Compozitorul de muzică de film Richard Robbins a murit la varsta de 71 de ani
https://www.ziarulmetropolis.ro/compozitorul-de-muzica-de-film-richard-robbins-a-murit-la-varsta-de-71-de-ani/

Richard Robbins, muzicianul american care a compus coloanele sonore ale unor filme celebre precum „Camera cu privelişte/ A Room with a View”, „Înapoi la Howards/ Howards End” şi „Rămăşiţele zilei/ The Remains of the Day”, a murit la vârsta de 71 de ani. Richard Robbins, de două ori nominalizat la Oscar, a murit pe 7 […]

Un articol de Andrada Văsii|13 noiembrie 2012

Richard Robbins, muzicianul american care a compus coloanele sonore ale unor filme celebre precum „Camera cu privelişte/ A Room with a View”, „Înapoi la Howards/ Howards End” şi „Rămăşiţele zilei/ The Remains of the Day”, a murit la vârsta de 71 de ani.

Richard Robbins, de două ori nominalizat la Oscar, a murit pe 7 noiembrie, din cauza maladiei Parkinson, în reşedinţa sa din oraşul Rhinebeck din statul american New York, informează bbc.co.uk.

El a compus coloanele sonore pentru aproape toate filmele regizate de James Ivory şi produse de Ismail Merchant, începând cu „Europenii/ The Europeans” (1979) şi până la „Contesa albă/ The White Countess” (2005).

Născut în decembrie 1940, în statul Massachusetts, Richard Stephen Robbins a început să studieze muzica la vârsta de cinci ani.

Ulterior a început să îi predea noţiuni muzicale fiicei scenaristului Ruth Prawer Jhabvala, care i-a făcut apoi cunoştinţă cu colaboratorii ei Ismail Merchant şi James Ivory.

În 1976, Richard Robbins a regizat şi compus coloana sonoră a filmului „Sweet Sounds”, un documentar despre studenţii talentaţi în domeniul muzical, produs de Merchant.

Acest prim proiect comun a stat la baza unei colaborări profesionale fructuoase cu compania de producţie independentă Merchant Ivory Productions, pentru care a compus apoi atât muzică de epocă, cât şi contemporană.

Pentru adaptarea cinematografică a romanului „Maurice”, de E.M. Forster, Richard Robbins a fost premiat la Festivalul de Film de la Veneţia din 1997.

În acelaşi an, muzicianul american a fost nominalizat la premiul BAFTA pentru coloana sonoră a filmului „A Room With a View”, realizat tot pe baza unui roman de Forster.

Robin Robbins a fost apoi nominalizat de două ori la Oscar, în 1993 şi în 1994, pentru coloanele sonore ale filmelor „Howards End” şi „The Remains of the Day”.

Opera sa a fost celebrată în 1996 printr-un concert de binefacere organizat la prestigioasa Carnegie Hall din New York, organizat pentru a strânge fonduri cu scopul de a finanţa cercetările ştiinţifice împotriva SIDA.

 

 

Sursa: Mediafax

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.