CESAR 2017. ”Bacalaureat” și ”Toni Erdmann”, nominalizate la categoria ”Cel mai bun film străin”
https://www.ziarulmetropolis.ro/cesar-2017-bacalaureat-si-toni-erdmann-nominalizate-la-categoria-cel-mai-bun-film-strain/

Filmele ”Bacalaureat” al regizorului român Cristian Mungiu şi ”Toni Erdmann”, cu participare românească, al regizoarei germane Maren Ade se numără printre nominalizările la premiile franceze Cesar, la categoria ”Cel mai bun film străin”. ”Elle” de Paul Verhoeven şi ”Frantz” de François Ozon domină nominalizările la „Oscaruri franceze” – câte 11 fiecare -, inclusiv la categoriile ”Cel mai bun film” şi ”Cel mai bun regizor”.

Un articol de Petre Ivan|26 ianuarie 2017

”Elle”, un thriller psihologic despre o femeie violată care își caută agresorul, și drama romantică „Frantz”, a cărei acțiune se petrece imediat după Primul Război Mondial, au fost cele mai selectate filme pentru gala premiilor Cesar 2017, din 24 februarie.

Acestea două devansează filmul de comedie ”Ma Loute” al regizorului Bruno Dumont, cu nouă nominalizări, și drama ”Mal de pierres” semnată de Evil Nicole Garcia, nominalizată la opt categorii. Pelicula „Divines”, regizată de Houda Benyamina, a obținut șapte nominalizări, inclusiv la categoriile ”Cel mai bun film” și ”Cel mai bun film de debut”.

Isabelle Huppert, de treisprezece ori selectată pentru premiul Cesar ca cea mai bună actriță, figurează anul acesta printre favoritele acestei categorii pentru rolul din filmul ”Elle”. Ea își dispută premiul cu protagonista din ”Mal de pierres”, Marion Cotillard.

Lupta pentru premiul César categoria ”Cel mai bun actor” se dă între Gaspard Ulliel, nominalizat pentru rolul din ”Juste la fin du monde” al canadianului Xavier Dolan, și Pierre Niney, din „Frantz”.

Foto: CESAR 2017 – academie-cinema.org

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.

24
/09
/21

Festivalul KINOdiseea aduce pe marele ecran filme despre protejarea mediului, relațiile dintre copii și părinți, curaj și empatie, la Cinema Gloria și Cinema Eforie.