Cel mai mare basist român – Decebal Bădilă – cântă jazz cu Big Band-ul Radio
https://www.ziarulmetropolis.ro/cel-mai-mare-basist-roman-decebal-badila-canta-jazz-cu-big-band-ul-radio/

Joi 18 februarie (19.00) Big Band-ul Radio, dirijat de Ionel Tudor, revine pe scena Sălii Radio în noul an cu un concert extraordinar de jazz: cel mai mare basist român, Decebal Bădilă, stabilit în Germania, va cânta jazz alături de formaţia Radio România.

Un articol de Liliana Matei|14 februarie 2016

Împreună cu Decebal Bădilă (chitară bass), evenimentul se va derula și cu participarea pianistului Petrică Andrei și a bateristului Vlad Popescu, cei trei interpretând și câteva piese în formulă de trio instrumental, cu Vlad Popescu la baterie. Programul serii va cuprinde standarde de jazz, dar și compoziții proprii semnate de doi dintre invitați (Decebal Bădilă și Petrică Andrei).

Ca de fiecare dată în cadrul seriei lunare de concerte prezentate de Big Band-ul Radio sub titlul “Jazz pe românește”, seara va fi prezentată de Florian Lungu, el însuşi o „personificare” a jazz-ului românesc.

DECEBAL BĂDILĂ – chitară bass – s-a format ca muzician sub influența fratelui său mai mare, regretatul contrabass-ist virtuoz şi profesor de renume internaţional Ovidiu Bădilă. Din 1984 a adoptat chitara bass; s-a perfecţionat în scurt timp, definindu-şi o manieră proprie de interpretare. În 1986, topurile de jazz îl desemnau deja drept cel mai bun instrumentist la contrabass acustic şi bass electric din România, motiv pentru care i s-au propus numeroase colaborări cu artişti de jazz şi de muzică pop.

Din 1990, s-a stabilit în Germania, ca student la Colegiul de Muzică din Köln, pe care l-a absolvit cu titlul „Master Degree with honour”. L-a cunoscut pe virtuozul pianist Eugen Ciceu – Cicero în Germania, iar în 1994 a colaborat pentru prima oară cu el, în cadrul unui concert susţinut de pianist la Bucureşti, începutul unei frumoase colaborări între cei doi muzicieni, până la trecerea în nefiinţă a lui Eugen Cicero, în 1997. Cariera lui Decebal Bădilă, atât ca muzician de studio cât şi ca performer live, a însumat un mare număr de participări la înregistrări, concerte, emisiuni TV şi festivaluri de jazz, la majoritatea celor din România, dar şi în Europa, Asia, America Latină. Discografia proprie cuprinde pînă în prezent două interesante albume de autor: „Nothing But Bass” (1995) şi „Archibald’s Dance” (2001), CD de bass solo. La acestea s-a adăugat mai recentul album „Joy Of Live” înregistrat împreună cu Petrică Andrei şi Vlad Popescu. Din 1997, Decebal Bădilă este membru al Big band-ului „SWR” din Stuttgart.

PETRICĂ ANDREI a absolvit Universitatea Naţională de Muzică din București, secţia „Compoziţie Jazz şi Muzică Uşoară”, sub îndrumarea profesorului Anton Şuteu, cariera sa în jazz fiind puternic influențată de Marius Popp. A debut la 18 ani în trio cu bass-istul Cătălin Rotaru şi bateristul Dan Teodorescu, la Festivalul de Jazz „Sibiu ’93”, unde a obținut primul său premiu. În luna noiembrie a aceluiaşi an, lui Petrică Andrei i s-a atribuit Premiul al III-lea la Concursul pentru pianişti de jazz de la Vilnius, Lituania.

În 1998, a fost  finalist al celei mai dificile competiţii pianistice europene din domeniul jazz-ului: Concursul „Martial Solal” de la Paris. În anul 2000, ca „vedetă” a ansamblului „Junior Cromatic Big band” dirijat de Marin Petrache Pechea, pianistul Petrică Andrei a luat parte la un turneu în Elveţia şi a apărut – inclusiv cu trio-ul propriu, pe lângă prezenţa în amintitul big band – la Expoziţia Mondială de la Hanovra, mult apreciatele recitaluri fiind preluate şi difuzate de Televiziunile germane ZDF şi N3. Petrică Andrei, improvizator plin de inventivitate, a fost aplaudat ca protagonist în sute de recitaluri susţinute pe scene autohtone, ca şi peste hotare la Viena, Hanovra, Berlin, Lisabona, Barcelona, Bruxelles, Paris etc.

Experienţa interpretativă a bateristului VLAD POPESCU s-a conturat încă din 1992, când a început colaborarea cu Big Band-ul Radio, neîntreruptă până astăzi. A devenit în 1996 percuţionist secund al Filarmonicii „George Enescu”.

Primele concerte peste hotare la care a luat parte ca baterist şi percuţionist au avut loc în 1997, în Italia, Spania şi Germania. A evoluat în toate ediţiile de pînă acum (2000 – 2005) ale Festivalului Internţional de Jazz de la Bucureşti, fie alături de notabili muzicieni români şi străini (în 2002 cu pianistul italian Guido Manusardi, în 2003 cu grupul trompetistului francez Michel Marre şi cu grupul „East Village”, în 2004 împreună cu Decebal Bădilă, această colaborare fiind reeditată şi în 2005, cînd din grup a făcut parte şi virtuozul chitarist brazilian Marcinho Eiras), dar şi ca lider de proiect, la ediţia 2004. A fost solicitat în mai multe rînduri, pentru contribuţii live, de profesorul şi dirijorul american Tom Smith.

Actualmente bateristul face parte din grupul pianistului George Natsis care prezintă periodic la Teatrul ACT evenimente organizate împreună cu Societatea Română de Radiodifuziune.

INFO

Biletele sunt disponibile pe  www.eventim.ro, în magazinele Germanos, Orange, Vodafone, Domo, Carrefour, librăriile Cărtureşti, Humanitas, în benzinăriile OMV şi la casa de bilete a Sălii Radio.

17
/07
/14

Pe 18 iulie, la ora 17:00, melomanii și iubitorii de frumos sunt aşteptaţi la Sinaia pentru un concert de muzică clasică desfășurat în sala de concerte a reședinței regale, un eveniment inedit pentru această locație atât de apreciată de români, dar și de turiștii străini.

04
/07
/14

Corul Național de Cameră Madrigal își continuă deplasările internaționale la începutul săptămânii viitoare în Țările Baltice (Lituania și Letonia). Turneul va atinge, până la sfârșitul lunii octombrie, și țări precum China (Beijing), Austria (Viena) și Ungaria (Budapesta).

02
/07
/14

După repetiția deschisă a spectacolului ActOrchestra în regia lui Horia Suru din cadrul proiectului 9G – Noua generație de creatori din data de 26 iunie, am avut senzația că s-a produs o mare deșteptare a lumii teatrale românești, un soi de înnoire și strălucire artistică prin prisma unei altfel de abordări a expresivității pe scenă – prin muzică. Pot afirma cu încredere că TNB-ul a întinerit și a înflorit. În consolidarea afirmației mele, mi-am dorit să aflu opiniile avizate ale unor oameni care au strânsă legătură cu teatrul.

29
/06
/14

Cel mai important eveniment de jazz al anului din Capitală, ARCUB Live Open Air — Jazz, Blues & More, se relansează la cea de-a treia ediție sub un nume și un concept nou: Bucharest Jazz Festival.

29
/06
/14

Orchestra Română de Tineret, condusă de dirijorul Cristian Mandeal, a strălucit într-un program de concert de mare virtuozitate, în prima apariție a unei orchestre românești pe scena Filarmonicii din Berlin, care a stârnit uralele unui public în general destul de reținut în aprecieri.

27
/06
/14

Teatrul de Operetă și Musical „Ion Dacian” organizează în perioada 5-10 iulie un casting pentru unul dintre cele mai cunoscute spectacole de musical din lume – „Fantoma de la Operă”, producție ce va intra în repertoriul instituției începând cu stagiunea 2014-2015. Spectacolul va fi montat de regizorul de origine australiană Stephen Barlow și de o echipă de creație alcătuită din artiști români și străini.

25
/06
/14

Primul festival din România care aduce muzica bună în parcurile orașului, Jazz in the Park, organizat la Cluj-Napoca, se pregătește intens pentru ediția a doua. Între 4 și 6 iulie, mii de iubitori ai jazz-ului sunt așteptați „să acapareze” Parcul Central.

25
/06
/14

De la Bruckner la Tina Turner…ar putea fi o cale lungă – şi totuşi nu e chiar aşa. Pentru că în mod poate ciudat, într-o singură săptămână se lansează în cadrul aceleiaşi mari case de discuri – Deutsche Grammophon – discuri care conţin şi muzica lui Bruckner, dar şi a Tinei Turner.