CINEPUB prezintă, pe Scena9, ICAR, o istorie alternativă a cinemaului românesc
https://www.ziarulmetropolis.ro/cinepub-prezinta-pe-scena9-icar-o-istorie-alternativa-a-cinemaului-romanesc/

Joi, 3 decembrie, CINEPUB a lansat ICAR, o istorie alternativă a cinematografului românesc, produsă pentru Scena9, hotspotul cultural al BRD – Groupe Société Générale.

Un articol de Liliana Matei|5 Decembrie 2015

În prezența jurnaliștilor, bloggerilor interesați de cinema și a unui grup de cineaști ale căror filme se regăsesc pe CINEPUB, fondatorul platformei, Lucian Georgescu, și invitatul special al serii, Dan Bulucea, CEO Google România, au vorbit despre necesitatea și importanța unor astfel de proiecte pentru îmbogățirea ambianței artistice și culturale a mediului online românesc și internațional.

”Am vrut în mod special să fiu aici și mă bucur alături de voi de existența CINEPUB, pentru că este cu adevărat un proiect unic. Avem vizibilitate la tot ce se face pe YouTube și se fac multe. Și orice pe lumea asta este YouTube. Dar nu există un alt proiect de acest gen în lume. Atâta conținut de calitate, valoros, ceva ce să ne reprezinte pe noi, identitatea noastră națională, cultura noastră, să fie disponibil, să putem să ne uităm la el atunci când dorim. Eu nu știu să mai existe undeva în lume un astfel de proiect. Avem toate motivele să ne mândrim cu el. Avem toate motivele să îl facem cunoscut”, a spus Dan Bulucea, CEO Google România.

Lucian Georgescu, fondatorul CINEPUB, a prezentat publicului ICAR, o istorie alternativă a cinematografului românesc. Proiectul constă într-o serie de eseuri web video care readuc lunar în atenția publicului unele dintre momentele importante ale cinematografulului românesc, în contextul premierelor săptămânale de lung metraj ale site-ului al cărui slogan asumat este film_romanesc.rar. Premiera lunară va putea fi văzută exclusiv pe scena9.ro în prima săptămână de la lansare, ulterior disponibilă și pe cinepub.ro și pe site-urile partenere.

”Am denumit această mini-serie ”o istorie alternativă”, pentru a exclude ipostaza academică, sau – doamne-ferește – ”oficială”. ICAR nu își propune să epuizeze subiectul – uitat de altfel – al unei istorii a cinematografului autohton, pentru că punctele de vedere, modalitatea de receptare și mai ales de transmitere a acestora s-au schimbat radical. ICAR este modalitatea prin care cinepub.ro își propune să susțină comunicarea premierelor de lung metraj de pe cinepub.ro și să extragă din acestea esența contextului istoric în care au fost create. Este o perspectivă diacronică, dar nu cronologică, axiologică, dar nu ierarhică.

Episoadele ICAR nu sint filmulețe de sau pentru școală și nici documentare exhaustive, ci doar pastile de conținut video online, teasere web menite să intrige și să sporească apetitul pierdut pentru cinematograful românesc în toate formele lui de existență. Discursul magistral de la catedră al profesorului George Littera, despre generozitatea actului receptării filmului, a dispărut din școala de film și din societatea românească odată cu marele filmolog și a fost înlocuit de monologul dictaturii stilistice unice. O nouă generație poate schimba punctul de vedere și starea de fapt, datorită neapartenenței sale la o istorie sau alta. Alternativ înseamna posibilitatea de a schimba neîncetat punctul de vedere, iar asta este definiția libertății, iar ICAR este un proiect liber”, consideră Lucian Georgescu, profesor de film, scenarist și producător.

Episodul-pilot ICAR (disponibil online: www.scena9.ro/icar) este un video-eseu, un colaj scurt (4 minute), o panoramă subiectivă a centenarului de film autohton, teaser subiectiv, diacronic și pseudo-non-discursiv, o introducere în unele dintre temele pe care seria le va dezbate în episoadele ulterioare, în contextul materialului originar: premiera de lung metraj selectată de pe cinepub.ro. Primul episod tematic, care va fi lansat in a doua jumătate a lunii decembrie, va fi legat de premiera unei pietre de hotar a adaptării cinematografice, Moromeții în regia lui Stere Gulea și lansează dezbaterea (la 30 de ani de la producția filmului și 60 de ani de la ediția princeps a cărții lui Preda) – actualității acestui personaj-cheie al culturii românești. Filmul “Moromeții” este disponibil online, pe CINEPUB (www.cinepub.ro).

Cinepub.ro este singurul portal de cinema românesc online, distribuit gratuit și cu acordul legal al producătorilor și cineaștilor independenți, cu premiere în fiecare joi seara, de ficțiune, documentar sau animație, scurt sau lung metraj. Menirea CINEPUB este de a suplini absența dramatică a rețelelor de distribuție și de a (re)aduce în prim plan filme care sînt prea repede uitate, sau chiar deloc văzute. CINEPUB nu este o instanță critică sau o platforma hiper-selectivă, ci un loc deschis tuturor cineaștilor români, indiferent de vârstă și fără afiliere de partid sau partidă.

Pe termen lung, CINEPUB și-a propus să se constituie într-o memorie vizuală digitală a cinematografului românesc și să devină o referință în lista internațională de open sources educaționale, contribuind la educarea cu și prin cinema a viitoarelor generații. Această misiune generoasă a determinat playground-ul creativ Scena9 să susțină primele cinepub.ro-own-content-productions. Scena9 este brandul cultural al BRD – Groupe Société Générale, o inițiativă de exprimare artistică alternativă.

CINEPUB este un proiect unic GAV* în parteneriat cu Google. GAV – agenție de comunicare, specializată în content offline și online, pionier al marketingului cultural autohton.

20
/03
/19

Paul Schrader, David Lowery și Kent Jones sunt trei dintre regizorii ale căror filme vor fi proiectate în premieră în România în cadrul American Independent Film Festival. Ediția a 3-a a festivalului va avea loc între 12 și 18 aprilie, la Cinema PRO și Cinema Muzeul Țăranului din București, iar biletele vor fi disponibile în curând pe eventbook.ro și în rețeaua Eventbook.

20
/03
/19

OPINIE Pentru al doilea an consecutiv, trofeul Gopo pentru cel mai bun film ajunge la un lungmetraj care s-a remarcat în special prin succes la public, și mai puțin prin prezențe în festivaluri sau elogiile criticii. În acest caz, „Moromeții 2”, de Stere Gulea. Este reconfirmarea unei schimbări în receptarea filmului românesc.

15
/03
/19

Privind în ochi trecutul apropiat... La 30 de ani de la căderea regimurilor comuniste, discursul antisemit pare să revină în forţă în ţările Europei Centrale şi de Est. Pentru a readuce în memorie câteva dintre lecţiile uneori uitate ale trecutului, între 16 şi 19 martie, Festivalul Internaţional de Documentar și Drepturile Omului „One World Romania” şi Forumul Cultural Austriac Bucureşti propun o „Retrospectivă extraordinară Ruth Beckermann”.

15
/03
/19

Asociația Cinemascop cu sprijinul HBO Europe organizează cu ocazia ediției a treia a American Independent Film Festival, care va avea loc în București, în perioada 12-18 aprilie 2019, concursul de scenarii intitulat: WRITE A SCREENPLAY FOR.

15
/03
/19

Rulează în cinematografe (distribuit de Bad Unicorn) filmul „Păsări călătoare”, regizat de Ciro Guerra și Cristina Gallego. E o peliculă columbiană care arată douăzeci de ani din istoria tribului Wayuu din deșertul Guajira. Și ce treabă avem noi cu Wayuu și Guajira? Avem.

14
/03
/19

Vă scriu după ce am văzut a doua oară, tot la cinema, acolo unde ar trebui vizionate toate filmele dvs., „Sub umbra părului sălbatic”. Prima dată am văzut acest film minunat în octombrie, la Les Films de Cannes à Bucharest, din primul rând, cu o sală Cinema PRO plină.

Page 1 of 23112345...102030...Last »