Cine a învins la Bucharest Fringe–Maratonul Teatrului Independent
https://www.ziarulmetropolis.ro/cine-a-invins-la-bucharest-fringe-maratonul-teatrului-independent/

În perioada 9–18 octombrie 2020 a avut loc editia a 10-a a festivalului Bucharest Fringe – Maratonul Teatrului Independent, unul dintre cele mai mari, îndrăgite şi longevive festivaluri dedicate teatrului independent din România care are drept scop principal promovarea artiştilor independenţi.

Un articol de Liliana Matei|19 octombrie 2020

Organizată exclusiv online, timp de 10 zile, ediția specială aniversară Bucharest Fringe a adus în casele spectatorilor 26 de spectacole de teatru independent naționale și internaționale și 16 sesiuni live Artists Talk pe Zoom, în care publicul a avut ocazia să dialogheze în direct cu o parte din artiști.

Publicul a avut la dispoziție 47 de ore de teatru și interacțiuni online, 9 spectacole participante în secțiunea „Competiție”, 3 Premiere, 4 spectacole în secțiunea „Best of the Best”, 4 spectacole în secțiunea „Spectacole fără Acasă”, 2 spectacole pentru copii și 4 spectacole invitate din străinătate, acestea din urmă fiind oferite gratuit.

Juriul de premiere al ediției de anul acesta, alcătuit din actorul Ionuț Grama, regizorul de teatru și profesorul Theodor-Cristian Popescu și directorul festivalului, Radu Popescu, a desemnat următorii câștigători:

Premiul de Originalitate: Echipa spectacolului „Algoritm””

Premiul Special al Juriului – actoriii Edith Alibec și Nicholas Catianis Jr. pentru contribuția lor în spectacolul „Uitasem”.

„Ediția de anul acesta este una specială. Cu multe obstacole, incertitudini, asumări riscante, reinventări și soluții de compromis. Ne bucurăm că am reușit să ducem mai departe demersul nostru și să organizăm festivalul în ciuda contextului actual.

Ne dorim să continuăm să realizăm proiecte care să dea o voce artiștilor tineri, aflați la început de drum, artiștilor originali, plini de talent și potențial. Artiștii independenți sunt o categorie vulnerabilă profesional și economic, dar cu un potențial și o valoare uriașă. Ne dorim să îi protejăm cât mai mult pe colaboratorii noștri, să le dăm încredere și speranță, să știe că la Teatrul Apropo au întotdeauna o ușă deschisă și cineva care le stă alături.

Ne ducem mai departe proiectele începute, adaptându-ne contextului. Privim on-lineul nu ca pe o soluție «de viață» sau «pe viață» ci ca pe o alternativă viabilă pentru publicuri noi, aflate la distanță.

Felicităm câștigătorii și mulțumim din suflet tuturor artiștilor implicați, co-finanțatorilor care au făcut posibil acest eveniment, partenerilor media și ambasadorilor festivalului care ne-au susținut în comunicare, și nu în ultimul rând publicului care a demonstat că dragostea de teatru topește distranțe și apropie inimi!“

Ediția de anul acesta a fost co-finațată de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN), cu sprijinul Ministerului Culturii.

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia AFCN. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Pe 23 martie 2021, la 93 de ani, după aproape un secol petrecut printre lumini, umbre și culori, a părăsit această lume, lăsând în urmă o istorie a costumului, zeci de volume, nenumărate expoziții, o mulțime de obiecte adunate într-o colecție de o valoare greu de estimat, care, poate, își va găsi în timp un spațiu pentru ca muzeul visat de ea să existe.

22
/03
/24

Cum poate râsul să fie terapeutic? Cum poate cufundarea în natură să ne aline? Cum ne poate ajuta arta mișcării să avem o relație mai bună, mai creativă cu procesul de înaintare în vârstă? În căutarea răspunsurilor la aceste întrebări, Asociația Developing Art lansează proiectul de cercetare artistică All Sorts of Care: o serie de rezidențe artistice dedicate explorării legăturilor complexe dintre corp și minte, în contextul râsului, al îmbătrânirii și al prezenței umane, ca un martor tăcut ce face parte din natură, toate privite prin filtrul ideii de grijă.

21
/03
/24

Cele mai noi filme cu Mads Mikkelsen și Sir Anthony Hopkins în rolurile principale și multipremiatul „All of Us Strangers” (foto) (r. Andrew Haigh) sunt doar câteva dintre titlurile incluse în programul celei de-a 23-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania, care va avea loc la Cluj-Napoca între 14 și 24 iunie.

21
/03
/24

Joi, 28 martie, de la ora 19.00, va avea loc la sediul Teatrului Masca (Bd. Uverturii, nr. 14) a șasea întâlnire din seria dezbaterilor performative moderate de Alex Tocilescu. Tema ediției este „Ăștia o să ne plătească nouă pensia?!”

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.