț Sociu și fragmente din Medeea de Euripide, regia Adrian Măjeri (Teatrul Apollo 111, București / FDR)
ora 20, Sala 2 Cântăreața cheală de Eugène Ionesco, regia Radu Iacoban (Teatrul „Maria Filotti” Brăila / FEST)
ora 21, Studio UȚU În numele tatălui de Elena Vlădăreanu, regia Robert Bălan (Asociația Art No More, București/ FDR )
Vineri, 8 nov.
ora 20, Sala 2 Timișoara. Capăt de linie de Peca Ștefan, regia Ana Mărgineanu (Teatrul

Național Timișoara / FDR)

ora 21, Studio UȚU Cercurile încrederii de Radu Popescu, regia Mihaela Lichiardopol (Teatrul

Național Timișoara / FDR)

Sâmbătă, 9 nov.
ora 18, Sala Mare Feminin de Elise Wilk, regia Eugen Jebeleanu (Teatrul Tineretului Piatra-Neamț/ FDR)
ora 20, Sala 2 Despre oameni și cartofi, textul și regia Radu Afrim (Teatrul „Andrei Mureșanu” Sfîntu Gheorghe/ FDR)
Duminică, 10 nov.
ora 18, Sala Mare Experimentul P. de Radu Dragomirescu, regia Alexander Hausvater (Teatrul „Alexandru Davila” Pitești/ FDR)
ora 20,30, Sala Mare a Teatrului German Jurnal de România. Timișoara, textul și regia Carmen Vidu (Teatrul German de Stat Timișoara/ FDR)
Luni, 11 nov.
ora 18, Studio UȚU În umbra marelui plan, regia și dramaturgia Catinca Drăgănescu (Reactor, Cluj/ FDR)
ora 20, Sala 2 Închiderea Festivalului

Pescărușul de A.P. Cehov, regia Andrei Șerban (UNTEATRU, București / FEST)

21
/02
/24

Producția este adaptarea live-action a îndrăgitului serial de animație și urmărește aventurile lui Aang, tânărul avatar, în încercarea de a stăpâni cele patru elemente (Apă, Pământ, Foc, Aer), pentru a reinstaura echilibrul într-o lume amenințată de înfricoșătoarea Națiune a Focului. Serialul va avea premiera globală pe 22 februarie 2024, doar pe Netflix.

20
/02
/24

De vineri, 23 februarie, în 15 orașe din România va putea fi urmărit unul dintre cele mai premiate și apreciate filme din ultimul an: Sauna Secretelor / Smoke Sauna Sisterhood (regia Anna Hints), proaspăt distins cu trofeul pentru Cel mai bun documentar al anului la Premiile Academiei Europene din Film 2023, inclus de prestigioasa publicație The New York Times în Top 10 al celor mai valoroase filme din 2023.

20
/02
/24

După cum ne-am obișnuit în ultimii 3 ani, luna februarie marchează primul anunț de artiști al Jazz in the Park! Primele nume confirmate la ediția a XII-a sunt: Cymande (UK), Avishai Cohen Trio (IL), Manu Katche (FR), Tigran Hamasyan Trio (AM), Jazzanova Live (DE), Kinga Glyk (POL), KRiSPER (RO), Amphitrio (RO), Oreglo (UK) și Wasted Generation (IT)!

20
/02
/24

Horia, filmul de debut în lungmetraj al regizoarei Ana-Maria Comănescu, va fi lansat pe marile ecrane din țară în 10 aprilie și este distribuit de August Film. Vladimir Țeca, Angelina Pavel sunt în rolurile principale. Din distribuție mai fac parte Liviu Cheloiu, Daniela Nane,  Mihaela Velicu, Dragoș Olaru și Robert Onofrei.

19
/02
/24

Crime Scene Press vă propune o lectură perfectă pentru luna februarie: romanul proaspăt ieșit de sub tipar Stăpânul Muntelui, de Anders de la Motte (trad. Daniela Ionescu), unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori suedezi de crime. Acest mistery care dă dependență, cu o atmosferă care te va bântui, te prinde de la prima pagină, urmărind o detectivă talentată care investighează una dintre cele mai întunecate laturi ale psihicului omenesc.

19
/02
/24

Peste 100 de producții românești sunt înscrise pentru nominalizările la Premiile Gopo. În total, 107 de filme românești - lungmetraje de ficțiune, documentare și scurtmetraje, lansate în cinematografe, la festivaluri naționale și internaționale sau pe platformele de streaming în 2023, intră în cursa pentru nominalizările la cea de-a 18-a ediție a Premiilor Gopo, care va avea loc în 29 aprilie la Teatrul Național ,,I.L. Caragiale” din București.

19
/02
/24

„Dumnezeu m-a atins cu degetul său mic și a spus: compune pentru teatru, doar pentru teatru.” – mărturisea Puccini într-o scrisoare adresată unui prieten. Și, într-adevăr, Puccini a îndeplinit porunca divină pe care simțea că a primit-o la nașterea sa, dedicându-și întreaga sa viață de creație operei, fără a se „irosi” prea mult spre alte genuri muzicale.