Cine a învins la Bucharest Fringe–Maratonul Teatrului Independent
https://www.ziarulmetropolis.ro/cine-a-invins-la-bucharest-fringe-maratonul-teatrului-independent/

În perioada 9–18 octombrie 2020 a avut loc editia a 10-a a festivalului Bucharest Fringe – Maratonul Teatrului Independent, unul dintre cele mai mari, îndrăgite şi longevive festivaluri dedicate teatrului independent din România care are drept scop principal promovarea artiştilor independenţi.

Un articol de Liliana Matei|19 octombrie 2020

Organizată exclusiv online, timp de 10 zile, ediția specială aniversară Bucharest Fringe a adus în casele spectatorilor 26 de spectacole de teatru independent naționale și internaționale și 16 sesiuni live Artists Talk pe Zoom, în care publicul a avut ocazia să dialogheze în direct cu o parte din artiști.

Publicul a avut la dispoziție 47 de ore de teatru și interacțiuni online, 9 spectacole participante în secțiunea „Competiție”, 3 Premiere, 4 spectacole în secțiunea „Best of the Best”, 4 spectacole în secțiunea „Spectacole fără Acasă”, 2 spectacole pentru copii și 4 spectacole invitate din străinătate, acestea din urmă fiind oferite gratuit.

Juriul de premiere al ediției de anul acesta, alcătuit din actorul Ionuț Grama, regizorul de teatru și profesorul Theodor-Cristian Popescu și directorul festivalului, Radu Popescu, a desemnat următorii câștigători:

Premiul de Originalitate: Echipa spectacolului „Algoritm””

Premiul Special al Juriului – actoriii Edith Alibec și Nicholas Catianis Jr. pentru contribuția lor în spectacolul „Uitasem”.

„Ediția de anul acesta este una specială. Cu multe obstacole, incertitudini, asumări riscante, reinventări și soluții de compromis. Ne bucurăm că am reușit să ducem mai departe demersul nostru și să organizăm festivalul în ciuda contextului actual.

Ne dorim să continuăm să realizăm proiecte care să dea o voce artiștilor tineri, aflați la început de drum, artiștilor originali, plini de talent și potențial. Artiștii independenți sunt o categorie vulnerabilă profesional și economic, dar cu un potențial și o valoare uriașă. Ne dorim să îi protejăm cât mai mult pe colaboratorii noștri, să le dăm încredere și speranță, să știe că la Teatrul Apropo au întotdeauna o ușă deschisă și cineva care le stă alături.

Ne ducem mai departe proiectele începute, adaptându-ne contextului. Privim on-lineul nu ca pe o soluție «de viață» sau «pe viață» ci ca pe o alternativă viabilă pentru publicuri noi, aflate la distanță.

Felicităm câștigătorii și mulțumim din suflet tuturor artiștilor implicați, co-finanțatorilor care au făcut posibil acest eveniment, partenerilor media și ambasadorilor festivalului care ne-au susținut în comunicare, și nu în ultimul rând publicului care a demonstat că dragostea de teatru topește distranțe și apropie inimi!“

Ediția de anul acesta a fost co-finațată de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN), cu sprijinul Ministerului Culturii.

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia AFCN. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

02
/10
/14

CRONICĂ DE FILM „Planșa”, debutul tânărului regizor Andrei Gheorghe, este un film curajos, care epatează prin imagine și rămâne restanțier la construcția personajelor și la acordarea dialogurilor. Însă merită salutată lejeritatea căreia i se dedă cu voluptate.

02
/10
/14

Dacă tot nu poți să combați legenda devenită (fals) brand de țară, atunci de ce să n-o folosești ca vehicul de promovare a unui festival de film (de nișă)? Dracula Film: Horor & Fantasy Festival de la Brașov s-a deschis cu blockbusterul „Dracula Untold”, un debut cu multe locuri comune, dar și cu câteva ingeniozități.

02
/10
/14

”America de peste pogrom”, un nou roman semnat de Cătălin Mihuleac și apărut la Editura Cartea Românească, este disponibil în librăriile din țară și în ediție digitală. Volumul apare după ”Aventurile unui gentelman bolşevic” şi ”Zece povestiri multilateral dezvoltate”, apărute în 2012, respectiv 2010, la aceeași editură.

01
/10
/14

Ion Caramitru, directorul Teatrului Naţional Bucureşti, a fost reales în funcţia de preşedinte al Uniunii Teatrale din România (UNITER), în urma votului Adunării Generale a instituţiei, potrivit site-ului organizaţiei culturale.

01
/10
/14

După ce fost scena de derulare a singurului festival internaţional al orchestrelor radio din Europa – RadiRo, produs şi organizat de Radio România (20-27 septembrie), Sala Radio se pregăteşte pentru deschiderea oficială a noii stagiuni, 2014-2015! Invitaţi speciali din ţară şi din străinătate, partituri devenite „hit-uri” ale muzicii clasice, dar şi lucrări în primă audiţie, muzică simfonică sau de cameră, alături de jazz, tango, pop, muzică populară etc., o largă paletă de evenimente este pregătită pentru cele nouă luni de stagiune şi de muzică bună!

01
/10
/14

Miercuri, 1 octombrie 2014, desenele și experimentele grafice ale lui Andrei Tudoran evadează din arhiva sa personală, în care stau închise de obicei, ieșind la aer doar pentru a puncta o evoluție sau a oferi o soluție, și se cațără pe pereții galeriei Pleshoo Contemporary, pentru a-și revendica propriile calități în fața picturii mult mai cunoscute a artistului.

01
/10
/14

De la primul descălecat al lui Marcel Pavel pe iarba suferindă a Arenei Naţionale era clar pentru orice om cu spirit de observaţie că fotbalul nostru are o problemă cu imnurile, nu cu acordurile muzicale, ci cu versurile. Dornic să facă ceva notabil după ce l-a înlocuit pe Mircea Sandu, noul şef al Federaţiei de Fotbal, Răzvan Burleanu, a cotcodăcit câteva luni şi a ouat un ... imn.

30
/09
/14

Pe 23 septembrie 2014, în Cadogan Hall (Londra), a avut loc deschiderea stagiunii 2014/15 pentru Royal Philharmonic Orchestra, printr-un concert de excepție sub bagheta dirijorului român Cristian Mandeal, alături de violinista Tianwa Yang. Din program au făcut parte Beethoven - Egmont Overture, Brahms - Violin Concerto și Franck – Simfonia în re minor.