Cel mai nebun spectacol din oraşul acesta
https://www.ziarulmetropolis.ro/cel-mai-nebun-spectacol-din-orasul-acesta/

8PT este un spaţiu artistic fără echivalent în capitala ţării noastre. Aici, pe Colţei 23, într-un apartament de la etajul opt al unui bloc în etate, se joacă teatru aşa cum nu se mai întâmplă în alte locuri. Se joacă teatru neconvenţional, curajos, nebuneşte.

Un articol de Andrei Crăciun|14 decembrie 2015

Am fost să văd „Casting“, în regia lui Alex Nagy (foto sus), un spectacol intinerant, foarte modern textual, nu lipsit însă și de aportul clasic al domnului William Shakespeare însuși. Chiar dacă apartamentul este la etajul opt, numele acestei întreprinderi teatrale (unde nu se plătește, dar sunt mai mult decât bine-venite donațiile!) survine de la numărul de persoane pentru care se dă fiecare reprezentație în parte. Opt oameni. Niciodată mai mulți, niciodată mai puțini. Desigur, rațiunile de spațiu obligă la o asemenea intimitate. Efectul e bulversant.

Intri în hol, alături de ceilalți șapte spectatori, din hol vei intra în bucătărie, din bucătărie în sufragerie, din sufragerie în dormitor, din dormitor în baie, din baie înapoi în dormitor, din dormitor în sufragerie, din sufragerie în hol, din hol înapoi în bucătărie, din bucătărie iar în hol. E un carusel care nu este recomandat claustrofobilor. Dar chiar și ei ar putea face un efort să vadă “Casting” sau oricare alt spectacol de la 8PT. Este spectaculos, este inubliabil. Pur și simplu, nu ați mai trăit așa ceva.

Echipa tinerilor actori care fac posibil „Casting“ (Andreea C. Hristu, Miriam Rizea, Laur Drăgan, Mihai Hurduc, Radu Catană, Denisa Dogaru, Antonio-Tadeus Mincă) excelează la talent, dar asta, desigur, s-ar putea întâmpla – teoretic –  și pe scene totuși clasice. Aici vorbim despre o viziune, o viziune în care amprenta regizorală este teribil de puternică (iar Alex Nagy nu are decât douăzeci și cinci de ani, și tocmai de aceea). Ați mai văzut Shakespeare jucat într-o debara? Sau într-un colț de cameră, lângă calorifer? Sau chiar în microcosmosul băii? Acum, aveți unde.

tadeus

“Casting” nu este cel mai bun spectacol din orașul acesta (deși Laur Drăgan sau Denisa Dogaru au niște solo-uri excepționale), dar este cel mai încărcat de bunul delir al unei tinereți în care totul, absolut totul, se poate.

Am făcut cândva un interviu cu Alexandru Nagy, care în ciuda vârstei (avea pe-atunci douăzeci și trei de ani!) prezenta un crez artistic extrem de coerent. Îmi amintesc acea întâlnire. M-a încredințat că nu e deloc absurd să faci teatru absurd, mai ales în România, că teatrul se poate întâmpla oriunde, și m-a lăsat cu acest imperativ categoric: nu poți să îi spui unui copil de douăzeci de ani că e imposibil, nu e voie!

Mergeți la 8PT dacă vreți să călătoriți prin om așa cum treceți dintr-o cameră în alta într-un apartament, mergeți chiar dacă nu acesta este viitorul teatrului și o asemenea întâmplare va rămâne pentru totdeauna un experiment. Nu neglijați, de asemenea, forța onestității unui experiment. E posibil ca așa și numai așa să ajungeți aproape de libertatea pe care teatrul o mai poate deschide încă în cordul de om.

INFO

Spectacolul este o sumă de momente dramatice cu care actorii se prezintă la un casting. “Casting” e gândit de regizorul Alexandru Nagy, dar și de actori, fiind ceea ce se numește un “collective performance”. În afara textelor de William Shakespeare (fragmente din Regele Lear, Richard al III-lea, Macbeth, Othello), mai sunt prezente, printre altele, texte de Neil N. LaBute, Eric Bogosian sau Matei Vișniec.

02
/12
/13

Iulia Rugină, Oana Răsuceanu și Ana Agopian inventează povești și le transformă în filme, ca de exemplu „Love Building”, o comedie romantică despre relațiile de cuplu. De ce ai nevoie ca să faci film și cum se scrie un scenariu „în trei”? Ne spun chiar ele, în cinci secvențe.

01
/12
/13

Napasta, spectacol de succes al Teatrului Național din Bucureşti, se va muta în eleganta și spațioasa Sală Studio, începând cu reprezentațiile din 7 și 8 decembrie 2013, beneficiind cu această ocazie de o audiență mult sporită.

01
/12
/13

„Pentru noi, actorii, demarcația dintre generaţii este foarte, foarte vagă”, spunea Aura Buzescu, în anul 1964. Marea actriță a secolului trecut i-a avut ca studenți pe Victor Rebengiuc, Gina Patrichi, Mircea Albulescu.

30
/11
/13

Tablourile ,,Gladiole", de Nicolae Tonitza, estimat la 80.000 - 130.000 de euro, şi ,,Hora", de Camil Ressu, evaluat la 45.000 - 70.000 de euro, vor fi scoase la vânzare la prima licitaţie organizată de Grimberg, ,,Întâlnire cu capodopere", pe 10 decembrie.