Competiţia la Festivalul Anim’est începe luni
https://www.ziarulmetropolis.ro/competitia-la-festivalul-animest-incepe-luni/

Filmele care vor intra în competiţie în cadrul celei de-a şaptea ediţii a Festivalului Internaţional de Film de Animaţie Anim’est vor începe să fie prezentate în cea de-a patra zi, debutul fiind făcut de un calup de nouă scurtmetraje ce vor fi difuzate începând cu ora 18,00 la Cinema Studio. Printre primele filme din competiţie […]

Un articol de |8 octombrie 2012

Filmele care vor intra în competiţie în cadrul celei de-a şaptea ediţii a Festivalului Internaţional de Film de Animaţie Anim’est vor începe să fie prezentate în cea de-a patra zi, debutul fiind făcut de un calup de nouă scurtmetraje ce vor fi difuzate începând cu ora 18,00 la Cinema Studio.

Printre primele filme din competiţie se numără „Pierdut şi regăsit” al lui Joan C. Gratz, „Barul” lui Joseph Pierce direct de la Annecy, „Pantofarul” de David Doutel şi Vasco Sa, prezentat şi premiat la o serie de festivaluri importante de animaţie (Annecy, Monstra Lisboa) sau „Cine rezistă cel mai mult” în regia lui Gregorio Muro.

De la ora 20,00 spectatorii vor face cunostinţă cu „Selkirk, adevăratul Robinson Crusoe”. Mercenar pirat, faimos pentru încăpăţânarea şi egoismul său, Selkirk este ofiţerul navigator al galionului britanic Esperanza. Vasul navighează în Mările Sudului în căutare de comori, iar în absenţa inamicilor, echipajul îşi omoară timpul cu jocurile de noroc. Falit, deloc iubit de echipajul său şi de căpitan, Selkirk este abandonat pe o insulă pustie, unde învaţă să lase la o parte dorinţa de răzbunare şi să privească lumea cu alţi ochi.

La Cinema Patria, Stuttgart Animation Film Festival, unul din cele mai importante festivaluri de profil din lume prezintă la Anim’est de la ora 16,30 o selecţie de scurt metraje alese pe sprânceană din competiţia sa.

Tot la Patria, de la 18,30, va putea fi urmărit un titlu de referinţă pentru cariera lui Jiri Trnka, „Privighetoarea împăratului”, după o poveste de Hans Christian Andersen, despre cântecul unei privighetori care îl învaţă pe împărat să se revolte împotriva protocolului rigid din lumea sa pe cât de sclipitoare, pe atât de superficială.

De la 22,30, poate fi urmărit calupul trei de scurt metraje din secţiunea Animash (ex Mozaic).

Cea de-a şaptea ediţie a Festivalului Internaţional de Film de Animaţie Anim’est se desfăşoară în perioada 5-14 octombrie, la Cinema Patria, Studio şi Club Control.

Festivalul Internaţional de Film de Animaţie Anim’est, membru al reţelei pan-europene Cartoon, este organizat de Asociaţia Este’n’est, cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei, Programului Media al Uniunii Europene, Ogilvy şi al SmartPoint.

Sursa: Mediafax

16
/12
/14

14 dintre cele mai premiate, apreciate și discutate filme care au marcat ultimul an vor fi proiectate la Cinema Studio din București, între 2 și 8 ianuarie 2015. Selecția include titluri semnate de cineaști precum Lars von Trier, Jim Jarmusch, Joel și Ethan Coen, David Cronenberg, Michel Hazanavicius sau Corneliu Porumboiu.

15
/12
/14

Prim-balerina Alina Cojocaru, invitata specială a premierei baletului "La Fille mal gardée", care a avut loc sâmbătă seară la Opera Naţională Bucureşti (ONB), a declarat că a fost o adevărată plăcere să fie pe scenă şi că realizarea acestui spectacol

15
/12
/14

Aflat la cea de-a doua ediţie în Bucureşti, Festivalul „Povești pentru copii și oameni mari”, organizat de Teatrul de Operetă și Musical „Ion Dacian” împreună cu Ministerul Culturii și Biblioteca Națională a României, vine în întâmpinarea publicului tânăr, reunind spectacole de teatru, concerte de colinde, ateliere și expoziții menite să inspire interesul şi să stimuleze curiozitatea copiilor pentru artele spectacolului.

14
/12
/14

Casa de Producţie TVR a programat luni, 15 decembrie, de la ora 19.50, la TVR 2, una dintre capodoperele teatrale ale lui Vasile Alecsandri: „Iașii în carnaval”, un spectacol preluat de la Teatrul Național din Cluj, realizat sub direcţia de scenă a maestrului Victor Ioan Frunză (spectacol din Arhiva de Aur TVR).

12
/12
/14

În primii 398 de ani de eternitate, Shakespeare a fost interpretat și mai ales reinterpretat până când cei mai naivi (o consistentă majoritate) ajunseseră să creadă că nimic nou nu se mai poate arăta în marginea sa.