„Cold War”. Dragoste în vremea Cortinei de Fier ★★★
https://www.ziarulmetropolis.ro/cold-war-dragoste-in-vremea-cortinei-de-fier-%e2%98%85%e2%98%85%e2%98%85/

CRONICĂ DE FILM Prezentat la „Les Films de Cannes à Bucarest” şi în deschiderea Cinepolska, „Cold War” (2018), pentru care britanico-polonezul Pawel Pawlikowski a câştigat premiul de regie la Cannes, este o dramă alb-negru ultrastilizată în care energia muzicii nu poate salva de la platitudine povestea de iubire şi reprezentarea istoriei.

Un articol de Ionuţ Mareş|16 Noiembrie 2018

Pawel Pawlikowski continuă în noul său film, „Cold War” (2018), stilistica din „Ida” (2013), cel mai de succes lungmetraj al său, laureat cu numeroase premii, printre care și Oscarul pentru film străin.

Aceeaşi imagine alb-negru ultrastilizată şi elegantă. Acelaşi format restrâns al cadrelor, a căror compoziţie este atent construită.

Este ceea ce unii ar putea numi un „film frumos”. Doar că asta nu înseamnă obligatoriu şi un film mare.

În „Ida”, o tânără pe punctul de a se călugări în Polonia anilor `60 descoperă un secret din trecutul familiei sale din timpul ocupaţiei naziste, iar căutarea o aduce în contact cu o procuroare comunistă. Filmul mizează pe contrastul dintre cele două personaje care reprezintă două lumi opuse, însă pe parcurs drama fiecăreia devine tot mai complexă şi imprevizibilă.

Tot pe contraste se bazează şi „Cold War”: între societatea comunistă din Polonia sovietizată în care tânăra cântăreaţă şi dansatoare Zula (electrizanta Joanna Kulig) alege să rămână şi lumea occidentală, în special pariziană, în care fuge Wiktor (Tomasz Kot), pianist şi dirijorul ansamblului muzical din care face parte Zula.

Pe fondul Războiului Rece, cei doi trăiesc o poveste de iubire ce se întinde de la momentul în care se cunosc, la sfârşitul anilor `40, şi până la un final tragic din anii `70, fără a se putea împlini.

Pawel Pawlikowski redă povestea lor de dragoste prin frânturi de întâlniri, care au loc de ambele părţi ale Cortinei de Fier şi care au ca scop să sugereze că, în ciuda despărţirii şi a societăţilor diferite în care trăiesc, ceva puternic şi nevăzut îi leagă pentru totodeauna.

Este o idee frumoasă. Însă, din cauza fragmentării narative şi a calofiliei imaginii, momentele cu cei doi nu permit o autentică acumulare a emoţiei şi a energiei, aşa cum ar fi implicat un astfel de zbucium sufletesc. Totul rămâne la nivel de simbol şi la un schematism ce include şi felul în care este reprezentată istoria.

E păcat că filmul se dovedeşte destul de rigid şi refuză libertatea pe care ar fi putut-o oferi numeroasele secvenţe muzicale, care sunt, de altfel, splendide.

„Cold War” va fi lansat la 14 decembrie și în cinematografe, fiind distribuit de Independența Film.

Rating Ziarul Metropolis: ★★★

17
/05
/19

Două documentare germane revelaţie realizate la începutul anilor `90 despre noua viaţă de după comunism dintr-o comună bănăţeană şi despre călătoria unuia dintre localnici în America vor putea fi descoperite la cea de-a şasea ediţie a Festivalului Ceau, Cinema!, care va avea loc între 18 şi 21 iulie la Timişoara şi Gottlob.

16
/05
/19

Keanu Reeves, cunoscut în special pentru interpretarea rolului Neo din trilogia ''The Matrix'', a primit marţi unul dintre cele mai vechi privilegii de la Hollywood, actorul lăsându-şi amprentele mâinilor şi picioarelor în cimentul din faţa TCL Chinese Theatre din California

15
/05
/19

CRONICĂ DE FILM Cum să redai just în cinema durerea pe care o provoacă celor rămași în urmă moartea unei persoane? Regizorul francez Mikhaël Hers oferă un răspuns emoționant în „Amanda” (2018), cronica plină de delicatețe a relației dintre un tânăr și nepoata sa, în Parisul de după un atac terorist.

15
/05
/19

Cea de-a 72-a ediţie a Festivalului de Film de la Cannes a început aseară cu proiecţia lungmetrajului „The Dead Don’t Die” al lui Jim Jarmusch, selectat în competiţie. Juriul este prezidat de Alejandro González Iñárritu, primul mexican preşedinte al juriului din istoria Festivalului de la Cannes.

15
/05
/19

Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale”, București organizează, în perioada 20 – 26 mai (pentru studiile de Master), respectiv 27 mai – 2 iunie (pentru studiile de Licență), Gala Absolvenților UNATC 2019. 

15
/05
/19

Filme de la Marea Neagră, producții despre identități regăsite, poveștile unor tineri din toată lumea pentru care protejarea planetei a devenit o prioritate și filme cu perspective ecologice înviorătoare - toate se vor vedea în premieră națională la cea de-a 8-a ediție Pelicam - Festivalul Internațional de Film despre Mediu și Oameni, care avea loc între 20-23 iunie la Tulcea.

14
/05
/19

Michael Caine a vazut-o pentru prima dată pe Shakira Baksh (fotomodel și actriță, Miss Guyana & locul 3 Miss World) în anul 1971, în pauza de cafea a unei emisiuni TV. Actorul britanic a devenit atunci obsedat de această femeie pe care a considerat-o "the most beautiful... he had ever seen.".

13
/05
/19

LIM | Less is More, platforma europeană de dezvoltare a filmelor cu buget limitat, organizată prin susținerea Creative Europe – Programul MEDIA al Uniunii Europene, a ajuns la cea de-a treia ediție. 19 cineaști din 16 țări din întreaga lume, alături de 4 development angels din 4 țări europene sunt angrenați într-un nou proces de lucru, care își propune să se concentreze pe impulsionarea creativității, descoperirea și dezvoltarea de noi povești în zona proiectelor cinematografice cu buget limitat.

13
/05
/19

Câștigător al unui premiu Oscar și deținător a numeroase alte trofee obținute în festivalurile de film majore din lume de-a lungul unei cariere de aproape patru decenii, actorul, regizorul și producătorul Nicolas Cage va primi Trofeul Transilvania pentru Contribuția Adusă Cinematografiei Mondiale la cea de-a 18-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania. Vedeta americană se va afla la Cluj, între 31 mai și 2 iunie, prezența acesteia fiind posibilă mulțumită sprijinului Cemacon.

12
/05
/19

CRONICĂ DE FILM O butadă zice că, pentru un regizor, al doilea film e adevăratul test. După „Lumea e a mea” (2015), un debut proaspăt și plin de energie, Nicolae Constantin Tănase revine cu „Cap și pajură”, un film plat, lipsit de curaj și de fantezie, în ciuda unei premise bune.

Page 1 of 23512345...102030...Last »