Cineastul roman Mihai Malaimare Jr, premiat de Societatea criticilor americani
https://www.ziarulmetropolis.ro/cineastul-roman-mihai-malaimare-jr-premiat-de-societatea-criticilor-americani/

Mihai Mălaimare Jr., directorul de imagine al filmului „The Master”, a fost premiat de criticii americani la cea de-a 47-a gală anuală a premiilor decernate de National Society of Film Critics, în cadrul căreia cineastul român s-a impus la categoria „cea mai bună imagine”.     Cea de-a 47-a gală organizată de National Society of […]

Un articol de Andrada Văsii|7 ianuarie 2013

Mihai Mălaimare Jr., directorul de imagine al filmului „The Master”, a fost premiat de criticii americani la cea de-a 47-a gală anuală a premiilor decernate de National Society of Film Critics, în cadrul căreia cineastul român s-a impus la categoria „cea mai bună imagine”.

 

 

Cea de-a 47-a gală organizată de National Society of Film Critics a avut loc sâmbătă seară, la Elinor Bunin Munroe Center din New York.

Mihai Mălaimare Jr. a primit la sfârşitul anului 2012 şi premiul pentru cea mai bună imagine din partea Boston Society of Film Critics, pentru filmul „The Master”, în regia lui Paul Thomas Anderson.

Cineastul român a fost, de asemenea, nominalizat la categoria „cea mai bună imagine”, pentru filmul „The Master”, la alte două premii prestigioase – Satellite Awards şi Critics’ Choice Awards.

Directorul de imagine Mihai Mălaimare Jr. a colaborat, printre altele, cu regizorul Francis Ford Coppola la realizarea filmelor „Tinereţe fără tinereţe” şi „Tetro”.

Lungmetrajul „The Master”, regizat de americanul Paul Thomas Anderson, a fost recompensat la Festivalul de Film de la Veneţia 2012 pentru regie şi pentru cea mai bună interpretare masculină – distincţie acordată ex-aequo lui Joaquin Phoenix şi Philip Seymour Hoffman.

„The Master” este primul film din ultimii cinci ani al regizorului şi scenaristului Paul Thomas Anderson. Pelicula prezintă un studiu de personaj – un veteran din marina americană cu un comportament violent -, dar şi un portret al Americii de după cel de-Al Doilea Război Mondial. S-a spus că ar fi inspirată de cultul scientologic şi, într-adevăr, aproape toate personajele sunt implicate cumva într-un cult controversat, dar nu este vorba despre o analiză a acestei mediatizate religii.

Marele câştigător al galei organizate sâmbătă de National Society of Film Critics este însă lungmetrajul „Amour”, regizat de Michael Haneke, care s-a impus la trei categorii principale: „cel mai bun film”, „cel mai bun regizor” (Michael Haneke) şi „cea mai bună actriţă” (Emmanuelle Riva).

Britanicul Daniel Day-Lewis s-a impus la categoria „cel mai bun actor” cu rolul din filmul „Lincoln”, regizat de Steven Spielberg.

Premiile secundare pentru interpretare au revenit actorilor Matthew McConaughey („Magic Mike”) şi Amy Adams („The Master”).

La categoria „cel mai bun scenariu” s-a impus Tony Kushner („Lincoln”), iar la categoria „cel mai bun documentar” a triumfat producţia „The Gatekeepers”.

Producţia „This Is Not a Film”, regizată de Jafar Panahi, a primit trofeul pentru cel mai bun film experimental.

În cadrul galei organizate de National Society of Film Critics au fost decernate şi două premii speciale. Laurence Kardish, curatorul departamentului de film din cadrul celebrului muzeu MoMA, a fost recompensat cu Film Heritage Award, acelaşi trofeu fiind decernat şi companiei Milestone Film and Video pentru proiectul ei intitulat „Shirley Clarke”.

The National Society of Film Critics cuprinde 61 de membri cu drept de vot – critici de film care lucrează pentru cotidianele importante din Los Angeles, Boston, New York şi Chicago, şi la reviste renumite, precum Time, Newsweek şi The New Yorker.

În timp ce diferitele asociaţii de critici de film care decernează premii în sezonul de dinaintea Oscarurilor rareori se pun de acord, membrii acestora ajută la restrângerea spectrului de posibili nominalizaţi la distincţiile oferite de Academia de film americană.

Nominalizările la premiile Oscar vor fi anunţate pe 10 ianuarie, iar gala premiilor Academiei de film americane va avea loc pe 24 februarie.

 

 

Sursa: Mediafax

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!