Concert de basm la Biserica Millenium Timișoara
https://www.ziarulmetropolis.ro/concert-de-basm-la-biserica-millenium-timisoara/

Artistul timişorean Daniel Dorobanţu împreună cu invitata sa Maria Hojda susţin un Concert de Basm în Biserica Millenium din Timişoara, duminică 12 septembrie ora 20:00, cu intrarea liberă.

Un articol de Liliana Matei|7 septembrie 2021

„Un basm fără cuvinte, al cărui limbaj îl ştii dintotdeauna. Pentru că vine de acolo de unde vii și tu. O experiență care nu are nevoie de descifrare. Doar de deschidere către mirare. Ca și cum ai sta pe malul unei ape curgătoare și ai privi în adâncurile tale.”

Este vorba de cel de-al 14-lea eveniment din seria Concertelor de Basm susținute de Daniel Dorobanțu începând cu anul 2014, organizat de Asociația Culturală Tradițională Negura și co-finanțat de Consiliul Județean Timiș.

În noi se regăsesc toate melodiile care au fost create de la începutul lumii. Fie că facem muzică sau doar o ascultăm, împărtășim același mister. Acest mister și starea de mirare pe care acesta o trezește în noi sunt sursele de inspirație pentru fiecare Concert de Basm – un concept de concert cinematic care îi aparține muzicianului și artistului vizual timișorean Daniel Dorobanțu.

Concertele de Basm prezintă o muzică ce se află la intersecția dintre electronic ambient și modern classical. Vizual, Concertele de Basm îmbină elemente arhaice, primordiale, de mitologie și folclor românesc cu cele mai recente tehnici de producție audio-vizuală.

Fluide de la un capăt la altul, Concertele de Basm oferă o muzică imersivă și învăluitoare, emoțională și totodată detașată, lucrată în liniște, translucidă și încântătoare. O călătorie atemporală între lumi, în deplină siguranță, care duce mereu spre înalt.

Accesul la eveniment este posibil doar în conformitate cu HG nr. 580 din mai 2021. Publicul trebuie să facă dovada vaccinării împotriva virusului SARS-COV-2 (10 zile de la finalizarea rapelului) sau să facă dovada unor teste autorizate PT-PCR sau antigen rapid (nu mai vechi de 72 de ore, respectiv 24 de ore). Pot asista la spectacol și persoanele care au fost infectate cu SARS-COV-2 (și se află între a 15 a și a 90 a zi de la confirmarea infectării). Triajul epidemiologic prin termoscanare va avea loc la intrarea în incinta Bisericii Millenium. De asemenea, purtarea măștii și distanțarea rămân valabile pe întreaga durată a evenimentului.

Foto: Mihai Surdea

14
/02
/24

Celebrul musical FAMILIA ADDAMS semnat de Răzvan Mazilu la Teatrul EXCELSIOR din București va avea două reprezentații în exclusivitate la Craiova. Evenimentele sunt programate marți, 27 martie și miercuri, 28 martie 2024 de la ora 19:00 și vor avea loc în Sala “Amza Pellea” a Teatrului Național “Marin Sorescu” din Craiova.

14
/02
/24

Joi, 15 februarie, începând cu ora 14:00, Biblioteca Metropolitană București, prin Direcţia Cultură, Învăţământ, Turism a Primăriei Municipiului Bucureşti, va organiza, la Sediul Central „Mihail Sadoveanu” din str. Tache Ionescu nr. 4 are loc o DEZBATERE EVENIMENT, dedicată Zilei Naționale a Lecturii.

14
/02
/24

În data de 2 martie la Timișoara (Filarmonica Banatul Timișoara – Sala Capitol), 14-16 martie la București (Centrul Naţional de Artă “Tinerimea Română”), 23-24 martie la Cluj-Napoca (Academia Națională de Muzică „Gheorghe Dima”) și pe 5 aprilie la Iași (Sala Eduard Caudella, Casa Alecu Balș), vor avea loc audiții pentru admiterea celor mai talentați tineri muzicieni în Orchestrele Naționale de Tineret ale României, la care sunt invitaţi atât actuali membri ai ansamblurilor, cât şi aspiranţii la acest statut, scopul acestor audiţii fiind reconfigurarea acestor orchestre.

14
/02
/24

Institutul Cultural Român și Centrul de Cercetare, Documentare și Promovare „Constantin Brâncuși” din Târgu Jiu organizează, în perioada 18 februarie – 3 martie 2024, expoziția „Masa tăcerii”, proiect ce aduce în fața publicului bucureștean lucrări ale artiștilor care au câștigat Premiul Național „Constantin Brâncuși”, oferit anual de Institutul Cultural Român.

13
/02
/24

CRONICĂ DE FILM “Zona de interes” (2023), de Jonathan Glazer, este un film aproape conceptual, a cărui forţă e dată de contrastul dintre ce vedem în prim-plan, de o parte, şi ce se întâmplă în plan îndepărtat şi ce auzim pe coloana sonoră, de cealaltă parte.