CESAR 2017. ”Bacalaureat” și ”Toni Erdmann”, nominalizate la categoria ”Cel mai bun film străin”
https://www.ziarulmetropolis.ro/cesar-2017-bacalaureat-si-toni-erdmann-nominalizate-la-categoria-cel-mai-bun-film-strain/

Filmele ”Bacalaureat” al regizorului român Cristian Mungiu şi ”Toni Erdmann”, cu participare românească, al regizoarei germane Maren Ade se numără printre nominalizările la premiile franceze Cesar, la categoria ”Cel mai bun film străin”. ”Elle” de Paul Verhoeven şi ”Frantz” de François Ozon domină nominalizările la „Oscaruri franceze” – câte 11 fiecare -, inclusiv la categoriile ”Cel mai bun film” şi ”Cel mai bun regizor”.

Un articol de Petre Ivan|26 ianuarie 2017

”Elle”, un thriller psihologic despre o femeie violată care își caută agresorul, și drama romantică „Frantz”, a cărei acțiune se petrece imediat după Primul Război Mondial, au fost cele mai selectate filme pentru gala premiilor Cesar 2017, din 24 februarie.

Acestea două devansează filmul de comedie ”Ma Loute” al regizorului Bruno Dumont, cu nouă nominalizări, și drama ”Mal de pierres” semnată de Evil Nicole Garcia, nominalizată la opt categorii. Pelicula „Divines”, regizată de Houda Benyamina, a obținut șapte nominalizări, inclusiv la categoriile ”Cel mai bun film” și ”Cel mai bun film de debut”.

Isabelle Huppert, de treisprezece ori selectată pentru premiul Cesar ca cea mai bună actriță, figurează anul acesta printre favoritele acestei categorii pentru rolul din filmul ”Elle”. Ea își dispută premiul cu protagonista din ”Mal de pierres”, Marion Cotillard.

Lupta pentru premiul César categoria ”Cel mai bun actor” se dă între Gaspard Ulliel, nominalizat pentru rolul din ”Juste la fin du monde” al canadianului Xavier Dolan, și Pierre Niney, din „Frantz”.

Foto: CESAR 2017 – academie-cinema.org

08
/02
/22

OPINIE Primul lucru care mi-a atras atenţia când m-am uitat pe nominalizările din acest an la Premiile Oscar, anunţate marţi de Academia Americană de Film, a fost numărul mare de filme cu subiecte plasate în trecut.

03
/02
/22

CRONICĂ DE FILM O frumoasă animaţie japoneză, „Belle” (2021, r. Mamoru Hosoda), care a avut anul trecut premiera mondială la Cannes, ajunge acum şi în cinematografele de la noi, atât în versiunea originală şi cu subtitări, cât şi dublată în română.

01
/02
/22

CRONICĂ DE FILM Pe măsură ce treceau minutele din „The Worst Person in the World” (2021) la proiecţia de la Cinema Elvire Popesco, mă tot gândeam: juriul de la Cannes a avut la îndemână acest „mare film existenţialist contemporan” (o descriere justă pe care aveam să o citesc apoi în revista Positif) pentru a-i acorda Palme d`Or, dar a preferat în schimb, din dorinţa de a scrie istorie, să aleagă un pariu riscant ca „Titane”?

31
/01
/22

CRONICĂ DE FILM "Lucruri pentru care merită să plângi" (2021), debutul în lungmetraj al regizoarei româno-maghiare Cristina Groşan, este portretul generaţiei de 30 de ani, cu fricile şi nesiguranţele ei. Cu premiera mondială în competiţia Festivalului de la Sarajevo, filmul poate fi găsit în unele cinematografe din ţară.

28
/01
/22

„Miracol”, thrillerul psihologic regizat de Bogdan George Apetri, își începe circuitul pe marile ecrane din România chiar înainte de data premierei și va avea parte de avanpremiere și de proiecții speciale, urmate de Q&A cu echipa filmului, în Cluj, Timișoara, București, Sibiu și Piatra Neamț.

26
/01
/22

CRONICĂ DE FILM La fel ca „Neidentificat” (2020), prima parte a unei preconizate trilogii filmate la Piatra Neamţ şi în împrejurimi, „Miracol (2021) este prins între dorinţa de a spune lucruri tari din sfera dramelor morale şi încărcate psihologic şi înclinaţia de a testa convenţiile unui amestec de thriller şi policier.

20
/01
/22

CRONICĂ DE FILM Regizorul mexican Michel Franco atinge o nouă culme a teribilismului cu „Nuevo orden”/"Noua ordine" (distribuit acum în cinematografele de la noi de Transilvania Film), câştigător în 2020 al unui de neînţeles Mare Premiu al Juriului la Festivalul de la Veneţia.

13
/01
/22

Dacă pentru mulți dintre noi sfârșitul anului trecut a stat, din punct de vedere cinematografic, sub semnul lungmetrajului lui Sorrentino, „È stata la mano di Dio”, începutul lui 2022 ne-a pus în fața unui alt film italian – „Trei etaje” / „Tre piani”, semnat de Nanni Moretti.