Cinesseur’s best films of 2016 predictions: Crème de la crème. Predicțiile lui Paul Merson
https://www.ziarulmetropolis.ro/cinesseurs-best-films-of-2016-predictions-creme-de-la-creme-predictiile-lui-paul-mersson/

Paul Merson, faimosul analist sportiv al celor de la Sky Sports, s-a încumetat în penultima zi a anului să ne ofere (în premieră & exclusivitate) previziunile sale legate de tradiţionalul şi mult aşteptatul “Crème de la crème”, cine-retrospectiva lui 2016 by Cinesseur.

Un articol de Petre Ivan|30 decembrie 2016

The Neon Demon, de Nicolas Winding Refn

Ineluctabil – spune Merson – imarcesibilul top al lui Cinesseur  va îngloba The Neon Demon, filmul lui Nicolas Winding Refn. Ar fi o decizie nejustificată, parțial nesăbuită, din partea sa, ca unul dintre redutabilii regizori-poeţi ai vremurilor noastre (și al vremurilor ce vor să vie) să rămână “decât” înglodat în blatul rumen și pufos al elitistelor producții cinematografice ale anului. Intuiția îmi spune că acest “trip plastic şi sonor pe frontiera abstracţionismului ireductibil” se va cocoța în top, undeva între locurile fruntașe și podium. With that in mind, I’m going to sit on the fence, așteptând glacial, și oarecum rigidizat, anunțul oficial al președintelui cinesseur.blogspot.ro, de la ora 21.00.

PREDICȚIA LUI PAUL: The Neon Demon, cu părere de rău, (doar) locul 4 în top

Toni Erdmann, de Maren Ade

Filmul nemțoaicei Maren Aden a obținut multe premii anul acesta, printre care și titlul de cel mai bun film european al anului la gala Premiilor Academiei Europene de Film (așa numitele „Oscaruri europene”). A impresionat la Cannes, dar și la Cluj, și a schimonosit numeroase nume din virtualul românesc individualiCrème de la crèmezându-le prin fraternizare. Filmată aproape integral în România și coprodusă de Ada Solomon, singura peliculă lansată în 2016 și inclusă în Top 100 cele mai bune filme ale secolului 21 nu poate lipsi din farfuria festivă a talentatului Mr. Cinesseur.

PREDICȚIA LUI PAUL: Toni Erdmann, cu părere de bine, (doar) locul 7 în top

Arrival, de Denis Villeneuve

Un nou SF introspectiv, poetic și plin de suspans după Interstellarul din 2014 al lui Christopher Nolan. Pur și simplu nu știu cum ar putea lipsi din top Arrival-ul canadianului Denis Villeneuve, un film care, mă tem (dar nu prea tare) are toate datele să devină un clasic al genului. Să mai amintesc că Amy Adams… Mai bine nu!

PREDICȚIA LUI PAUL: Arrival, cu părere de rău, (doar) locul 9 în top

Rester Vertical, de Alain Guiraudie

Bunul simț îmi spune că Rester Vertical, considerat filmul-șoc al ediției de anul acesta a Festivalului de la Cannes, se află acolo, la loc călduț, între nici prea prea, nici foarte foarte, în preferințele prietenului nostru pe anul 2016. Această fabulă imposibil de rezumat, mai deraiată și fantezistă decât L’Inconnu du lac, precedenta „realizare” a lui Alain Guiraudie, merită puțină bunăvoința, chiar dacă unii dintre dvs s-ar putea să ieșiți din sală bulversați și aproape inconștienți, precum protagonistul Leo, plecat în căutarea lupului din pădure.

PREDICȚIA LUI PAUL: Rester Vertical, cu părere de bine, (doar) locul 6 în top

Julieta, de Pedro Almodóvar

Îmi place Almodóvar. Și mi-a plăcut mai mereu (cu mici excepții în ultimii ani) când l-am socotit pe nedrept retrogradabil. Întoarcerea (“Volver-iană”, corect!) lui Don Pedro la propriul său univers feminin înseamnă o reinventare (ușor melodramatică) a cineastului spaniol și, totodată, o îndepărtare de „clasicul” Almodovar, fără a renunța la distinctiva sa melancolie.

PREDICȚIA LUI PAUL: Julieta, cu părere de bine, (doar) locul 5 în top

Paterson, de Jim Jarmusch

Acesta este un film cu totul și cu totul special pentru prietenul nostru. Nu întrebați de ce, pentru că nu am de gând să mi Crème de la crèmepetrec anul nou pe fundul Dâmboviței. Și cu asta nu am spus chiar totul, dar nici nu insist. Mai spun doar că dacă “Crème de la crème” – Cinesseur’s best films of 2016 ar fi avut, prin lege, numai trei titluri, epustuflantul poem cinematic reușit de Jarmusch, despre un blajin șofer de autobuz (Adam Driver) care trăiește în orășelul omonim din New Jersey și este pasionat de poezie, ar fi ocupat, cu mici excepții, cel puțin o poziție!

PREDICȚIA LUI PAUL: Paterson, cu părere de rău, (doar) locul 3 în top

The Handmaiden, de Chan-wook Park

Noul Park Chan-wook, mai năstrușnic aici decât oricând și oriunde, va prinde fără ezitare topul Cinesseur 2016, inimaginabil fără film asiatic pe frontispiciul său. Chiar dacă anul acesta frontispiciul va echivala cu subsolul clasamentului, unde plâpânda feblețe Hull City s-a instalat confortabil încă din ajunul Crăciunului.

PREDICȚIA LUI PAUL: The Handmaiden, cu părere de foarte bine, (doar) locul 10 în top

The Ornithologist, de João Pedro Rodrigues

Aceasta este misteroasa poveste a unui ornitolog solitar, scrisă și pusă în scenă de tânărul regizor portughez João Pedro Rodrigues. Un film pe care, recunosc, nu l-am văzut, dar despre care am informații (pe surse) că ar avea legături cu regnul și “regimul” nedemascat încă în totalitate condus de Apichatpong Weerasethakul. Ei bine, chiar un astfel de titlu să lipsească din năvodul preafericitului moș Cinesseur? I don’t think so!

PREDICȚIA LUI PAUL: The Ornithologist, cu părere de rău, (doar) locul 8 în top

Elle, de Paul Verhoeven

Thrillerul lui Paul Verhoeven, cu o Isabelle Huppert în formă maximă, șochează și amuză deopotrivă vorbind cu delicatețe & violență despre ipocriziile diurne (și mai ales nocturne) ale actualei societăți. Verhoeven, ajuns la aproape 80 de ani, pare aici un fel de Antonio Conte (stră)mutat pe Emirates Stadium în plin sezon. Revăd în minte scenele din Elle și nu am niciun dubiu, filmul ăsta nu –i poate da pace, câte zile o avea, omului nostru…

PREDICȚIA LUI PAUL: Elle, cu părere de “csf, ncsf”, locul 1 în top

Ma Loute, de Bruno Dumont

Dacă cinefilii (din estul continentului) ar fi fost pregătiți pentru aceast film versatil, unul care amintește la tot pasul de creațiile unor Buster Keaton, Bergman, Fellini, Jacques Tati sau chiar Stanley Kubrick – am fi desfăcut acum un Prosecco (îl găsiți la Carrefour cu 35 de lei) în onoarea marelui învingător. Dar cum vor mai cădea câteva guverne până la o înțelegere a geniului lui Dumont, mai amânăm umpic, măiflăcăi, momentul. Pun rămășag pe o bere Paulaner că la fel întrevede mersul treburilor (și al trenurilor) Le directeur du cinesseur.blogspot.ro.

PREDICȚIA LUI PAUL Ma Loute, cu părere de rău, (doar) locul 2 în top

Crème de la crème

* * * * *

Menţiuni (onorante şi onorabile)

Cu speranța în suflet că amicul nu a reușit să vadă nevăzutele Manchester by the Sea (deși asta pare deja un afront incalificabil la memoria lui Sir Fergie), Moonlight sau chiar Silence-lui Scorsese, la capitolul menţiuni (onorante şi onorabile) și se vor afla – nu vă faceți iluzii deșarte – pelicule ebluisante precum: Hell or High Water, de David Mackenzie, Aquarius, de Mendonça Filho, La La Land, de Damien Chazelle, Nocturnal Animals, de Tom Ford și, de ce nu populara comedie clocită pe îndelete de Puiu, Sieranevada.

Foto: Cinesseur’s best films of 2016 predictions: Crème de la crème. Predicțiile lui Paul Merson

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

19
/01
/24

Warner TV dedică duminicile lunii februarie filmelor de basm, povești fantastice live action și animate, ecranizări și narațiuni originale lansate pe parcursul ultimelor nouă decenii.

19
/01
/24

Producția este adaptarea live-action a îndrăgitului serial de animație și urmărește aventurile lui Aang, tânărul avatar, în încercarea de a stăpâni cele patru elemente (Apă, Pământ, Foc, Aer), pentru a reinstaura echilibrul într-o lume amenințată de înfricoșătoarea Națiune a Focului. Serialul va avea premiera globală pe 22 februarie 2024, doar pe Netflix.

18
/01
/24

CRONICĂ DE FILM Bizară, dar şi simptomatică decizia realizatorilor filmului "Klaus & Barroso" de a semna cu "regie colectivă", nenumită. Asta ar putea sugera că toţi cei trei scenarişti - Adrian Nicolae, Cosmin "Micutzu" Nedelcu şi Bogdan Theodor Olteanu -, dintre care primii doi sunt şi actori în roluri centrale, s-au ocupat de regie.

17
/01
/24

Din 16 ianuarie, filmul Klaus & Barroso, cu Cosmin „Micutzu” Nedelcu și Adrian Nicolae rulează în cinematografele din toată țara, distribuită de Forum Film. În Republica Moldova filmul va rula din 18 ianuarie, pe ecranele Cineplex.

16
/01
/24

16 ianuarie, 2024 - Cea de-a 18-a ediție a Premiilor Gopo, evenimentul anual care sărbătorește și recompensează realizările cinematografiei românești, va avea loc în 29 aprilie la Teatrul Național ,,I.L. Caragiale” din București.

16
/01
/24

Asteroid City, cel mai recent film al lui Wes Anderson, în care joacă Jason Schwartzman (The French Dispatch, The Grand Budapest Hotel), Scarlett Johansson (Black Widow, Jojo Rabbit) și Tom Hanks (Elvis, News of the World), va fi disponibil pentru vizionare în exclusivitate pe SkyShowtime începând din 20 ianuarie.