CESAR 2017. ”Bacalaureat” și ”Toni Erdmann”, nominalizate la categoria ”Cel mai bun film străin”
https://www.ziarulmetropolis.ro/cesar-2017-bacalaureat-si-toni-erdmann-nominalizate-la-categoria-cel-mai-bun-film-strain/

Filmele ”Bacalaureat” al regizorului român Cristian Mungiu şi ”Toni Erdmann”, cu participare românească, al regizoarei germane Maren Ade se numără printre nominalizările la premiile franceze Cesar, la categoria ”Cel mai bun film străin”. ”Elle” de Paul Verhoeven şi ”Frantz” de François Ozon domină nominalizările la „Oscaruri franceze” – câte 11 fiecare -, inclusiv la categoriile ”Cel mai bun film” şi ”Cel mai bun regizor”.

Un articol de Petre Ivan|26 ianuarie 2017

”Elle”, un thriller psihologic despre o femeie violată care își caută agresorul, și drama romantică “Frantz”, a cărei acțiune se petrece imediat după Primul Război Mondial, au fost cele mai selectate filme pentru gala premiilor Cesar 2017, din 24 februarie.

Acestea două devansează filmul de comedie ”Ma Loute” al regizorului Bruno Dumont, cu nouă nominalizări, și drama ”Mal de pierres” semnată de Evil Nicole Garcia, nominalizată la opt categorii. Pelicula “Divines”, regizată de Houda Benyamina, a obținut șapte nominalizări, inclusiv la categoriile ”Cel mai bun film” și ”Cel mai bun film de debut”.

Isabelle Huppert, de treisprezece ori selectată pentru premiul Cesar ca cea mai bună actriță, figurează anul acesta printre favoritele acestei categorii pentru rolul din filmul ”Elle”. Ea își dispută premiul cu protagonista din ”Mal de pierres”, Marion Cotillard.

Lupta pentru premiul César categoria ”Cel mai bun actor” se dă între Gaspard Ulliel, nominalizat pentru rolul din ”Juste la fin du monde” al canadianului Xavier Dolan, și Pierre Niney, din “Frantz”.

Foto: CESAR 2017 – academie-cinema.org

04
/03
/21

Ziarul Metropolis vă recomandă: un film cu Catherine Deneuve și Juliette Binoche, două tablouri despre lumea de azi dintr-o galerie bucureșteană, un festival de muzică clasică la Iași, un roman plin de mister al unei tinere scriitoare britanice și cartea unui istoric optimist care-și propune să redea speranța.

02
/03
/21

CRONICĂ DE FILM După o serie de filme care investigau trecutul, Radu Jude revine cu „Babardeală cu bucluc sau porno balamuc” (2021), un lungmetraj polemic care atacă în primul rând ipocrizia societăţii româneşti prezente, mai ales în privinţa sexualităţii.

26
/02
/21

CRONICĂ DE FILM Problema dureroasă a tăierilor ilegale de păduri din România, pusă în legătură cu situaţii asemănătoare din alte ţări, devine în sfârşit subiectul unui documentar de cinema care îşi aşteaptă în acest an întâlnirea cu publicul larg, „Lemn” (2020), realizat de Monica Lăzurean-Gorgan împreună cu alte două cineaste, Ebba Sinzinger din Austria şi Michaela Kirst din Germania.

23
/02
/21

CRONICĂ DE FILM Cu noul său film, „Servants” („Servitorii”, 2020), distribuit şi la noi în câteva din cinematografele deschise, regizorul slovac Ivan Ostrochovský pare a spune că cinema-ul este în primul rând o chestiune de stil. Însă e suficient asta?

22
/02
/21

UNATC „I.L. Caragiale” București, alături de Ambasada SUA la București, Centrul pentru Politicile Egalității de Șanse, Professional Fellows și American Council for International Education din România vă invită miercuri, 24 februarie, în intervalul orar 13:00-15:00, la dezbaterea online „De Dragobete, despre Loverboy”.

22
/02
/21

Producția Warner Bros. Pictures’ WONDER WOMAN 1984 va avea premiera pe 1 aprilie pe HBO GO. Filmul WONDER WOMAN 1984 va avea premiera în exclusivitate pe HBO GO. Regizat de Patty Jenkins și cu Gal Gadot în rolul principal, acțiunea din Wonder Woman 1984 se petrece în anii ’80, când Wonder Woman se pregătește pentru următoarea ei aventură și vrea să-și împlinească un vis, dar înainte trebuie să aibă de-a face cu Max Lord și Cheetah.

16
/02
/21

OPINIE Cinematografia română este aproape de un moment istoric – cel puţin o nominalizare la Premiile Oscar. În ciuda succesului internaţional uriaş, documentarul „colectiv” al lui Alexander Nanau a împărţit opinia publică din România. Unul dintre motivele de divizare – prezenţa lui Vlad Voiculescu. E bine, totuşi, când un film stârneşte valuri şi nu e primit cu indiferenţă.