Concert și prezentare – Muzică tradițională japoneză
https://www.ziarulmetropolis.ro/concert-si-prezentare-muzica-traditionala-japoneza/

Centrul de Studii Româno-Japoneze “Angela Hondru” vă invită sâmbătă, 25 octombrie, la ora 19:00, în Aula Magna a Universităţii Româno-Americane la un concert şi o prezentare de muzică tradiţională japoneză, susţinute de Prof. Takeshi Yamakawa, Dna. Kazuko Yanase şi Dna. Hiroko Yamamoto. Instrumentele folosite vor fi shakuhachi, koto şi shamisen. 

Un articol de Ziarul Metropolis|24 Octombrie 2014

Takeshi Yamakawa este Profesor Emerit al Institutului de Tehnologie din Kyushu, Japonia. A învățat să cânte la instrumentul tradițional Shakuhachi când era student al Universității Tohoku din Japonia, de la profesorul Chikurei Ogata. După un an, când profesorul său a încetat din viață, Takeshi Yamakawa a continuat să studieze Shakuhachi, fără ajutorul unui profesor, ascultând casete audio și discuri de gramofon. În prezent este directorul NPO Muzica, Arte și Cultură Traditională Japoneză în Fukuoka, Japonia.

10620222_736993443002812_7883958293413538000_op

Kazuko Yanase a început să studieze Koto la vârsta de 10 ani, în Kyushu, iar Shamisen la vârsta de 18 ani, de la mama sa, care era Maestru al instrumentelor Shamisen și Koto. Din anul 1989, ține un spectacol în care este acompaniată de Maestrul Shakuhachi, Kodo Araki V, al Scolii Kinka.

Hiroko Yamamoto a început să studieze Shamisen la vârsta de 18 ani, de la mama sa, Kazuko Yanase, iar Koto la vârsta de 6 ani de la dna. Profesor Sachiko Yasutomi. La 18 ani a schimbat profesoara de Koto, studiind cu Keiko Oda. Începând cu anul 1993, studiază Shamisen și Koto cu Hirozaku Fujii , care în prezent este președintele partidului Ginmei-kai și profesor al Universității de Arte din Tokyo.  Este profesor de Koto la liceu.

10294976_736957599673063_7720867726022335249_opInstrumentul tradițional Koto a fost importat din China la sfârșitul secolului al-7-lea. Inițial a avut șapte corzi. Instrumentul folosit în prezent a fost introdus în secolul al-17-lea.  Are 13 corzi din mătase întinse pe “Kotoji” (pod). Așadar, poziția “Kotoji”-ului, joacă un rol important în stabilirea tonului. Ciupirea corzilor se face folosind degetele: mare, arătător și mijlociu cu ajutorul unor unghii speciale numite “tsume.”

Sangen (Shamisen) provine de asemenea din China și a fost introdus în Okinawa la sfârșitul secolului al 16-lea. Are trei corzi iar cutia de rezonanță, numită “do”, este acoperită cu piele de câine sau de pisică, pentru a a amplifica sunetul. Corzile sunt făcute din mătase și din nailon. Interpreții poartă pe palma stângă o bentiță de stofă pentru a facilita alunecarea pe gâtul instrumentului. Plectrumul, folosit pentru ciupirea corzilor, era făcut din fildeș sau carapace de broască țestoasă, însă în prezent este făcut din lemn și are forma unei frunze de ginko.

Shakuhachi a fost importat din China la mijlocul secolului al-7-lea. Flautul japonez are cinci găuri, patru în față și una în spate. Interpretul poate schimba înălțimea sunetului cu un ton întreg sau mai mult folosind diferite tehnici prin care ajustează unghiul de suflare. Înălțimea sunetului poate fi schimbată și prin acoperirea parțială a găurilor.

19
/04
/19

În Joia Mare (25 aprilie – 19.00), în așteptarea sărbătorii Paștelui, Orchestra Națională Radio vă propune unul dintre cele mai cunoscute recviemuri  - dintre cele peste 2000 compuse vreodată! - Recviemul German semnat de Brahms, lucrare a cărei premieră absolută a avut loc în 1868, în Vinerea Mare, la Catedrala din Bremen, cu Brahms însuși ca dirijor.

18
/04
/19

Unsprezece orașe din România vor organiza concerte în cadrul Festivalului Internațional George Enescu din acest an, față de șapte orașe în ediția anterioară. Publicul va avea ocazia să participe, sub egida festivalului, la concerte susținute de artiști internaționali împreună cu ansambluri și orchestre locale la Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Sibiu, Târgu Mureș, Bacău, Bârlad, Târgoviște, Satu-Mare și Piatra Neamț, pe lângă evenimentele care se desfășoară timp de 23 de zile la București.

09
/04
/19

Documentarul „Pavarotti: Genius Is Forever”, realizat de cineastul Ron Howard (Oscar pentru „A Beautiful Mind”), va fi lansat în cinematografe pe 7 iunie. Trailerul oficial, lansat astăzi (marţi), prezintă scurte secvențe din interviuri, înregistrări din concerte şi imagini din arhiva familiei.

08
/04
/19

Ați ascultat vreodată un concert de harpă ? Vă place muzica inspirată de ritmurile pline de ”foc” ale Spaniei și ale Americii Latine? Pentru ambele întrebări răspunsul se află într-un concert de neratat pe care îl propune vineri, 12 aprilie (19.00), la Sala Radio, Orchestra Națională Radio și doi invitați speciali: MARIA BÎLDEA – care a fost aplaudată timp de peste 20 de ani alături de Orchestra Națională a Radioteleviziunii din Grecia și dirijorul grec ANASTASIOS SYMEONIDIS, director artistic al aceluiași ansamblu.

08
/04
/19

Opera Națională București prezintă sâmbătă, 13 aprilie 2019, începând cu ora 18:30 spectacolul de balet „Frumoasa din Pădurea Adormită” de Piotr Ilici Ceaikovski. Regia și coregrafia poartă semnătura lui Vasily Medvedev și Stanislav Fečo, decorul, costumele și light design-ul sunt realizate de Pavol Juráš. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Ciprian Teodorașcu.

05
/04
/19

"Ei râd de mine pentru că sunt diferit. Eu râd de ei pentru că sunt toţi la fel."- Kurt Cobain, de la a cărui moarte se împlinesc, astăzi, 25 de ani.  Deși a trăit dor 27 de ani, Cobain a rămas în istoria muzicii drept unul dintre cei mai reprezentativi creatori, vocalişti şi chitarişti ai rockului alternativ.

04
/04
/19

Festivalul Internațional George Enescu și Muzeul Municipiului București (MMB) anunță lansarea parteneriatului care are ca principal obiectiv să extindă interacțiunea dintreFestival șioraș și să diversifice experiența festivalieră pentru publicul festivalului și cel bucureștean, deopotrivă.

03
/04
/19

Opera Națională București prezintă miercuri, 3 aprilie 2019, începând cu ora 18:30 spectacolul de balet „Lacul Lebedelor” de Piotr Ilici Ceaikovski. Regia şi coregrafia poartă semnătura lui Gheorghe Iancu, scenografia a fost realizată de către Luisa Spinatelli, iar lighting design-ul de către Camilla Piccioni. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Iurie Florea.

Page 1 of 13012345...102030...Last »