CineMAiubit își deschide porțile virtuale
https://www.ziarulmetropolis.ro/cinemaiubit-isi-deschide-portile-virtuale/

Festivalul Internaţional de Film Studenţesc CineMAiubit, ajuns anul acesta la cea de-a 24-a ediţie, îşi va deschide porţile virtuale unui public foarte concret, de pe întregul mapamond, în data de marţi, 15 decembrie.

Un articol de Liliana Matei|12 decembrie 2020

În timp, CineMAiubit a devenit un eveniment de tradiție a spațiului cultural și educațional românesc, fiind locul unde au debutat unele dintre cele mai cunoscute nume ale filmului românesc contemporan.

În acest context dificil provocat de pandemia SARS-CoV-2, am fost obligați să ne reinventăm, să găsim soluții pentru ca festivalul să aibă loc, iar tradiția să continue. Grație partenerului principal al festivalului, cunoscuta platformă dedicată promovării filmului românesc CINEPUB.RO, festivalul va debuta în mediul online, filmele din competiții și retrospective putând fi accesate din orice colț al lumii.

În cele aproape două decenii și jumătate de existență, CineMAiubit a fost martorul distrugerii unei părți importante a patrimoniului cinematografic național, dar, totodată, a fost și garantul viitorului: noi generații de cineaști au debutat pe ecranele festivalului, voci promițătoare au fost remarcate – și, ulterior, au confirmat. De-a lungul timpului, CineMAiubit a premiat nume care ulterior au devenit pilonii de bază ai filmului românesc contemporan: Cristian Mungiu, Călin Peter Netzer, Corneliu Porumboiu, Adina Pintilie, Ivana Mladenovic, Iulia Rugină, Cătălin Mitulescu, Cristian Nemescu, Tudor Cristian Jurgiu, Dana Bunescu, Marius Panduru, Oleg Mutu etc.

Festivalul este organizat de Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L.Caragiale” București (UNATC) și Fundația Cinemaiubit, având ca principal partener platforma CINEPUB.RO, cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei (CNC), al Uniunii Cineaștilor din România (UCIN), DACIN SARA – Drepturi de autor în cinematografie și audiovizual și ICR.

CineMAiubit a luat ființă în 1996, la inițiativa Elisabetei Bostan, decanul de atunci al Facultății de film și președintele Fundației Cinemaiubit și este, încă de la debut, mai mult decât un festival, acționând ca o platformă educațională cu rol de catalizator în educația universitară cinematografică.

Festivalul este structurat în două secțiuni competitive, cu filme din 24 de țări: Competiția internațională și Competiția românească. De-a lungul a cinci zile de proiecții, publicul va avea ocazia să descopere pe marele ecran o paletă largă de viziuni cinematografice originale, din zone culturale diferite, aparținând unora dintre cei mai promițători actuali studenți, viitori autori de film, precum și să ia pulsul viitorului cinemaului românesc.

Juriul festivalului este compus din personalități recunoscute din țară și străinătate:

– regizoarea, producătoarea și inițiatoarea de festivaluri Suzy Gillett – președinte (UK) – criticul și istoricul de film Janka Barkoczi (Ungaria)

– actrița Alina Grigore

– organizatoarea festivalului Early Bird Sofia, Nora Angelova (Bulgaria)

– regizorul Andrei Gruzsniczki

– monteurul de film și profesorul Davor Svaic (Croația)

– directorul de fotografie Tudor Vladimir Panduru.

În ultima zi de festival, CineMAiubit va prezenta două proiecții speciale:

– o selecție din filmele premiate la ediția anterioară

– o proiecție din ciclul Arhiva Activă: filme de patrimoniu din filmoteca UNATC, restaurate și redate publicului. Proiecția va fi urmată de o dezbatere.

În paralel cu secțiunile competitive, CineMAiubit se definește anul acesta și ca o foarte puternică platformă educațională, workshopurile din cadrul festivalului reunind nume mari din cinematografie: Melissa Leo, Herve Schneid, Jaroslaw Kaminski, Rebekah Jorgensen, Csaba Bollok, Cristian Lolea, Suzy Gillett. Workshopurile vor fi transmise în direct pe rețelele de socializare.

Programul festivalului poate fi consultat pe site-ul nostru: festival-cinemaiubit.ro, precum și pe paginile de Facebook: CINEMAIUBIT, CINEPUB și UNATC.

20
/01
/22

CRONICĂ DE FILM Regizorul mexican Michel Franco atinge o nouă culme a teribilismului cu „Nuevo orden”/"Noua ordine" (distribuit acum în cinematografele de la noi de Transilvania Film), câştigător în 2020 al unui de neînţeles Mare Premiu al Juriului la Festivalul de la Veneţia.

13
/01
/22

Dacă pentru mulți dintre noi sfârșitul anului trecut a stat, din punct de vedere cinematografic, sub semnul lungmetrajului lui Sorrentino, „È stata la mano di Dio”, începutul lui 2022 ne-a pus în fața unui alt film italian – „Trei etaje” / „Tre piani”, semnat de Nanni Moretti.

10
/01
/22

CRONICĂ DE FILM Miza celor mai multe filme de epocă, bazate în general pe romane, este de a crea un conflict între moravurile vremii şi secrete intime care, dacă ar fi dezvăluite, ar fi condamnate public.

07
/01
/22

Independența Film, casa de distribuţie care promovează în România de 25 de ani filme independente de referință, premiate sau prezentate la marile festivaluri de film, anunță titlurile care vor fi lansate în cinema în primăvara anului 2022.

28
/12
/21

Anul 2021 a fost unul foarte bun pentru cinematografia română pe plan internaţional - nominalizări sau premii la mari festivaluri şi gale. Dar şi 2022 ne-ar putea oferi mai multe surprize plăcute. Ziarul Metropolis vă prezintă cele mai aşteptate filme româneşti ale noului an.

27
/12
/21

Între educație și comunitate punem semnul egal din perspectiva viitorului. „MARTORUL 1”, filmul documentar care prezintă o Românie aflată în luptă continuă pentru accesul la educație și viitor, o Românie mai puțin vizibilă care ajută copiii să-și împlinească visurile, loviți de realitatea sărăciei, va putea fi vizionat în premieră națională pe Digi Life, în data de 30 decembrie, începând cu ora 22:00.

27
/12
/21

Nominalizat la Palme d'Or 2021, cel mai nou film al cineastului italian Nanni Moretti, ajunge pe marile ecrane din România din 7 ianuarie, distribuit de Independența Film. „Trei etaje”/ „Tre piani” urmărește viețile a trei familii care locuiesc în aceeași clădire și ale căror povești se intersectează într-un mod tulburător, cu urmări nefaste pentru toată lumea.

21
/12
/21

Deşi 2021 a fost un an al revenirii, iar festivalurile au avut de unde alege, m-am oprit doar la cinci filme pentru topul de final. Trei de la Cannes, care a avut o ediţie foarte bună, în ciuda unui Palme d`Or discutabil, unul de la Berlin, care se întâmplă să fie şi românesc, şi un altul recuperat din 2020.