Cenușăreasa – povestea muzicală a Pelerinilor
https://www.ziarulmetropolis.ro/cenusareasa-povestea-muzicala-a-pelerinilor/

Cum vii dinspre Hala Traian către Piaţa Unirii, pe Calea Călăraşilor – la numărul 55 – este La Scena. Un local prietenos, cu o curte primitoare şi o sală de teatru la etaj, situat chiar la stradă. La doi paşi de Centrul Vechi al Bucureştiului, această sală a Teatrului Arca, înfiinţat prin Fundaţia Culturală ParteR, este unul dintre primele spaţii neconvenţionale în care, la începutul anilor 2000, tinerii artişti creau spectacole şi jucau teatru, atrăgând în proiectele lor îndrăzneţe actori consacraţi precum Valeria Seciu, Victor Rebengiuc ori Șerban Ionescu. Făcând un salt rapid în timp – ca într-o poveste SF – acesta este şi locul care găzduieşte duminică, pe 28 mai, a doua reprezentaţie a Cenuşăresei. Primul musical produs de Compania Pelerin, în regia lui Bogdan Tudor Pelerin şi pe muzica lui Zeno Apostolache Kiss, este o premieră şi pentru La Scena, fiind primul spectacol pentru copii care se joacă aici. 

Un articol de Gabriela Mariș|26 Mai 2017

Cu toții cunoaștem povestea Cenușăresei. O fată tânără căreia soarta i se împotrivește. Copil fiind, rămâne fără mamă, iar căsătoria tatălui cu o altă femeie nu îi aduce altceva decât o pereche de surori rele și apucătoare, care o transformă repede în slujnica lor, și o mamă vitregă ce nu o are la inimă. Dar tot soarta repară într-o bună zi lucrurile, iar fata scapă de supărări și de greutăți, găsindu-și fericirea alături de prințul la care – ca orice tânără la vârsta măritișului – visează. Povestea scenică a lui Bogdan Tudor Pelerin pleacă, în primul rând, de la o rescriere a basmului. Păstrând firul narativ – surse de inspirație fiind tot Charles Perrault și Frații Grimm –, regizorul merge pe o contextualizare a poveștii, plasând acțiunea și personajele în spațiul franco-german, într-o Europă din finalul secolului XIX, bântuită de războaie care distrug ori schimbă dramatic destine. Iar acest lucru îi permite lui Tudor Pelerin să construiască o poveste credibilă prin cuplul Cenușăreasa-Mamă, interpretat de actrițele Georgeta Nedelcu și Georgiana Rusu, dar și prin relația Mamă-Odette și Jeannette, surorile vitrege, interpretate de Oana Oancea și Alina Dumitrelea.

Georgeta Nedelcu. CENUȘĂREASA. foto Gabriela Mariș (1)

Cenușăreasa este un musical – ”un musical de cameră” în definiția compozitorului Zeno Apostolache Kiss, mișcarea scenică aparținându-i Cristinei Iușan. Opțiunea pentru musical – la fel ca punerea acțiunii în legătură cu un context bine delimitat în timp și spațiu – aduce un aer de prospețime în istoricul montărilor Cenușăresei și lărgește, în același timp, marginile publicului țintă. Spectacolul pus în scenă de Bogdan Tudor Pelerin este unul pentru copii – care se vor bucura de o poveste vizuală și muzicală, ghidați fiind de Melinda și Jager, doi șoricei simpatici și săritori atunci când prietena lor și eroina noastră se află în dificultate –, dar și unul pentru publicul peste zece ani, care va descoperi cu siguranță și un alt nivel de ”lectură” a acestui basm.

Jocul actorilor și al păpușilor, precum și interpretarea muzicală live – în decorurile create de Dana Brătășanu și Bogdan Tudor Pelerin – se combină cu videoproiecția, realizată de Laszlo Oliver, videoproiecție ce mută acțiunea și personajele în Vis ori la Palat, oferind o dată în plus o versiune cu totul nouă și captivantă a basmului inițial.

Dacă primele două reprezentații ale spectacolului Companiei Perelin – realizat în parteneriat cu Timpul cireșelor – au fost găzduite de clubul La Scena din București, a treia oară Cenușăreasa se va juca pe 2 iunie, la Brașov, în cadrul Festivalului Internațional de Teatru pentru Copii ”Arlechino – Caravana poveștilor”, organizat între 29 mai și 4 iunie, de Teatrul Arlechino din Cetatea Kronstadt-ului.

Cenusareasa. Musical pentru copii  

           

08
/12
/19

Hașteg este povestea cuplurilor contemporane, într-o eră în care monogamia a devenit o utopie și interacțiunea reală a fost înlocuită cu dragostea tip fast food, într-o „piațetă” vastă pe care cu toții o avem la îndemână, imediat, doar la un click distanță. Spectacolul se joacă joi, 12 decembrie, de la ora 20.00, la The Fool.

08
/12
/19

VUNK a lansat videoclipul baladei de dragoste 5,3. Cântecul este extras de pe cel mai nou album al formației, „Domnul Portocaliu și Mașina Timpului“.

08
/12
/19

Opera Națională București prezintă duminică, 8 decembrie 2019, începând cu ora 18:30 spectacolul „Peer Gynt” de Edvard Grieg și „Carmina Burana” de Carl Orff, coregrafia poartă semnătura lui Davide Bombana, costumele, decorul și luminile au fost create de către Mario De Carlo, asistent scenografie Andreea Koch. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Tiberiu Soare, Corul Operei Naționale București a fost pregătit de către Daniel Jinga, iar Corul de copii de către Smaranda Morgovan.

08
/12
/19

Un eveniment de prim rang în lumea muzicii: ediţia 2019 a Festivalului şi Concursului Naţional al Liedului Românesc, desfăşurată la Ateneul Român din Bucureşti, și care iniţiate de soprana Mariana Nicolesco s-au impus din nou ca un revelator extraordinar al comorii de peste 10.000 de lieduri româneşti, fondate pe vechiul cântec de dor.

08
/12
/19

Al șaselea și ultimul sezon al dramei Vikingii a revenit, în exclusivitate, la HISTORY® cu două episoade, joi, 5 decembrie, de la ora 21:00, la doar o zi după premiera din Statele Unite. Drama crește în intensitate pe parcursul călătoriei vikingilor în locuri îndepărtate, la mii de kilometri de Kattegat, pe măsură ce aceștia vor întâlni rivali de temut și vor înfrunta consecințele morții lui Ragnar.

05
/12
/19

Două ansambluri de muzică contemporană aduc publicului colinde contemporane, dar și o selecție de colinde tradiționale mai puțin cunoscute transpuse într-un limbaj muzical actual, înainte de Sărbători, pe scena Teatrelli. Concertul este programat pentru 10 decembrie, de la ora 19 și reunește ansamblul SonoMania și pe artiștii Maria Balabaș, Mihai Balabaș, Călin Torsan și Marina Pingulescu.

05
/12
/19

Opera Națională București prezintă joi, 5 decembrie 2019, începând cu ora 18:30 spectacolul „Nunta lui Figaro” de Wolfgang Amadeus Mozart. Regia poartă semnatura lui Alexander Rădulescu, scenografia a fost realizată de către Adriana Urmuzescu, maestru de cor Daniel Jinga, asistent de regie Ştefan Neagrău. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Vlad Conta.

04
/12
/19

Editura Humanitas Fiction vă invită joi, 5 decembrie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bld. Regina Elisabeta nr.38) la o întâlnire cu Eshkol Nevo, liderul noii generații de scriitori israelieni, prilejuită de lansarea romanului „Simetria dorințelor“, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea excelentă a Ioanei Petridean. Vor participa, alături de autor, jurnaliștii Cătălin Striblea și Marius Constantinescu. Întâlnirea va fi moderată de Denisa Comănescu, director general al Editurii Humanitas Fiction. Seara se va încheia cu o sesiune de autografe.

Page 1 of 84512345...102030...Last »