Cineastul Ken Loach, discurs acid cu ocazia decernării premiului Lumière
https://www.ziarulmetropolis.ro/cineastul-ken-loach-discurs-acid-cu-ocazia-decernarii-premiului-lumiere/

Cea de-a patra ediţie a Festivalului de Film de la Lyon, care s-a desfăşurat în perioada 15-21 octombrie, a decernat, sâmbătă seară, premiul Lumière, cineastului britanic Ken Loach, care, în discursul de premiere, a vorbit despre viitorul cinematografiei şi a adus acuzaţii indirecte statului Israel. Organizat de Bertrand Tavernier şi Thierry Fremaux, festivalul a avut, […]

Un articol de |22 Octombrie 2012

Cea de-a patra ediţie a Festivalului de Film de la Lyon, care s-a desfăşurat în perioada 15-21 octombrie, a decernat, sâmbătă seară, premiul Lumière, cineastului britanic Ken Loach, care, în discursul de premiere, a vorbit despre viitorul cinematografiei şi a adus acuzaţii indirecte statului Israel.

Organizat de Bertrand Tavernier şi Thierry Fremaux, festivalul a avut, sâmbătă seară, gala de premiere, confirmând astfel nume considerate promiţătoare pentru cinematografia europeană.

Potrivit AFP, deţinătorul trofeului de anul acesta, premiul Lumière, este cineastul britanic Ken Loach. Distincţia i-a fost înmânată de fostul jucător de fotbal, devenit actor, Eric Cantona, care a jucat, în 2009, în producţia “Looking For Eric”.

 

Ken Loach primeşte această distincţie pentru întreaga carieră, la ediţiile anterioare premiul revenindu-le lui Clint Eastwood, Milos Forman şi Gérard Depardieu.

Declarându-se “profund emoţionat”, Loach a spus că “meciurile nu se câştigă niciodată singur, ci doar în echipă”. Cineastul a mai vorbit şi despre respectul său faţă de vitalitatea cinematografiei franceze şi nu a omis să laude sistemul care i-a permis “să supravieţuiască” mulţumită unei fiscalităţi adecvate care, “astăzi riscă să fie eliminată din cauza Comisiei Europene”.

“Suntem îngrijoraţi să observăm că acest sistem este în pericol. Sistemul francez este foarte important şi, de aceea, trebuie să îl apărăm cu toţii pentru că este singurul care permite şi altor cinematografii să existe. Suntem europeni, dar nu dorim o Europă care să se lase subjugată de dictatura pieţei”, a spus Ken Loach.

Acesta a mai adăugat: “Cinematografia nu poate schimba lucrurile. Nu şi, de fapt, este mai bine aşa. Pentru că, dacă cinemaul ar transforma lumea, am fi cu toţii americani cu arme în buzunar”.

“Dar, noi, cineaştii, ne putem face auziţi şi-i putem ajuta pe cei care sunt supuşi cenzurii, aşa cum se întâmplă în China sau cum este, recent, cazul iranianului Jafar Panahi”, a adăugat britanicul.

Loach a continuat, în discursul de premiere, să critice Israelul, fără a menţiona însă numele statului evreu. “Cu mulţi ani în urmă, în timpul boicotului din Africa de Sud, i-am ajutat pe negrii sud-africani. Nu acelaşi lucru putem spune şi în ceea ce priveşte situaţia din Palestina”, a mai spus cineastul.

La Festivalul de Film Grand Lyon, Ken Loach a asistat la proiecţia câtorva dintre filmele sale, a discutat cu publicul şi a vorbit despre filmele pe care le iubeşte.

Cel mai recent film al lui Loach, “The Angel’s Share”, o comedie socială, a luat Premiul Juriului la Cannes, anul acesta, şi a avut peste 300.000 de spectatori în Franţa, în primele două săptămâni de la premieră.

În 2006, Ken Loach a primit premiul Palme d’Or pentru drama istorică “Mângâierea vântului/ The Wind That Shakes the Barley”. În 2005, regizorul a primit premiul César pentru cel mai bun film străin, pentru povestea de dragoste scoţiană “Un sărut tandru/ A Fond Kiss”. Regizorul britanic a fost recompensat şi cu un premiu pentru întreaga carieră din partea Academiei de Film Europene, în 2009. Ken Loach a fost invitat special al Festivalului de Film Anonimul în vara anului 2007.

Festivitatea de închidere a Festivalului de Film de la Lyon, care va avea loc duminică seară, la Heaven’s Gate, va fi prezentată de Michael Cimino şi Isabelle Huppert.

Premiul Lumière recompensează un cineast care şi-a adus o contribuţie remarcabilă în lumea filmului. Evenimentul se desfăşoară în acelaşi loc în care Louis şi Auguste Lumière au filmat primul lor film, în 1895, “Muncitori care pleacă din Fabrica Lumière”. Premiul a fost instituit de Thierry Frémaux, director general al Institutului Lumière şi delegat general al Festivalului Internaţional de Film de la Cannes.

 

Sursa: MEDIAFAX

23
/04
/19

Premiera de gală Parking – una dintre cele mai așteptate ale anului - deschide cea de-a 18-a ediție TIFF. Proiecția va avea loc vineri, pe 31 mai, în Piața Unirii din Cluj-Napoca, în prezența regizorului Tudor Giurgiu, președintele Festivalului Internațional de Film Transilvania. Actorul Mihai Smarandache, scriitorul Marin Mălaicu-Hondrari, autorul bestseller-ului ,,Apropierea’’, care a inspirat scenariul filmului, precum și alți actori și membri ai echipei filmului vor fi prezenți la Gala de Deschidere programată de la ora 20:45.

23
/04
/19

Sean Connery, fotografiat înainatea unei partide de golf, în 1962, anul în care actorul scoțian dădea viață agentului 007 în „Dr. No”, primul film din seria James Bond.

23
/04
/19

Se obișnuiește să se spună ca Miguel de Cervantes (simbolul literaturii spaniole) și William Shakespeare (cel mai mare scriitor al literaturii de limba engleză) au decedat in aceeasi zi, 23 aprilie (1616). Acest lucru este însă imposibil, deoarece, chiar dacă au murit in aceeași dată, în Marea Britanie se utiliza calendarul iulian, în timp ce în Spania se adoptase cel gregorian. O interesantă explicație a acestei frumoase ficțiuni calendaristice găsim pe blogul eseistului, filosofului și publicistului Valeriu Gherghel, http://filosofiatis.blogspot.com.

22
/04
/19

Filmul „Under the Silver Lake” (regia: David Robert Mitchell) intră în cinematografe pe 26 aprilie. L-am vizionat deja în cadrul American Independent Film Festival. Iată ce am văzut.

22
/04
/19

MATILDA ȘI GROPARII de STELA GIURGEANU a fost desemnta cea mai bună piesă românească a anului 2018. Juriul Concursului, compus din criticii MARINA CONSTANTINESCU, DAN C. MIHĂILESCU şi MARIAN POPESCU, a ales piesa câștigătoare dintre următoarele: MATILDA ȘI GROPARII de Stela Giurgeanu, VIEȚILE SFINȚILOR de Radu Macrinici, ÎNTOARCEREA de Laurențiu Blaga, CÂND SE TOPESC GHEȚARII de Marilena Dumitrescu, NU SUNTEM MELCI SAU SUNTEM? de Marilena Dumitrescu

22
/04
/19

Opera Națională București prezintă joi, 25 aprilie 2019, începând cu ora 18:30 spectacolul „Cavalleria Rusticana & Pagliacci” de Pietro Mascagni - Ruggiero Leoncavallo.  Regia poartă semnătura lui Ion Caramitru, scenografia a fost creată de Viorica Petrovici, iar conceptul light design-ului îi aparține lui Chris Jaeger. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Vlad Conta.

20
/04
/19

Marți, 23 aprilie, de la ora 19.00, Galeria Estopia ne propune vernisajul expoziției „Dissection”, de Madár Réka. O expoziție ca o tăietură în biografia personală și în parcursul artistei.

20
/04
/19

Cea de-a VII-a ediție a SoNoRo Conac se lansează în cadrul Sezonului România-Franța și anunță un program „À la française”!

19
/04
/19

Realizarea unui film necesită timp și mulți bani. Doar o nevoie interioară de nestăpânit ar trebui să împingă pe cineva la un efort atât de mare. Însă două filme românești recente, lansate într-un trist anonimat, arată că nu trebuie să ai talent şi nici măcar meșteșug pentru a te pretinde cineast.

Page 1 of 79212345...102030...Last »