Cinema-Edu ediția a 5-a: 9 filme de artă pentru 7000 de liceeni români
https://www.ziarulmetropolis.ro/cinema-edu-editia-a-5-a-9-filme-de-arta-pentru-7000-de-liceeni-romani/

Cu puţin înainte de finalul anului şcolar, Cinema-Edu a încheiat cu succes cea de-a 5-a ediţie a sa, începută în luna februarie. Unul dintre cele mai complexe programe naţionale de educaţie alternativă, Cinema-Edu a reuşit să le facă cunoştinţă liceenilor români cu nouă filme de artă, între lunile februarie şi iunie 2015, în cadrul a 90 de evenimente susţinute în capitală şi în alte cinci oraşe din România.

Un articol de Liliana Matei|16 iunie 2015

Filmele alese pentru elevi sunt caracterizate de stiluri estetice și regizorale distincte, cuprind acțiuni situate în diferite epoci și personaje din diverse medii sociale, încurajând dezbaterile pe subiecte educative și familiarizându-i pe adolescenți cu o serie de noțiuni de limbaj cinematografic. Selecția Cinema-Edu cuprinde pelicule premiate, care se bucură de recunoaștere internațională, iar vizionarea lor completează cultura generală a elevilor.

Profesori din 30 de licee din București au participat la această ediție și au îndrumat peste 3000 de elevi către cinematografele care ne-au găzduit evenimentele.
Alte 40 de licee din țară s-au implicat în proiect atât în săptămâna Școala Altfel, cât și în timpul Caravanei Cinema-Edu, care a călătorit în lunile mai și iunie în Ploiești, Craiova, Mediaș, Târgu-Mureș și Roman. Astfel, peste 4000 de tineri spectatori s-au bucurat in 15 localități din țară de 45 de evenimenele cinematografice organizate pentru ei.

În fiecare an, Cinema-Edu aduce profesioniști din domeniul cinematografiei , dar și specialiști din alte domenii care să deschidă și să îndrume dezbaterile liceenilor. La ediția a 5-a, Cinema-Edu, printre invitații dezbaterilor Cinema-Edu s-au numărat criticul de film, Florin Barbu, regizorii Eva Pervolovici și Vlad Trandafir,
actrița Carmen Lopăzan, artistul grafic Alexandra Șoldănescu și Anca Ghinea, creative manager Intuitext.

Cele 9 filme prezentate liceenilor anul acesta au fost: ”Vandal” (r. Hélier Cisterne), „La lengua de las mariposas”(r. José Luis Cuerda), ,„Couleur de peau: Miel” (r. Laurent Boileau), ”Ida” (r.Pawel Pawlikowski), câștigătorul premiului Oscar pentru cel mai bun film străin în 2015, ”Marussia”, debutul în lungmetraj al Evei Pervolovci, ”În căutarea lui Superman” (r. Karzan Kader), ”Phoenix” (r. Christian Petzold) – o poveste de la finalul celui de-Al Doilea Război mondial, ”Timbuktu (r. Abderahmane Sissako), un film despre diferitele fețe ale fanatismului religios, recent lansat pe marile ecrane și nu în ultimul rând filmul francez ”Grand Central” (r. Rebecca Zlotowski).

În urma dezbaterilor, liceenii s-au declarat interesați de teme precum descoperirea identității personale, războiul, familia și au fost curioși să afle mai multe despre ”cum se face un film”, de la procesul de scriere a scenariului până la producția și distribuția lui. Tinerii au considerat că dezbaterile i-au lămurit asupra unor secvențe, au ajutat la decodificarea titlurilor de film, a personajelor, dar și a contextului istoric și geografic (Al II-lea Război Mondial, Polonia anilor ‘60, Berlinul anilor ’50, Palestina, Irakul anilor ‘90, Mali).

Filoteia, elevă dintr-un liceu din Ploiești ne-a scris că : „Discuția de după film mi-a clarificat anumite nelămuriri. Mi-ar plăcea să asist la asemenea discuții după fiecare film văzut.”, iar un elev din Craiova, Alexandru, a fost „impresionat de varietatea posibilităților de înțelegere a unei povești cinematografice”.

Cinema-Edu oferă o alternativă la educația formală și dorește să familiarizeze publicul tânăr cu filme din patrimoniul mondial, susţinând discuţii şi dezbateri pe baza unor pelicule apreciate la nivel internațional. Evenimentele Cinema-Edu au loc încă din 2010, iar prin acestea, Asociația Culturală Macondo a reuşit să dezvolte cel mai complex proiect de educaţie cinematografică și socială din România, în care liceenii își dezvoltă în mod interactiv spiritul creativ și critic.

07
/02
/20

Victor Morozov studiază în prezent teoria de cinema în Franţa şi Irlanda. Recent, alături de colegi din SUA, Franţa, Chile, Nigeria şi Madagascar, a participat la programul dedicat tinerilor critici al Festivalului de Film de la Rotterdam, de unde ne-a trimis o primă relatare, despre trei lungmetraje asiatice.

06
/02
/20

Dacă credeai că mai știi câte ceva despre cinematografia mondială a momentului, o participare la Festivalul de la Rotterdam îți dă peste cap cam toate cunoștințele – un program cu sute de filme neconvenționale, majoritatea realizate de regizori la început de drum, iar o bună parte dintre ele, forme hibrid de limbaj cinematografic.

02
/02
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Marius Th. Barna și cu un comentariu scris de Bogdan Ficeac, documentarul „Nostalgia dictaturii” (2020), disponibil în câteva proiecții răzlețe, este o colecție de truisme despre comunism, a cărei concluzie ar putea fi banalitatea că „s-au făcut și lucruri bune, dar au fost și lucruri rele”.

30
/01
/20

CRONICĂ DE FILM În „Uncut Gems” (2019), fraţii Benny şi Josh Safdie transformă prin stilul lor inconfundabil subiectul banal al încurcăturilor unui bijutier newyorkez (Adam Sandler) într-o experienţă hipnotică, într-un film despre viaţa trăită mereu la limită.

30
/01
/20

„colectiv” spune povestea primului an de după incendiul din clubul cu același nume și urmărește cu egal interes autorități și jurnaliști, într-o interacțiune permanentă de căutare și expunere a adevărului. Este un film despre sistem versus oameni, despre adevăr versus manipulare, despre interes personal versus interes public, despre curaj și responsabilitate individuală.

30
/01
/20

În luna februarie, cinefilii români vor putea urmări “Little Women” / “Fiicele doctorului March”, producție Sony Pictures distinsă cu șase nominalizări la premiile Oscar, inclusiv pentru Cel mai bun film, Cel mai bun scenariu adaptat, Cea mai bună actriță principală și Cea mai bună actriță secundară.

30
/01
/20

Parazit/ Parasite, filmul fenomen al cineastului coreean Bong Joon-Ho, scrie istorie la Oscar, devenind prima producție din Coreea de Sud nominalizată atât la categoria Cel mai bun film străin, cât și la categoria Cel mai bun film. A doborât recorduri de box-office în întreaga lume, a câștigat Palme d’Or la Cannes 2019, iar din 31 ianuarie rulează în 26 de cinematografe Cinema City din întreaga țară, în cadrul unui eveniment dedicat Oscarurilor.

24
/01
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Sam Mendes, "1917" (2019) este în primul rând o demonstraţie de virtuozitate tehnică. Un film care trivializează tragedia teribilă a războiului şi o transformă într-o cursă contracronometru cu obstacole, ca un joc pe calculator. Spectaculos, dar sărac în idei.

21
/01
/20

În marginea filmului de cinema "Dolor y gloria" (nominalizat la Oscar pentru cel mai bun film străin, și în care Antonio Banderas face un rol pentru care e, de asemenea, nominalizat).

Page 2 of 25812345...102030...Last »