Cel mai nou film al lui Aki Kaurismäki, în cinematografele din România
https://www.ziarulmetropolis.ro/cel-mai-nou-film-al-lui-aki-kaurismaki-in-cinematografele-din-romania/

The Other Side of Hope (2016), în regia lui Aki Kaurismäki, a fost selectat în Competiţia oficială a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin 2017 ( 9 – 19 februarie). Filmul, distribuit de Independenţa Film, va avea premiera în România în luna mai a acestui an.

Un articol de Petre Ivan|7 februarie 2017

The Other Side of Hope (în original: Toivon tuolla puolen) este o comedie-dramă finlandeză în care se împletesc poveștile a două personaje actuale.

Khaled este un tânăr emigrant sirian din Aleppo care caută refugiu pe străzile din Helsinki.

Wikström este un fost agent de vânzări care renunță la job și devine jucător de poker și cârciumar în același oraș. Fix la jumătatea filmului, destinele celor doi se intersectează.

The Other Side of Hope – INFO

Premiera internațională: 14 februarie, Berlinale Palast, Berlin 2017

Buget: 1.600.000 EUR

Durata: 98 min.

Le Havre

Cel mai recent film regizat (și produs) de Aki Kaurismäki a fost Le Havre (2011), peliculă distribuită și în România de Independența Film.

Lungmetrajul a obținut premiul FIPRESCI pentru un film din competiție la Cannes 2011 și Premiul Juriului Ecumenic – Mențiune specială pentru regizorul finlandez.

A fost nominalizat la Premiile Filmului European, la patru categorii (cel mai bun actor, cel mai bun regizor, cel mai bun scenariu și cel mai bun film) și la Premiile César, la trei secțiuni (decoruri, regizor și cel mai bun film).

În 2013, Le Havre a fost nominalizat la categoria Cel mai bun film european la Premiile Gopo.

Spălător de vase și poștaș

Aki Kaurismäki s-a născut în Finlanda și are 60 de ani. În limba finlandeză, numele său înseamnă „dealul cerbului”. Până să ajungă un nume în industria filmului, el a fost poștaș, a spălat vase pentru un restaurant și a activat pe post de critic de film.

La un moment dat, a înființat (împreună cu fratele său, Mika) o casă de producție și distribuție numită Villealfa. Cei doi sunt responsabili pentru o mare parte din producțiile finlandeze încă din anii ‘80.

Lui Kaurismäki îi plac în special filmele scurte. „Un film nu trebuie să depășească niciodată 90 de minute”, spunea el, așa că cele mai multe din producțiile sale au circa 70 de minute.

A realizat o mulțime de parodii după genuri celebre (road movies, filme noir, musical-uri), parodii populate de personaje finlandeze sinistre, de cele mai multe ori băutori profesioniști, și cu soundtrack-uri eclectice, bazate pe rock’n’roll-ul anilor ‘50.

În 1990 a regizat primul său film în limba engleză, comedia I Hired a Contract Killer, selectat în Competiția pentru Leul de aur la Festivalul de film de la Veneția.

Foto: The Other Side  of Hope – facebook

18
/10
/22

49 de proiecții de film, 3 piese de teatru, 3 dezbateri și un total de peste 2.600 de spectatori, dintre care 18% copii. Acesta este bilanțul primei luni de funcționare constantă la Cinema Victoria Timișoara, primul dintre cinematografele tradiționale ale orașului care s-a redeschis după o renovare completă.

10
/10
/22

CRONICĂ DE FILM Cum poate un film ca „Athena” (de Romain Gavras), îndoielnic atât din punct de vedere etic, cât şi estetic, să fie inclus în competiţia unui festival precum cel de la Veneţia?

09
/10
/22

La ediția a X-a a festivalului internațional de film fantastic Dracula vor avea loc o serie de evenimente speciale, menite să celebreze ediția aniversară a festivalului de la Brașov. Oaspeți de seamă din Spania, Italia, Finlanda și România vor întâlni publicul iubitor de fantasy & horror, într-o serie de evenimente speciale care se vor desfășura pe parcursul celor 5 zile de festival.

04
/10
/22

Clasicul film "Manasse" (1925), de Jean Mihail, poate fi redescoperit acum în versiune restaurată 4k, ceea ce înseamnă că imaginea are un aspect cât mai apropiat de cel al peliculei originale. Filmul poate fi văzut la Cinemateca Eforie.

27
/09
/22

O nouă generație de cineaști scandinavi face valuri, păşind pe urmele lui Ingmar Bergman, Lars von Trier și a mișcării Dogma. În acest an, trei regizori complet diferiţi, dar cu viziuni la fel de puternice, au participat în competiția de la Cannes.